X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום הנכבה 2011. אסור להביע הזדהות עם היום [צילום: פלאש 90]
הנכבה הערבית והעצמאות היהודית
מדוע עלינו להזדהות עם הנכבה הערבית ומי הם האחראים הבלעדיים לאסון ולעוול שסבלו וסובלים הערבים בארץ ישראל-פלשתין בגין עצמאות ישראל
עלינו לכבד את רגשות התסכול בגין הנכבה ואת השאיפות הלאומיות של הערבים, אבל לעולם לא על חשבון קיום מדינה יהודית בארץ ישראל

צריכה להיות הסכמה מלאה בין היהודים לערבים על העובדה שבתקופה שהחלה ביום 15 במאי, בו הוכרז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, לבין 20 ביולי 1949 - היום בו הסתיימה למעשה מלחמת העצמאות - נגרמו סבל ועוול איומים לחלק גדול מהערבים שהתגוררו אז בתחומי ארץ ישראל. חובה עלינו להזדהות הזדהות מלאה עם הערבים ביום הנכבה במיוחד, על הסבל והעוול שאכן נגרמו להם. כל מי שטוען אחרת, יהיו סיבותיו אשר יהיו - טועה ו/או מטעה אם במזיד ואם בתום לב, מחמת אי-הבנה של שורש הסכסוך הלאומי והאנושי בין יהודים לערבים במזרח התיכון.
כדי להבין טוב יותר את שורש הסכסוך, ובעיקר את הגורמים לנכבה ולמצב הסכסוך היום, יש להזכיר תאריך נוסף: 29 בנובמבר 1947, היום בו אושרה באו"ם חלוקת ארץ ישראל-פלשתין למדינה יהודית ולמדינה ערבית. ההנהגה היהודית הסכימה לחלוקה זו, למרות ששטח המדינה היהודית היה קטן בהרבה מהגבולות שנקבעו לבסוף בהסכמי שביתת הנשק מ-20 ביולי 1949, תוצאת המלחמה שפרצה עקב הסירוב של ההנהגה הערבית בא"י-פלשתין להחלטת החלוקה. כל מדינות ערב הזדהו עם הסירוב, כולן גייסו מיליוני ערבים נלהבים שפתחו במלחמת דמים נגד 600 אלף היהודים שישבו אז בארץ ישראל כדי לסלקם מהמזרח התיכון ולהקים מדינה ערבית נוספת בין נהר הירדן לבין הים התיכון.
במהלך המלחמה הקשה הזו נהרגו אלפי יהודים וערבים, רבים מהערבים האמינו להנהגתם שלאחר תקופה קצרה יוכלו לשוב לבתיהם, נטשו אותם מרצון, מפחד או בעל-כורחם והיגרו למדינות ערביות סמוכות. מכאן, שהאחראים הישירים והבלעדיים לנכבה הערבית, לאסון ולעוול שנגרמו לערבים, הם המנהיגים הערבים שסירובם להחלטת החלוקה הוא שגרם לנכבה.
אילו היו הערבים מפגינים את רגשותיהם המוצדקים מול המקומות בהם שוכנים מנהיגיהם בעבר ובהווה, צריך היה להמליץ גם ליהודים בישראל לא רק להזדהות באורח פסיבי עם סבלם, אלא אף לצאת ולהפגין יחד איתם, שכן הסירוב הערבי מעכב גם היום אפשרות של הסכמה כלשהי על גבולות-קבע בין יהודים לערבים באזורנו.
אולם מאחר שההפגנות מופנות רק כלפי מי שאין לו שום אחריות על הנכבה הערבית - היהודים בישראל והנהגתם - אסור לנו לצאת ולהביע את ההזדהות שלנו בפועל. זו הסיבה מדוע קיימת התנגדות לנכבה מצד יהודים בישראל.
ביום 10 בדצמבר 2010 פרסם סאיב עריקאת, מראשי הרשות הפלשתינית, זה שביוזמת ג'נבה מוגדר כפרטנר לשלום, מאמר ביומון הבריטי "גארדיאן" תחת הכותרת - "עניין השיבה של פליטי פלשתין", שם הוא כותב: "תקופה זו של הנישול, אשר בפי הפלשתינים היא הנכבה או האסון, היא זרע הניסיון הפלשתיני ומקור זהותנו הקולקטיבית... הפליטים הפלשתינים מהווים היום יותר מ-7 מיליון איש - 70% מכלל האוכלוסיה הפלשתינית. אם יתעלמו מזכויותיהם הלגיטימיות החוקיות ומשאיפותיהם לשוב למולדתם - כל הסכם שייחתם עם ישראל לא יחזיק מעמד".
עלינו לכבד את רגשות התסכול בגין הנכבה ואת השאיפות הלאומיות של הערבים, אבל לעולם לא על חשבון קיום מדינה יהודית בארץ ישראל, וברור שהסכמה לשיבת מיליוני ערבים לתוככי מדינת ישראל משמעותה חיסול המדינה.

נקודת הראות של ז'בוטינסקי
זאב ז'בוטינסקי. הפתרון: קיר ברזל

זוהי אשליה לחשוב, אמר, כאילו הערבים יהיו מוכנים להסכם שלום אם ישוכנעו שהדרישות הטריטוריאליות של היהודים צנועות מאוד ושהערבים ירוויחו מההסכם מבחינה כלכלית ו/או מדינית

מעניין שכבר לפני כשמונים שנה סבר המנהיג הציוני זאב ז'בוטינסקי כי על הסכם מרצון עם הערבים בארץ ישראל אי-אפשר לחשוב כלל, לא עכשיו ולא בעתיד הנראה באופק, שכן שום יליד בשום מקום ובשום זמן איננו יכול להסכים להתיישבות זרה, והוא רוצה להישאר לנצח בעל-הבית היחיד. זוהי אשליה לחשוב, אמר, כאילו הערבים יהיו מוכנים להסכם שלום אם ישוכנעו שהדרישות הטריטוריאליות של היהודים צנועות מאוד ושהערבים ירוויחו מההסכם מבחינה כלכלית ו/או מדינית. עובדה היא שכל עם ילידים נלחם במתיישבים הזרים כל זמן שיש לו לפחות ניצוץ של תקווה להיפטר מסכנת ההתיישבות ולסלק את הפולשים, גם אם כלכלית ופיזית נוח וטוב לו עם העם הפולש. לפיכך - כל ויתור רק יעודד את הערבים לחשוב שיש להם סיכוי לחסל את מדינת ישראל ויניע אותם להימנע מהסכם שלום.
אכן, מסתבר כי דברים אלה נכונים גם היום, למרות כל השינויים והתהפוכות שאירעו מאז באֵזור זה שלנו. כבר אז ראה ז'בוטינסקי בערביי ארץ ישראל עם חכם ונחוש שכמו כל עם נורמלי היושב על אדמתו מאות שנים ורואה אנשים זרים הפולשים לאדמה זו וחותרים לגזול ממנו את הריבונות עליה, נלחם בכל האמצעים בפולשים כל עוד לא כבתה בקרבו התקווה שיצליח לערער אותם ולסלקם ממה שהוא רואה כנחלתו ומולדתו.
עם זאת, סבור ז'בוטינסקי - ייתכן הסכם עם הערבים, אבל לא הסכם-מרצון. כל עוד לערבים יש אפילו זיק תקווה להיפטר מאיתנו, הם לא ימכרו תקווה זו בעד שום דברי נועם ולא בעד הבטחות מפליגות, והסיבה היא דווקא בכך שאין הם אספסוף אלא עם חי. עם חי מסכים לוויתורים בשאלות מכריעות וגורליות כאלה רק כאשר לא נותרת בידו שום תקווה להיפטר מהמתיישבים, הסביר.
הפתרון של ז'בוטינסקי הוא הקמת "קיר ברזל" יהודי מול הערבים - כוח כזה שאיננו ניתן לערעור על-ידי שום השפעה ערבית. לא רק כוח פיזי אלא חוסן יהודי לאומי, הסכמה יהודית כוללת לעיקרון שעד שלא תהיה הבנה והכרה מלאה מצד הערבים שלא ניתן לסלק בכוח את היהודים מהמזרח התיכון - לא יוכל להיכון שום הסכם בינינו לבינם.
כל עוד יש קולות של יהודים המוכנים לוותר על מה שנאלצנו לכבוש בגין הניסיונות לחסלנו, עד כדי סיכון ממשי לקיום המדינה - לא תיתכן הכרה ערבית כזו ולא יהיה סיכוי להסכם.

תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנכבה הערבית והעצמאות היהודית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי שברח מהארץ- אינו זכאי לפיצו
מוטי קופר  |  15/05/11 13:37
 
- לערבים שהיגרו לא מגיע פיצוי!
זאב בן-יוסף  |  15/05/11 15:44
 
- לכבד ולהכיר ב"סבל" הפלסטיני
אליעם  |  15/05/11 19:04
2
יולי תמיר כפתה על ילדינו ללמוד
קורןנאוה טבריה  |  16/05/11 06:32
3
ללמוד על הסבל הגרמני במלה"ע 2
3 מליון נהרגו  |  16/05/11 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אריק אשרמן
כאשר אנו רואים אנשים שממיטים על עצמם הרס עצמי, אנו מנסים לרסן אותם. איננו מוכנים, למשל, לתת לחברינו לנהוג שיכורים. כך גם בפעולה החברתית. אנו מאמינים שאפשר וראוי לבנות חברה צודקת בבית הלאומי שלנו
ראובן שליט
לכל דבר זמן ועת. עת לאצילות, עת לעדינות ועת למילים היפות. אך עיתים אלו חלפו ואינן, ובעימות כיום, אל מול האלימות, הגסות והשקר של הצד השני, הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולקום ולצעוק: "חרטא, לא היו דברים מעולם"
מתי דוד
המופתי הירושלמי, אמין אל חוסייני, תכנן הקמת מחנה השמדה ליהודים באזור שכם, על-פי המודל של אושוויץ, לאחר ביקור במקום, בסיוע אייכמן    על-פי האמנה הפלשתינית, יש לבצע טרנספר לכל היהודים בישראל ולהחזירם לארצות מוצאם    הקוראן מכנה את היהודים קופים וחזירים שיש לרודפם ולהשמידם
אברהם בן-עזרא
אין לרשעים שלום, לא רק מהסיבה שלא ראוי לכרות עם כנופיות הטרור חוזים תוך ויתורים, אלא גם מהסיבה שהם משדרים לנו בכל דרך אפשרית כי הם לא מעוניינים בשלום, או, במילים אחרות, מתנים את השלום בתבוסה ישראלית כוללת בכל שטחי החיים
אורי אבנרי
המנהיג הפופולארי ביותר בישראל, האיש שהטיף לכל דבר - מלחמה ושלום, סוציאליזם וקפיטליזם, חילוניות ודת - ושעקרונותיו הם כל-כך גמישים שהם יכולים לחבק כל דבר וכל אדם, השיג את מה שחיפש כל חייו: כולם אוהבים אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il