X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם לא נעלה בהתמדה באו"ם את הפרות ההסכמים ורמיסת זכויות-אדם של אויבינו, לא בהשקט בצינורות הדיפלומטיים העקומים והסתומים, אלא בצעקנות התיאטרלית והנקמנית של בניין הזכוכית, אזי רק קולם של הערבים יישמע, ואנו ברוב אנינותנו, נמשיך להחריש ולהיעשק
▪  ▪  ▪
להעלות על סדר היום של האו''ם [צילום: AP]
מדוע שלא נלין למועצת הביטחון על חטיפתו של גלעד שליט, ונציב את הסבל ברצועה לפתחם של מנהיגי חמאס המונעים את החזרתו של שליט, במקום שגורלו יועמס כולו על כתפינו?

חרדה עמוקה אחזה בכולנו מה יביא עלינו הצונמי של הימים הנוראים בסתיו הקרב ובא, כפי שהתחלחלנו מדוח גולדסטון וברכינו רפו ממה שייאמר באו"ם או בגויים על דא ועל הא. כאילו נגזר עלינו לשכון קבע על ספסל הנאשמים ולגרד את תחתית החבית, כדי להמציא צידוקים לקיומנו. אפילו בהצלחותינו המסחררות בכלכלה, מדע, למדנות, העלאת רמת החיים, התנדבות ויציבות, נוכח הסערה המתחוללת סביבנו, ובהצטיינותנו בחירות המפעמת בנו ללא חת נוכח ההרג והדיכוי המשתוללים על סף ביתנו, איננו מוצאים נחמה. ואולי מוטב כך, שאין לך תזקיק מזכך ומטהר לשיפור עצמי מדרבון מתמיד לביקורת נוקבת ומתקנת.
לא כך אצל ראשי מבקרינו מחוץ. בהתנפלותה האווילית של אוויריית נאט"ו על הסרבים בסרביה ובקוסובו נהרגו אלפי אזרחים חפים מכל חטא, לרבות רכבת שלמה שהושמדה על מאות האומללים שבתוכה, אך מעשים אלה נחשבו ל"סטיות מצערות". בימים אלה ממש נהרגים אזרחים לוביים למאותיהם, מהם בנו הצעיר של השליט ושלושת ילדיו הקטינים שלא חטאו, אך משליכי הפצצות פטרו עצמם ב"טעות מצערת". האם היה מישהו מעלה בדעתו שסטייה קו-לטרלית כזו מצד ישראל בעזה או באתר ערבי אחר יכלה להיפטר בתירוץ כזה, מבלי שכל הערבים, והטורקים והפרסים, בגיבוי מערבי זה או אחר, היו מתנפלים עלינו במקהלה כעל רוצחי ילדים מנואצים ומשוקצים, המשתוקקים למעשי טבח "נאציים"?
ללמוד מ"קאטו הזקן"
אלא שכל הרעשים והאישומים הבינלאומיים הללו, הדרוכים כקפיץ מתוח ומזומנים לפרוץ נגדנו בכל הבל פה עויין מצוי, אינם מלמדים אותנו להתגונן באותו סגנון צעקני ומאשים, וכך יוצא שאנו לעולם איננו מאשימים קבל עם את עושקינו, אלא רק מגיבים כנאשמים על האשמותיהם אותנו. האמנם, למשל, היה קשה כל השנים הללו, לא רק להתלבט בינינו אם המחיר לשחרורו של גלעד שליט ראוי אם לאו, אלא גם לנקוט צעד ממשי כלשהו כדי להביא לכך? מדוע שלא נלין למועצת הביטחון על חטיפתו של חייל, מעשה אנטי-הומניטרי בעליל, בשעה שאנו נדרשים לנקוט צעדים הומניטריים ולספק מזונות ותרופות לרצועה, ונַתנה זה בזה? התנייה זו תציב את הסבל ברצועה לפתחם של מנהיגי חמאס המונעים את החזרתו של שליט, במקום שגורלו יועמס כולו על כתפינו, וכך גם הלחצים בזירה הבינלאומית יוסטו מעט גם לעבר השני.
מדוע שלא ניזום אנו דיון במועצת הביטחון על התנהגותה של מדינה חברה כאירן, המכריזה על רצונה להכחיד מדינה חברה אחרת ואפילו מודיעה על הכנותיה למימוש מאווייה, ובעוד שהעולם מציין את יום השואה הבינלאומי ואת הניצחון על הנאצים, מתמידה אותה מדינה להכחיש את השואה ואף את עצם קיומה של אושוויץ, שבעיבורה המצמרר מתקיימים טקסי זיכרון רבים כל כך. מעניין יהיה לראות מי יעז להתנגד לדיון כזה, או להימנע מהצבעה בעד הגינוי של המדינה המכחישה, ולאיים עליה בהשעייה מן הארגון אם לא תתקן את דרכיה. אם נמשיך לא לעשות מאומה, ולהסתפק בהכרזות אובמה שזה "בלתי מתקבל על הדעת", או בהודעות חסודות מצד מנהיגי אירופה שהם עומדים לצד ישראל (אך בה בעת ממשיכים לסחור עם אירן ולחזק אותה), מדוע שממשלים אחרים, או מזכ"ל האו"ם שכל חפצו לשוב ולהיבחר, יעשו משהו להפסקת מחול ההשמצות, ההכחשות והאיומים הזה?
מדוע שלא נעסיק אנו את סדר היום של האו"ם בהעלאת נושאים כמו הצהרות חמאס התכופות על השמדת ישראל, הסירוב לשאת ולתת עמה ולהכיר בקיומה, הקללות הרשמיות המוטחות בישראל באמצעי התקשורת של הרשות הפלשתינית, המפות הרשמיות של הרשות שבהן אין לישראל זכר, חומר הנאצה הנלמד במוסדותיהם ה"חינוכיים" נגד יהודים, ציונות וישראל, דברי הבלע שהם עורמים על ישראל, שעה שהם טוענים כי הם חפצים בשלום, בעודם מהללים ומפארים את גדולי הטרוריסטים שביניהם ותובעים מן הנוער שלהם ללכת בעקבות ה"גיבורים" שעל שמם הם קוראים רחובות וכיכרות, מוסדות ממשלה וחינוך, ומאורעות רשמיים וחברתיים שונים. אם איננו עושים מאומה לחשיפת מעשיהם, מי יאזין לנו כאשר הם מעלילים עלינו מכל הבא ליד?
כל זה חייב להיחרת במוחם ובליבותיהם של באי האו"ם, אפילו אם דעתם קבועה ונחרצה, בהתאם להוראות הבאות מבירותיהם. אך אם נזרע מעט מבוכה בקרבם, על-ידי חזרה בלתי נלאית על דבריו של קאטו הזקן כי את קרתגו יש להרוס, משהו מזה ודאי יתפוס וידבק. מדוע שה"מועצה לזכויות האדם" תהיה עסוקה רק בדוח גולדסטון ודומיו, בעוד שאין תלונות על זוועותיהן של סודן ושל לוב, על שלילת זכויותיהם של יושבי כל מדינות ערב, כפי שראינו בהתפרצויות האחרונות, וכיוצא באלה? העלאתן של הזוועות בסוריה בימים אלה במועצה מוכיחה כי זה אפשרי. ומדוע שנניח לעולם מן העבירות החמורות של חמאס ושל הרשות הפלשתינית, שעה שאלימותן נמשכת בכל עוזה, והברחות נשק לא כלו ליום אחד מאז שראשי הפלשתינים שחתמו על אוסלו התחייבו לשים קץ לטרור ולהגביל את כמות הנשק שברשותם. אם לא "נפציץ" בהתמדה את האו"ם בהפרות אלה, לא בהשקט בצינורות הדיפלומטיים העקומים והסתומים, אלא בצעקנות התיאטרלית והנקמנית של בנין הזכוכית, אזי רק קולם של הערבים יישמע, ואנו ברוב אנינותנו, נמשיך להחריש ולהיעשק.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא מורה לאיסלאם, למזרח תיכון ולסין באוניברסיטה העברית.
תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הומניטרי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתחשל מול נחשול העושק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק!!! ל"ת
מוציקו  |  15/05/11 14:14
2
אסופה של פחדנים
פיקו  |  15/05/11 14:59
3
יש המון מה לעשות
סתם_1  |  16/05/11 02:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
מדינות המפרץ הן חוד החנית במאבק נגד ההתפשטות האירנית    טוב תעשה ישראל אם תחדש מגעים עם מדינות המפרץ בערוצים חשאיים, בהתחשב באינטרס קיומי משותף זה
ד"ר אריה אבישור
השואה אינה הסיבה להקמת מדינת ישראל בארץ ישראל. גם הטענה כי אומות העולם הכירו בצורך להקים מדינה יהודית בעקבות השואה איננה נכונה עובדתית, והיא רק מסבה לנו נזק רב. ממשלת ישראל צריכה לקחת את תפקיד ההסברה ולשלול טענות אלה בפני העולם
יהודה דרורי
ראש הממשלה עומד לשאת בקרוב נאום חשוב בפני הקונגרס בארה"ב על הצעותינו ל"שבירת הקיפאון" במו"מ עם הפלשתינים. עליו פשוט להתעלם מנאומו של אובמה שיהיה מספר ימים קודם לכן, ולכלול בין היתר הכרזה חד-צדדית מצד ישראל על פתרון הסכסוך
מרדכי קידר
המחלוקת בין אש"ף ובין חמאס מבטאת את ההבדלים התרבותיים העמוקים בין האוכלוסיות שמייצגים שני הארגונים, והיא מסבירה את התחרות השוררת ביניהם זה יותר מ-20 שנה על ההגמוניה במרחב "הפלשתיני" - המקבילה לזו הקיימת בירדן בין הבדואים ובין בני הכפר והעיר "הפלשתינים"
אורי גנני
משפחה שלמה שנמחקה בשבוע שעבר אינה מספיקה כדי לזעזע את מנהיגינו לקבל החלטה נחושה להילחם במגיפת תאונות הדרכים. בתחום זה עדיין לא התרחש אסון מקביל בחומרתו לשריפת הכרמל, והמנהיגים ממשיכים להתעלם
רשימות נוספות
האינתיפאדה הערבית וניצחון ה"אידיאולוגיות"  /  יובל ברנדשטטר
עת למדינה או תעתועי מדיניות?   /  עמנואל נבון
קרירות מרתיחה  /  מנשה שאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il