X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנות קטנות ומשובחות של מתאבני הטאפאס, על טהרת הקולינריה הספרדית, מוגשות במסעדה ההרצליינית, כיד הדמיון הטובה של השף, ובתעריפים השווים לכל נפש
▪  ▪  ▪
מסעדת 'טפאו'
ניחוחות מן המטבח

תרבות הטאפאס, של מנות הפתיחה הקטנות והססגוניות הנהוגות בקולינריה הספרדית, הולכת וכובשת את העולם, ובאחרונה גם קנתה שביתה במקומותינו. בין הבארים והמסעדות, המקדשים את התרבות הזאת, תופסת מקום של כבוד מסעדת "טפאו" שבהרצליה פיתוח (רחוב שנקר 9), שחללה הגדול עוצב בהשראת האמן הספרדי, חואן מירו, עם דגש על צבעים חמים ועץ.
איש אינו יודע, אל נכון, מתי, בדיוק, נולד הטאפאס הראשון, אבל ההשערה הרווחת היא שהיה זה המלך אלפונסו העשירי, שנודע בכינויו "החכם", ושנאלץ לאכול מנות קטנות, עם יין בין הארוחות, בהמלצת רופאיו.
אנחנו, מכל מקום, הגענו ל"טפאו" ההרצליינית מרצוננו הטוב, ללא המלצת רופא, ועל בטן מקרקרת. את פנינו קידמה מלצרית אדיבה, שהושיבה אותנו בשולחן לשניים, כשהיא מושיטה בידינו תפריט על טהרת הגסטרונומיה האנדלוסית. המעדנים שהוצעו בו ניחנו כולם כיד הדמיון הטובה של השף: סלטים, מאפים, טוגנים, ממרחים, ירקות, דגים, נתחי-בשר, נקניקים, זיתים, ומה לא.
הפור נפל
עוד אנו בוררים בתפריט, והפור נפל על הספתח: קרפצ'יו-סלק משובח, בתחמיץ של פטרוזיליה, עם כדור גבינת-עיזים רכה. בעקבותיו עטנו על הבא בתור: חציל-בלדי קלוי, עם סלסלת-עגבניות ובלסמי. הוא התגלה כתחליף ספרדי מוצלח לחציל המצוי ברוטב-טחינה, שמקובל כל-כך במסעדות למיניהן בישראל. ראתה המלצרית כי טוב, ומיהרה להגיש לשולחננו, על חשבון הבית, פלפלים קלויים, עם גבינת-עיזים מטוגנת, וצלוחית של זיתים מתובלים ביין - תוספת לא מוזמנת, שזכתה מיד לתשואות "אולה" מפינו.
ועדיין לא היה זה סוף פסוק. אל השולחן הגיע, לבקשתנו, מתאבן נוסף: שיפוד של כבד-עוף ביין אדום ודבש, שגרף את מרב ההצלחה. הוא לא רק היה עשוי כהלכה, אלא גם הוגש כיצירה אמנותית לכל דבר.
האקורד האחרון מבין המתאבנים היה טורטייה עם פרגיות, פלפלים ובצל, בטעם שמיימי ונימוח בפה. לימונענע ומים מינרליים הרוו את צימאוננו מכל המיטב הפיקנטי שבא אל פינו.
מכיוון שקינוח היה, מן הסתם, מיותר אחרי ארוחה נכבדה שכזאת - החלטנו לבוא חשבון עם המלצרית. הפקדנו בידיה 190 שקל לשניים, כולל תשר של 15 אחוז על שירות מעולה. לא נותר לנו אלא לזכות מכל הלב את "טפאו" במלוא 10 הנקודות של הסולם הקולינרי, ועוד נשובה אליה במהרה.

תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר הילזנרט
הצעת חוק הפוטושופ האוסרת עיצוב תמונות דוגמניות במחשב שאושרה בוועדת הכנסת, היא תקדים בלהות של התערבות שלטונית בחיי הפרט    למרבה הפלא, אם עד היום בכל עת שהשלטון רמס את זכויות הפרט הוא השתמש, לכל הפחות, ברטוריקה דמוקרטית, הרי שכעת גם זה אבד: לדברי מציעת החוק, ח"כ ד"ר רחל אדטו, על המחוקק לקבוע מהו יופי
איתמר לוין
תגובת התקשורת על החלטתו של דנציגר בנושא קצב מעלה את השאלה, מה היו הכתבים והעורכים והפרשנים עושים אם קצב היה מזוכה. והשאלה החשובה באמת: האם השופטים במחוזי לא הושפעו מכך?
אלעזר לוין
אם משרד האוצר היה מסכים לתת לרופאים ולעובדים הסוציאליים אפילו חלק מההטבות שנתן לעובדי מינהל מקרקעי ישראל - לא היו שביתות ולא היו עיצומים    שוב הוכח: החזק, שיודע לסגור את השיבר, הוא המנצח במדינת ישראל של 2011
איתמר לוין
השופט יורם דנציגר מצביע על כמה נקודות תורפה משמעותיות בהרשעתו של משה קצב באונס. נכון שהדרך לזיכוי עדיין ארוכה מאוד, אבל אם כך יוכרע בסופו של דבר - הצעד הראשון נעשה בידי דנציגר
זכי שלום
נתניהו יכול היה, ועדיין יכול, ליזום שינוי הרכב הקואליציה כך שיהיה בידיו מרחב תמרון רחב יותר מזה שיש לו כיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il