ה"ראיון" שערכה (ערוץ 10, יום ה', 12.5.11) מגישת החדשות
מיקי חיימוביץ' עם
שר התחבורה היה מגוחך (השאלות כמו התשובות), מביך ושימש מראה למעמדם של אזרחי ישראל מול הממשלה.
שר התחבורה, שהשבוע השביתו אצלו (ואצלנו) עובדי הרכבת את כלי התחבורה האומלל, והשאירו אלפי נוסעים מול תחנות ריקות שישברו את הראש איך להגיע לעבודה. השר שאצלו ואצלנו עובדי הרכבת עומדים ומניפים ידיים בצעקות "מלחמה", כאילו היו מפגינים בכיכרות בלוב. זה השר שהשבוע, לא הסתיימה אצלו ואצלנו שערוריית דלק המטוסים המזוהם וניתוק ישראל מכל העולם פלוס הפיכת שירותי התעופה בישראל לחוכא ואטלולא בעולם התעופה הבינלאומי. שר התחבורה ששום דבר בתחום הגו'ב שלו לא מתפקד - הרכבות לא נוסעות, המטוסים לא ממריאים, העובדים לא עובדים ורק תאונות הדרכים המחרידות שקשורות בין השאר לתשתית התחבורה והיעדר תחבורה ציבורית ברמה תקנית כלשהי, משגשגות!
ישראל כ"ץ הגיע לאולפן ערוץ 10 כמי שחי בסרט. בסרט הוא, כגיבור הראשי בקומדיה, סובל נורא, כי העובדים שלו לא טובים ולא ממושמעים. הוא הכריז כי "נתן" לעובדי הרכבת ארבעה חודשים להגיש לו תוכנית, שבה יפורטו אמצעי הביטחון שינקטו בעתיד העובדים, כדי שייפסקו התאונות, ההתנגשויות, ירידות מהפסים ושריפות "המסכנות את ביטחון הנוסעים". "אני לא מוכן בשום אופן לסכן את חיי הנוסעים, ואם התוכנית שיגישו לי עובדי הרכבת לא תספק, אני אסגור את הרכבת ונמצא פתרון חלופי של אוטובוסים..." (אני, אני, אני).
שיפשפתי את עיניי מול מסך הטלוויזיה ובדקתי את רמת ההבנה שלי כדי להיות בטוחה ששמעתי טוב. מובן מאליו שהשר חזר כמה פעמים על התזה שלו, שבה האשים בעצם את עובדי הרכבת "שחושבים שהרכבת היא הצעצוע שלהם". בקיצור, השר לא אשם בכלום. מתאים לו להיות שר, כי הרי הוא איש ליכוד, שזה לדעתו מדבר בעד עצמו. הוא כמובן תפור על כל תפקיד, אבל לא חייב להגיש תוכניות לביצוע, לא לגשת לעבודה, לא לשפר את מצב הבטיחות הגרוע בהמראות ובנחיתות בנתב"ג (ללא קשר לדלק מזוהם), לא לטפל בתשתיות הרכבת העלובה, לא לשפר את רמת התחבורה הציבורית המפגרת בעשרות אם לא במאות שנים אחרי כל העולם. השר מצוי כרגע בסכסוך מסוים עם עובדי הרכבת מה יקרה לקהל שמשתמש ברכבת? (מיליוני אנשים בשנה) שיסעו באוטובוסים! מה יש? גם באפריקה נוסעים באוטובוסים ובכלל בארצות העולם השלישי, הרביעי וכולי...