X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו מדינת מוח, הכלכלה שלנו כיום בנויה על היי-טק, אנחנו צריכים לשאוף להכין מה שיותר בוגרי אוניברסיטאות כדי שימשיכו בתנופת המחקר והפיתוח
▪  ▪  ▪
לסבסד את שכר הלימוד [צילום: PCאון]

הפרדוקס הגדול ביותר שמוצאים במדינת ישראל הוא בהיותה נחשבת - כפי שציין ביל גייטס - "המדינה עם המוח הרב ביותר לכל מטר מרובע", היותה בראש המדינות בפיתוח ה-היי-טק, אנחנו גם מדינה עם כלכלה יציבה יחסית לרוב המדינות המפותחות, ומצד שני, מדינה הדורכת במקום מבחינת הניהול הפנימי והחיצוני שלה מבלי יכולת לזוז ולפתור בעיות למרות הקונסנזוס בציבור לגבי הצורך בפתרונות, והימצאות פתרונות למרבית הבעיות.
- כיום מרבית המפלגות בכנסת, לפחות 90 חברי כנסת מסכימים (כמובן כל אחד בנפרד בשיחות אישיות) לעמדות שקבע בנימין נתניהו לגבי המו"מ עם הפלשתינים. דהיינו, מדינה פלשתינית, לצידנו, מפורזת, בגבולות 67' עם תיקוני גבול לגושי ההתנחלויות ירושלים מאוחדת (אולי ללא השכונות הערביות המזרחיות), ללא זכות שיבה וללא פיצויים ועם הכרה בנו כמדינת העם היהודי. אז מדוע שראש הממשלה נוסע לפגישה גורלית בארה"ב בנושא, כאשר 90 חכי"ם לא יכולים להצביע להצלחת דרכו אם הם אכן מסכימים לדרך?
- 90 חברי כנסת מסכימים שהמדינה זקוקה לחוקה אשר תגדיר את הפרדת הרשויות בין הדרג המבצע, הדרג המחוקק והדרג השופט, לחוקה אשר תשנה את שיטת הבחירות, ולחוקה אשר תגרום לצימצום מספר המפלגות. חוקים בנושא תלויים ועומדים בכנסת ולא מוצאים את הידיים שיורמו בעדם.
- מדוע אנחנו צריכים את ערביי מזרח-ירושלים שעולים למדינה רק בביטוח לאומי יותר מ-7 מיליארד שקל? מדוע ממשלות ישראל שמבינות שבהסדר עם הפלשתינים, שכונות אלו יועברו חזרה לרשותם מתירות בניה יהודית שתקשה על ההפרדה הצפויה.
- חוק גיוס חובה מחייב גיוס של כל אזרח ואזרחית לשרות לאומי. מתוך מאגר הגיוסים צה"ל לוקח לפי צרכיו, ונשאר כח אדם מספיק לתת תיגבור למשטרה, לחזק את שירותי ההצלה וכיבוי אש, ולסייע במערכות הבריאות והחינוך. אך הדבר לא מתבצע כשורה, לא מגייסים ערבים, לא מגייסים חרדים ומשחררים בקלות כל מי שמשתדל להשתחרר. למה? ככה...
- אנחנו מדינת מוח. הכלכלה שלנו כיום בנויה על היי-טק. אנחנו צריכים לשאוף להכין מה שיותר בוגרי אוניברסיטאות כדי שימשיכו בתנופת המחקר והפיתוח. כולנו מבינים זאת. אז מדוע מערימים על סטודנטים קשיים בהקשר לשכר לימוד, מדוע שהמדינה לא תסבסד את שכר הלימוד לסטודנטים במדעי הטבע ובפקולטות ההנדסיות והטכנולוגיות, כך כאשר יתחילו לעבוד יחזירו חודשית את עלות שכר הלימוד.
- ישנו קונסנזוס בינלאומי שלטרוריסטים שנלכדו אין כל זכויות ובעיקר אין זכויות של שבויי מלחמה. מדוע אם כך אנחנו מעניקים להם זכויות מופרזות בעוד גלעד שליט נמק בכלא טרוריסטי בתנאים מחרידים?
- ידוע לכל כי מידי שנה מוצאים במירמה מהביטוח הלאומי עשרות רבות של מיליוני שקלים. מדוע אם כך הביטוח הלאומי לא מעניק לנזקקיו כרטיסי אשראי אישיים (כרטיס המעמיד לרשות המחזיק בו סכום חודשי כפי שנקבע לו על-ידי הביטוח הלאומי) וחוסך לעצמו מיליונים?
- מדוע לא מחליפים את תעודות הזהות שלנו שכל-כך קל לזייפן (וזה מקור הגניבות, הזיופים והסיכונים ביטחוניים) לתעודות זהות ביומטריות "חכמות" אף שהוחלט על כך לפני שנים והכל מוכן לכך?
אני משוכנע שהעליתי פה רק מספר דברים שמקובלים על הכל ואשר יקלו עלינו אם ייושמו, והגיגים הגיוניים לגבי שאלת אי ביצועם ואני בטוח שכל אחד מהקוראים פה יוכל להוסיף כהנה וכהנה. בשורה התחתונה אני אומר שאני יודע איפה המוח שלנו אבל לא היכן השכל שלנו.

תאריך:  20/05/2011   |   עודכן:  20/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה עם מוח ובלי שכל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תשובות לשאלות שהצבת
אלון פלג  |  22/05/11 00:58
 
- ניתן הסבר פשטני ילדותי ומעוות ל"ת
מורה נבוכים  |  22/05/11 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי בן עטר
הייתי מצפה ממוסד מחקרי שיודע לבצע השוואות אנכיות ורוחביות ולהפיק מחקרים, שיבצע השוואה מינימלית זו וישליך על עצמו
אברהם פכטר
כך לא בונים גדר גבול וכך לא מגינים עליה    המצב המשפטי ברור - למדינה ריבונית זכות קנויה להגן על גבולותיה גם באש חיה    אבל לפעמים צריך להיות חכם - וזה היה המקרה    מזלנו שאלה הפרטנרים שלנו
רחל ארנפלד
להט אידיאולוגי המשולב בעסקי פשיעה מניבים מבטיחים את שגשוגם של הארגונים הג'יהאדיסטים
משה דן
חנוכת ריבונות יהודית במבנה פוליטי בשמו של העם היהודי ולמענו משתלבת עם הופעתה של מהפכה תרבותית לריבונות הלאומית-תרבותית השלישית, וליצירת ציוויליזציה יהודית חדשה
עפר דרורי
אובמה דורש חד-משמעית מישראל לחזור לגבולות 67' ואני שואל מדוע לא לגבולות 46'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il