X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הארגונים החברתיים שמסייעים לעובדים הזרים פוגעים אנושות בחוליה החלשה במדינה לא עומדת לחלשים במדינה היכולת הפוליטית והציבורית להתגייס כדי להגן על עצמם על המדינה לצמצם דרסטית את קליטת המהגרים, גם במחיר של אי-מתן אישורי-עבודה
▪  ▪  ▪
פגיעה בחלשים שבמדינה [צילום: פלאש 90]

בשנים האחרונות נוהרים לארצנו מהגרי עבודה רבים מאפריקה ובמיוחד מאריתריאה ומיעוטם מסודן, תחת מסווה של פליטים הנרדפים על-ידי השלטון במדינותיהם, והם מבקשים להיקלט בארצנו מכוח אמנת האו"ם להגנה על נרדפים פוליטית בארצותיהם. התופעה התרחבה במיוחד בשנים האחרונות, לאור המצב הכלכלי הקשה בארצותיהם, בעיקר לאור המשבר הכלכלי האחרון.
מי שיבקר בערים כמו אילת, ערד, אשדוד, דרום תל אביב ובשכונות החלשות בפאתי הערים המרכזיות בגוש דן, יתקשה להכיר אותם. העובדים הזרים הקימו להם ערים משלהם, על כל המשמעות הכרוכה בכך.
אינני רוצה להתייחס לכל ההשלכות שהגירה זו גורמת למרקם החיים בערים בהן הם מתגוררים, לרשויות שצריכות לספק להם שירותי חינוך ובריאות, וכן ליחס המפלה לו זוכים פליטים אלה שמקבלים אשרת עבודה בטענת הנרדפות בארצותיהם - למרות שלאחר בדיקת טענותיהם פליטים ספורים מקבלים מעמד כזה, מול יתר מהגרי העבודה שנרדפים על-ידי משטרת ההגירה.
אני רוצה להתייחס לפגיעה שפוגעים מהגרים אלה בעובדים הבלתי מקצועיים, שבדרך-כלל הם מהעשירונים התחתונים בחברה בארץ, שצריכים להתחרות מולם. נכון, אנו נמצאים היום בסביבה של כמעט תעסוקה מלאה, אך מבדיקת הנתונים מתברר שהתעסוקה שנוספה בשנתיים האחרונות רובה במשרות חלקיות בשכר נמוך ביותר שנושק לשכר המינימום מלמטה. אם עובדים אלה לא היו בארץ, הביקוש לעובדים הבלתי מקצועיים היה עולה באופן ניכר, כך שהצמיחה האופפת את המשק הייתה מגיעה גם אליהם.
הארגונים החברתיים שמסייעים לפליטים אלה שלוחצים על רשויות המדינה בסיועה של התקשורת, לאפשר תעסוקה לפליטים והמוחים על כל פעולה של החזרת הפליטים לארצותיהם, אינם שמים לב שהם פוגעים אנושות בחוליה החלשה במדינה - העובדים הבלתי מקצועיים, שהם מהעשירונים הנמוכים. ניקח למשל עובדת משק-בית שהייתה יכולה להשתכר בגין עבודתה סך 60 שקל לשעה, ונאלצת להישאר בביתה מאחר שהמעסיקים יעדיפו לקחת את העובד הזר שישמח לנקות את ביתם תמורת מחצית מסכום זה.
למעשה, העשירונים העליונים, שמרביתם עובדים בתחום ההיי-טק, בתעשיית הפיננסים ובתעשיית השירותים העסקיים, רוצים לשמר את המצב, כך שיש מי שינקה את בתיהם, שיעבוד במסעדות שלהם, שיטאטא את השכונה שלהם בשכר נמוך, תוך העלאת רמת חייהם על-חשבונם של העובדים הבלתי מקצועיים שנאלצים להסתפק במקרה הטוב בשכר המינימום.
לו גוף גדול היה לוחץ לייבא מתכנתים מהודו שיעבדו בתעשיית ההיי-טק בארץ כדי להוריד את עלות העבודה היקרה בתחום הזה של המעסיקים... אך זה כמובן לא יקרה, כי עשירונים אלה ודאי היו עושים כל אשר לאל ידם כדי למנוע את הגזירה הזאת.
לצערי, החוליה החלשה בחברה שלנו אין לה את היכולת הפוליטית והציבורית להתגייס כדי להגן על עצמה ולצמצם את ההגירה לשכונותיה, הגירה הפוגעת גם ביכולת התעסוקה שלה. ההפגנות שהיו לאחרונה בדרום תל אביב נגד שהות העובדים הזרים בשכונות העיר הוצגו על-ידי התקשורת כשנאת זרים גזענית, עובדה שקיעקעה את פעולתו של ציבור זה ובכך מנעה את הדיון לצמצום שהות העובדים הזרים בארץ.
אני חושבת שהגופים החברתיים עצמם, המסייעים למהגרי העבודה, המודאגים מהפערים בחברה שלנו, צריכים לסייע לרשויות המדינה לצמצום ההגירה וזאת על-מנת לאפשר לעובדים הבלתי מקצועיים לשפר את השכר שלהם ואת תנאי התעסוקה שלהם.
בתקופה הקרובה, עם השינוי במצב הכלכלי שיגדיל את אחוזי האבטלה, תצוף הבעיה של העובדים הבלתי מקצועיים שייתקלו בתחרות הבלתי הוגנת שמשיתה עליהם המדינה בקליטת מהגרי העבודה, ולמצב זה צריך להתכונן מראש. לפיכך, על המדינה להתחיל לצמצם באופן דרסטי את התופעה, גם במחיר של אי-מתן אישורי עבודה למהגרי העבודה ששוטפים אותנו מדרום, ובכך לגרום לצמצום הנהירה למדינתנו.

הכותבת היא סטונדטית לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכוונים לחוליה החלשה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודקת לגמרי העם איתך!!! ל"ת
אחותנו התותחית  |  19/05/11 15:51
2
מכוונים לחוליה החלשה
מחנכת שאיכפת לה   |  19/05/11 16:16
3
אכן דברי טעם!
D.house  |  19/05/11 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
אין ספק שאירועי הנכבה האחרונים מציבים רף חדש בהתמודדות בינינו ובין הפלשתינים, וזה היה רק הפרומו. אין להסתפק רק בתלונות לאו"ם, יש לעשות יותר מכך
ישראל רוזן
שימור ימי השואה, הזיכרון והעצמאות בתאריכם המקורי הוא הערובה שיונצחו לדורות, ויש להשיבם לתאריכם ההיסטורי    ליום ל"ג בעומר נפקות הלכתית ומנהגית חשובה בנושאי נישואין, תספורת, שמחה בימי העומר ועוד. האם כל אלו יוסטו בעקבות פגרת בתי הספר?
נרי אבנרי
כמו רוני בר-און, גם מאיר שטרית מפחד להזהיר מכניעה לחוטפי גלעד שליט. כל-כך מפחד, שיותר קל לו להודות ש"קדימה היא המפלגה הכי מושחתת מבין המפלגות הגדולות"    (גם) מול הקונכייה שלו קראתי: "ברל'ה, ברל'ה, צא החוצה". הוא יצא, הזהיר מכניעה, ומיד הצטנף פנימה    הלכתי לארכיון...
איתן קלינסקי
אין דבר נלעג יותר מאשר העובדה שהכנסת ה-19, שחוקקה סדרה של חוקים גזעניים, מעלה על נס את הרומן אלטנוילנד. ברומן מקדיש הרצל מספר פרקים לנאומים של מנהיג מפלגה גזענית שבראשה עומד הרב ד"ר גאייער אשר ביקש לשלול מהערבים ומכל מי שלא יהודי זכות לאזרחות בארץ. מצער שרעיונותיו של גאייער, המובס בבחירות באלטנוילנד, מתנחלים היום בלבבות של ציבור גדול ומנווטים מדיניות של ממשלה בישראל
עמיר סגל
מעטות המשפחות בישראל שלא ספגו כאב או סבל, או חוות אותו ממש עכשיו. ועדיין, מעטים האנשים המקבלים במה כמעט בלתי מוגבלת בכל אמצעי התקשורת לשטוח את כאבם, תסכולם ואכזבתם מממשלת ישראל. בודדים היו מרשים לעצמם התפרצות לטקס ממלכתי, חשוב, סולידרי לכל העם, בדרישה שבעיקרה איננה חורגת את גבולות משפחתם, ועוד זוכים לחיבוק תקשורתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il