X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
התבטאותו של ראש המוסד לשעבר נגד תקיפה ישראלית באירן באה כהתרסה חריפה אל מול הרוח הנושבת מחוגי ראש הממשלה ושר הביטחון, ומבטאת חוסר אמון בוטה בפורומים המדיניים, שמקורו בהיכרותו האינטימית את המעורבים בדבר
▪  ▪  ▪
מאיר דגן. האמין כי עודנו מוגן על-ידי הצנזורה הצבאית? [צילום: פלאש 90]
   יואב יצחק
דגן: אסד והאליטה העלאווית יילחמו עד הסוף

מאיר דגן מפטפט ואחמדינג'אד קולט
יואב יצחק
מאיר דגן כיהן במשך יותר משמונה שנים כראש המוסד בישראל וזכה לאמונם של שלושה ראשי ממשלה * הוא זכה ליוקרה רבה ומעמדו נחשב חזק בזכות ההישגים של המוסד בראשותו * למרות זאת - זמן קצר לאחר שסיים כהונתו מיהר דגן לפטפט ולגלות ברבים תובנות הקיימות במערכת הביטחון באשר לגרעין האירני * האין בכך משום ביצוע עבירה פלילית?
לרשימה המלאה

"הארץ" חשף את עיקרי הרצאתו של מאיר דגן, מי שפרש זה לא מכבר מראשות "המוסד" לאחר שמונה שנות כהונה. בהתייחסו לתקיפה ישראלית של המתקנים הגרעיניים של אירן מן האוויר אמר: "זה הדבר הכי מטופש ששמעתי".
פרסום זה זכה לתגובה מיידית מכמה אישים בצמרת המדינית. כל אחד מצא לנכון לגנות, בסגנונו, הן את עצם הופעתו הפומבית של דגן בנושא רגיש זה, והן את העמדה שהציג בשאלת הגרעין האירני.
לא מעט פובליציסטים דנים בסוגיית הגרעין האירני, ורבים מהם שוללים את תקיפת מתקני הגרעין שלה. אלה מצביעים על הסכנות החמורות הנשקפות לישראל מתקיפה כזו - האופרטיביות והאסטרטגיות, הצבאיות והמדיניות.
אף שגם אני נמנה עם מתנגדי התקיפה הצבאית, אני מבין את הביקורת על הופעתו הפומבית של מי שזה עתה פרש מן התפקיד. לדבריו יש עדיין משקל, כאילו נאמרו על-ידי מי שנמנה עם החוג המצומצם הדן גם היום בבעיה האירנית ושותף עדיין לאחריות ולקבלת ההחלטות.
אינני יודע מה הניע את מאיר דגן לומר את דבריו. קיימת האפשרות הפשוטה - לאחר שמונה שנים שבהן נמצא דגן מאחורי מסך כבד ואטום לתקשורת, הוא טרם הסתגל למציאות החדשה, כאשר כל אמירה שלו זוכה לפרסום פומבי ומיידי. דגן הרצה בפני "עמותת הסגל הבכיר בשירות הציבורי", ואפשר שהאמין כי הוא יכול להתבטא בחופשיות בפני פורום "סגור" זה. אולי גם האמין כי עודנו מוגן על-ידי הצנזורה הצבאית אשר תמנע פרסום דבריו.
אולם קיימת גם אפשרות אחרת. התבטאותו של ראש המוסד לשעבר באה, במקרה זה, כהתרסה חריפה אל מול הרוח הנושבת מן הממסד המדיני-ביטחוני, מחוגי ראש הממשלה ושר הביטחון. דגן התכוון לבטא חוסר אמון בוטה בפורומים המדיניים שבהם נדונים הדברים, חוסר אמון שמקורו בהיכרותו האינטימית את המעורבים בדבר, אלה שהיה שותף לדיוניהם ולדעותיהם עד זה לא מכבר.
בשל החשיבות הכמעט גורלית של הנושא, אין לעבור לסדר היום על פרסום דבריו. הנשק הגרעיני שאותו מנסה אירן לפתח ולייצר מהווה לדעתי איום קיומי על ישראל, וראוי הציבור שישמע התייחסויות מוסמכות בעניין זה.
התגובה ששמענו עד כה כפולה - הנושא רגיש מכדי לדון בו פומבית; ובל נשכח - העיניים והאוזניים בטהרן מבקשות, בצדק, לדעת מה חושבים בנושא זה בירושלים.
איננו מצפים לקבל הודעה חד-משמעית מה החליטה בעניין זה, או מה עומדת להחליט, ממשלת ישראל, אולם אנו זכאים לקבל תשובה והערכה לארבע שאלות לפחות:
  • לגבי לוח הזמנים של תוכנית הגרעין האירנית;
  • כלום יש הערכה וחשש שאירן תחליט לתקוף בנשק הגרעיני את ישראל, כצעד יזום וללא התגרות מוקדמת;
  • לגבי סיכויי הצלחתה של תקיפה צבאית (אשר איננה כוללת מהלך השתלטות על אירן והחלפת המשטר) לחסל את תוכנית הגרעין;
  • ומה עלולות להיות התגובות וההתפתחויות של אירן - הצבאיות והמדיניות - לאחר תקיפה צבאית.
בוודאי ישיבו לנו כי חלילה לנו למסור לאירנים את סודות התוכניות של ישראל. על כך אפשר רק להשיב - ישראל כמדינה דמוקרטית איננה יכולה להסתיר מן העם התלבטויות בשאלה כה גורלית. ואשר לאירן - שם ממילא לא יאמינו למה שיפורסם אצלנו, הם יהיו בטוחים כי אין הפרסום אלא תרגיל הונאה ישראלי.

תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הדבר הכי מטופש ששמעתי"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האם הכותב?
אורי פ  |  15/05/11 19:06
2
תרגיל הסחה מתוחכם אולי בהפוכה  ל"ת
מומו  |  15/05/11 19:26
3
וגזית האידיוט היה ראש אמ"ן ... ל"ת
פשוט לא נתפס  |  15/05/11 22:51
 
- למה ההפתעה.
מורה נבוכים  |  16/05/11 11:21
4
שלמה גזית הוא דוגמא
כרמלי  |  16/05/11 12:06
5
התגובות של אנשי הימין טפשיות
רון וייס  |  27/05/11 22:44
6
שלמה גזית הינו אידיוט.
יגאל111  |  2/06/11 14:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
מדוע עלינו להזדהות עם הנכבה הערבית ומי הם האחראים הבלעדיים לאסון ולעוול שסבלו וסובלים הערבים בארץ ישראל-פלשתין בגין עצמאות ישראל
הרב אריק אשרמן
כאשר אנו רואים אנשים שממיטים על עצמם הרס עצמי, אנו מנסים לרסן אותם. איננו מוכנים, למשל, לתת לחברינו לנהוג שיכורים. כך גם בפעולה החברתית. אנו מאמינים שאפשר וראוי לבנות חברה צודקת בבית הלאומי שלנו
ראובן שליט
לכל דבר זמן ועת. עת לאצילות, עת לעדינות ועת למילים היפות. אך עיתים אלו חלפו ואינן, ובעימות כיום, אל מול האלימות, הגסות והשקר של הצד השני, הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולקום ולצעוק: "חרטא, לא היו דברים מעולם"
מתי דוד
המופתי הירושלמי, אמין אל חוסייני, תכנן הקמת מחנה השמדה ליהודים באזור שכם, על-פי המודל של אושוויץ, לאחר ביקור במקום, בסיוע אייכמן    על-פי האמנה הפלשתינית, יש לבצע טרנספר לכל היהודים בישראל ולהחזירם לארצות מוצאם    הקוראן מכנה את היהודים קופים וחזירים שיש לרודפם ולהשמידם
אברהם בן-עזרא
אין לרשעים שלום, לא רק מהסיבה שלא ראוי לכרות עם כנופיות הטרור חוזים תוך ויתורים, אלא גם מהסיבה שהם משדרים לנו בכל דרך אפשרית כי הם לא מעוניינים בשלום, או, במילים אחרות, מתנים את השלום בתבוסה ישראלית כוללת בכל שטחי החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il