X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החל בפברואר 2010 יועברו תשלומי המבוטחים שאושפזו בבתי חולים לאחר שהגיעו לשם באמבולנס - ישירות מקופות החולים אל מד"א עמותת "ידיד" ביקשה להחיל זאת גם רטרואקטיבית קופות החולים הסכימו מי שהעמיד מכשולים מהרגע הראשון היה ארגון מד"א
▪  ▪  ▪
[צילום: יוני ראוף-מד"א]

אזרחים רבים מקבלים מכתבי התרעה ממגן דוד אדום ועורכי דינו - "אם לא תשלם אנחנו נעקל". לעתים מגיעים המכתבים אחרי שהאבא, האימא, הסבא והסבתא, או אפילו אתם עצמכם, שכחתם את היום שבו נאלצתם להזמין אמבולנס הביתה.
לפני חודשים התברר שסכומי החוב בספרי מד"א הם כ-300 מיליון שקל, ומתוכם יותר מ-110 מיליון אמורים להיות משולמים לאוצר המדינה ולעורכי הדין של הארגון, כפי שהציג ח"כ אורי מקלב, יו"ר הועדה לפניות הציבור בכנסת. לדבריו, מדובר בכרבע מיליון בתי אב!
כדי להבין את הסיפור צריך לחזור כשנתיים וחצי אחורה, עת החלה הוועדה לפניות הציבור של הכנסת בדיונים על הדרך שבה ניתן להקל על רבבות החייבים, שרבים מהם שלחו מכתבי תלונה אל הוועדה. במקביל קידמה עמותת "ידיד" הצעת חוק הקובעת כי בכל מקרה שבו זכאי המבוטח לקבל החזר מקופת החולים שלו, תתקשר מד"א ישירות עם קופת החולים ולא תדרוש מהמבוטח את התשלום (גם לא כמימון ביניים). לבקשת יו"ר הוועדה לפניות הציבור, החליטו בעמותת "ידיד" להקפיא את הליכי החקיקה, ולסייע לוועדה לנסות ולהגיע לנוהל מחייב מבלי להזדקק לשינוי החוק.
לאחר כמעט שנה של דיונים, ובסיוע מבורך של משרד הבריאות, הגיעו קופות החולים ומד"א להסכם, לפיו החל בחודש פברואר 2010, יועברו התשלומים של כל המבוטחים שאושפזו בבתי חולים לאחר שהגיעו לשם באמבולנס, ישירות מקופות החולים אל מד"א. בדיון המסכם שהתקיים בנושא בנובמבר 2009, ביקשה עמותת "ידיד" להחיל את ההסדר גם רטרואקטיבית, על כל המבוטחים המוגדרים כחייבים של מד"א ואשר בפועל זכאים להחזר של התשלום מקופת החולים שלהם. בקשה זו של החלה רטרואקטיבית אינה דבר שבשגרה, אך למרבית הפליאה דווקא קופות החולים - שהעלות התקציבית לגביהם גבוהה - הסכימו לבקשה. הם רק ביקשו כי למד"א תשולם הקרן בלבד - ללא ריבית, הוצאות משפטיות והוצאות גבייה שונות.
מי שהעמיד מכשולים מהרגע הראשון היה ארגון מד"א. אפשר להבין מדוע. אין ספק שלארגון נוח הרבה יותר לקבל, אחרי שבע שנים למשל, סכומים גבוהים בהרבה מהסכומים המקוריים שדרש מהמבוטחים. לאחר מספר חודשים הצטרף גם משרד המשפטים למשביתי השמחה. הטענה הפעם הייתה: יש בעיה של פרטיות, ולכן אנחנו לא יכולים להרשות את העברת הרישומים על החייבים ממד"א לקופת החולים. גם ההצעה של משרד הבריאות, לפיה הוא יקבל את הרשימות ויעשה את הסינון בין קופות החולים - לא התקבלה על דעתו.
בדיון שהתקיים בחנוכה האחרון, הציעה עמותת "ידיד" כי מד"א עצמה תשלח מכתבים לכל אחד מן החייבים, ובהם היא תציע להם לפנות לקופת החולים שבה הם חברים ולבדוק את זכאותם להחזר. במידה שהזכות קיימת, יועבר הטיפול לתשלום לאחריות קופת החולים. גם הצעה זו לא התקבלה, בשלב זה.
מי בעצם מרויח מהמצב הקיים. ארבעה גופים: מד"א - הממשיך להזרים לקופתו סכומי כסף גדולים; קופות החולים - שנכון להיום אינן מחויבות לשלם סכומי כסף בעבור חובות עבר; עורכי הדין - שגוזרים קופונים נאים ביותר על חשבונם של מבוטחים ובני משפחותיהם, שבמקרים רבים כלל לא ידעו כי הם חייבים כסף כלשהו; וכמובן, ממשלת ישראל - שגם היא גורפת הכנסה נאה מאגרות בתי המשפט ומשאר ההוצאות המשפטיות המוטלות על החייבים, לכאורה, ואשר אם התשלום עבורם יבוצע על-ידי קופות החולים, הוא יגרע מקופתה של המדינה.
אז אם אתם חייבים כסף למד"א - אל תמהרו לשלם. בררו קודם אם קופת-החולים שלכם איננה צריכה לשלם זאת.

תאריך:  17/05/2011   |   עודכן:  17/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי מקלב / Uri Maklev
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יחיאל שבי
הכתובת הייתה על הקיר. מזה מספר חודשים שמופצת הקריאה לצבוא על גדרות הגבול, הן באתרי האינטרנט והן מפי מנהיגים ערביים דוגמת קדאפי. תמיד ריחף באוויר האיום הערבי כי האויב הציוני יכותר מכל עבריו, על-ידי מאות-מיליוני בני העם הערבי, עד שייעלם במרחבי הים התיכון לעולמי עד. לצד זאת, הפיגוע בתל אביב מבהיר כי הסכנה אינה נמצאת רק בגבולות, אלא שוכנת בלב תל אביב
בצלאל לביא
נפוליאון אמר כי הוא מעדיף גנרל עם מזל על-פני גנרל גדול. המזל יכול להיות לצידו של נתניהו וממשלתו - ובפירוש מדובר במזל אם משכילים לנצל זאת נכונה - אם יצליחו למנף את קלף זכות השיבה לטובתנו. כן, זהו קלף, כי מדובר כאן במשהו ברור וממשי שניתן לשחק בו בזירה הבינלאומית אם פועלים בשכל. הואיל ואין אלטרנטיבות טובות יותר, מדובר בקלף חזק בשירות העמדה שלנו
זאב גולדשטיין
אין ספק שיש לסגור את הרכבת ולבצע בה מהפכה רצינית. יש להבטיח שהעובדים לא יהיו אלה אשר ישלמו את מחיר השינוי, שכן הם אינם בעמדה שיכולה הייתה לגרום לבעייתיות הקיימת. הקרדיט לכך שייך למנהלים ולממונים - אותם יש לשלח הביתה. יש לטפל ברכבת כפי שמטפלים באיבר הנגוע בגנגרנה - קודם כל חובה לכרות את האיבר הנגוע ואחר-כך יש לטפל ולשקם את הגוף
רועי כהנוביץ
אירן, אשר קיבלה מארה"ב יחד עם פקיסטן וטורקיה את כור המחקר הראשון שלה עוד בשנות ה-60, תוך עשור התקדמה לאין-שיעור על פני שותפותיה מ-CENTO. מהפכת 1978-79 הייתה לגורם היחיד להפסקת פיתוח התוכנית הגרעינית של אירן והצורך של אייתוללה רוח-אללה ח'ומיני לבסס את שלטונו והמשכיותה של מלחמת אירן-עירק היו גורמים עיקריים במניעת המשך פיתוח תוכנית הגרעין האירנית. כיום ניתן לתהות כיצד היה נראה האזור כולו, לו המהפכה הייתה מתרחשת אחרי שהושלמה בניית כור גרעיני באירן?
שאול דישי
כשאין רוטציה יש סטגנציה - כשאין דמוקרטיה יש 'אוטוקרטיה' של שלטון המיעוט על הרוב – איך לא?!    אנחנו מבקשים אקדמיה לקולנוע וטלוויזיה עם דמוקרטיה לכל החברים הרשומים בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il