X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם תקום מדינה פלשתינית, לא נוכל לסמוך על כך שגורלנו יהיה שונה מגורל הצ'כים
▪  ▪  ▪
אדוארד בנש, נשיא צ'כוסלובקיה הגולה בלונדון [צילום: אדוריאן פרנס]

כאשר מדברים על הסכם מינכן, מרבים לקטרג על צרפת ובריטניה שמכרו את צ'כוסלובקיה לנאצים, ובסוף, כדברי צ'רצ'יל, לא זכו לשלום ולא לכבוד. בלי להפחית כהוא זה מאשמתם של נוויל צ'מברליין ואדוארד דלדייה, אסור לשכוח את החלטתו של נשיא צ'כיה אדוארד בנש לקבל את הדין.
מאז הקרב של ההר הלבן ב-1620 נגד הצבא ההבסבורגי, הנטייה הצ'כית הייתה להימנע מקרבות שנראים אבודים ולקוות שסבלנות עיקשת והיחלשות של הכובש יביאו לשחרור. למרות שעמדו לרשותו צבא מודרני וקו ביצורים רציני, נשיא צ'כיה אדוארד בנש נכנע וכעבור פחות משנה נבלעה צ'כיה בתוך גרמניה הנאצית. אותו בנש החליט החלטה דומה כאשר נכנע להפיכה הקומוניסטית ב-1948, והביא לשלטון קומוניסטי של ארבעים שנה על ארצו עד לקריסת הגוש הקומוניסטי.
דרך אגב, היה זה בנש שבתקופת המלחמה הסכים לוותר על שטחים לטובת ברית המועצות בתקווה שהדבר יחזק את הברית בין צ'כיה לברית המועצות ויקנה את לבו של סטאלין - אבל סטאלין לא היה מוכן להתפשר על פחות משליטה טוטאלית. בנש אומנם ביצע גם מעשים חיוביים, כגון גירוש האוכלוסיה הגרמנית מחבל הסודטים לאחר המלחמה, צעד שהיום ייחשב לטיהור אתני אבל היה מוצדק מאין כמותו - אך ההיסטוריה תמיד תשפוט אותו על כניעותיו.
יש להבין דבר אחד: אם תקום מדינה פלשתינית, לא נוכל לסמוך על כך שגורלנו יהיה שונה מגורל הצ'כים. הסכמה להקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים תהיה פתיחה להשמדת ישראל, בדיוק כמו שהסכם מינכן בישר את סיפוח צ'כיה לגרמניה - רק בלי ה'הפי אנד' בסוף. מי שמצפה לערבויות ביטחון לישראל, עליו לדעת שהערבויות הללו יפעלו כמו החלטת מועצת הביטחון 1701 לגבי פירוז דרום לבנון. למי שאמור לספק את הערבויות הללו חסרה היכולת הצבאית או חסר הרצון להילחם, ולכן הערבויות תהיינה צ'ק ללא כיסוי. גם אילו היה ניתן לסמוך על הערבויות, הצד השני מספיק מתוחכם כדי לא ליצור מצב שיזמין מימוש שלהן. השיטה הערבית תהיה בסגנון הנוכחי של חמאס בעזה. לא מתקפה רבתי, אלא ניסיון למרר את החיים. פה מרגמה, שם אש צלפים בירושלים המחולקת או מקלקיליה לכפר סבא. מי ירצה להשקיע במדינה כזאת, כאשר נשוב על כרחנו לסִסמה "כל הארץ חזית".
לכן, על ישראל לשדר כבר עכשיו שיהיה מה שיהיה בעצרת הכללית שתדון בהקמת מדינה פלשתינית - אנחנו ננקוט את האמצעים הדרושים. הדברים לא חייבים להיאמר בשידורי טלוויזיה או להיכתב בטור בעיתונים המשפיעים. ניתן ללחוש אותם במברקים דיפלומטיים. אם ידחקו אותנו לקיר, יש בידיה של ישראל כלים שיכולים להביא לנסיקת מחירי הנפט וגרוע מזה. בקיצור, עלינו לפעול בדרך הפוכה מזו של בנש - לא לסמוך על אחרים, ולא להרשות לאחרים לבנות על כך שישראל תהיה "רציונלית", תבלע כל גלולה ותקנה כל לוקש.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב גולדשטיין
דוח מבקר המדינה והסיפורים שצפים מדי פעם בתקשורת רק חיזקו את שהיה ידוע מאז ומתמיד והיה ברור וצפוי - החרדים הספרדים יצרו את השד והוציאו אותו מהבקבוק רעב ועצבני. במהלך שנות המדינה נוצר מצב מוזר שבו הציבור החרדי-ספרדי ביקש משום מה להיטמע ולהידמות עד כדי טשטוש זהותו בתוך הציבור האשכנזי. הבחורים הספרדים במעשיהם ובביטול עצמם ותרבותם, טיפחו את האפליה והגזענות ואת כל מה שבא יחד איתן
זיו כהן
הארגונים החברתיים שמסייעים לעובדים הזרים פוגעים אנושות בחוליה החלשה במדינה    לא עומדת לחלשים במדינה היכולת הפוליטית והציבורית להתגייס כדי להגן על עצמם    על המדינה לצמצם דרסטית את קליטת המהגרים, גם במחיר של אי-מתן אישורי-עבודה
גרשון אקשטיין
אין ספק שאירועי הנכבה האחרונים מציבים רף חדש בהתמודדות בינינו ובין הפלשתינים, וזה היה רק הפרומו. אין להסתפק רק בתלונות לאו"ם, יש לעשות יותר מכך
ישראל רוזן
שימור ימי השואה, הזיכרון והעצמאות בתאריכם המקורי הוא הערובה שיונצחו לדורות, ויש להשיבם לתאריכם ההיסטורי    ליום ל"ג בעומר נפקות הלכתית ומנהגית חשובה בנושאי נישואין, תספורת, שמחה בימי העומר ועוד. האם כל אלו יוסטו בעקבות פגרת בתי הספר?
נרי אבנרי
כמו רוני בר-און, גם מאיר שטרית מפחד להזהיר מכניעה לחוטפי גלעד שליט. כל-כך מפחד, שיותר קל לו להודות ש"קדימה היא המפלגה הכי מושחתת מבין המפלגות הגדולות"    (גם) מול הקונכייה שלו קראתי: "ברל'ה, ברל'ה, צא החוצה". הוא יצא, הזהיר מכניעה, ומיד הצטנף פנימה    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il