X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישועה - לא ממנו. נשיא ארה''ב ברק אובמה [צילום: AP]
כשהמרצע יוצא מן השק
שלא כפי שישראל מצפה ממנו, אין הנשיא אובמה מדבר במונחים של "שלום בר-קיימא", אלא על "שלום צודק והוגן", כשהפלשתינים (כולל החמאס) וישראל שקולים אצלו זה כנגד זה
"לא נוכל לחזור לקווי 67'"
עופר וולפסון
בפגישה האישית עם נשיא ארה"ב, הסביר ראש הממשלה כי גבולות 67' אינם לוקחים בחשבון שינויים דמוגרפיים שקרו ב-40 השנים האחרונות * "לא ניתן להגן על גבולות אלה" * אובמה ניסה לגלות אופטימיות: "רואים את ה'אביב הערבי' כהזדמנות לשלום. אפשר להגיע להסכם למרות חילוקי הדעות"
לרשימה המלאה

   עופר וולפסון
נתניהו נחת בארה"ב: "לא מאמין בלטאטא מתחת לשטיח"

הפער הגדול וחילוקי הדעות המהותיים בשאלת השלום עם הפלשתינים נותרו בעינם גם בתום מפגש נתניהו-אובמה. כך או אחרת, אחרי הזובור הגדול שהנחית הנשיא האמריקני על ישראל, נראה שהשלום הזה רחוק יותר מאי-פעם, אלא אם כן הוא ייכפה על-ידי האמריקנים עצמם בתנאים שלהם; ועל-פי הסצנריו המצטייר עכשיו, אין להוציא מכלל אפשרות גם תרחיש-אימים שכזה.
את האמת אין להסתיר: מאז ומתמיד הייתה ישראל חבוקה בזרועותיה הגדולות של ארצות-הברית, כמעט מבלי יכולת לזוז בלעדיה. לעיתים רחוקות היה זה חיבוק אוהב של ממש, ולעיתים קרובות יותר סתם חיבוק של דב.
על-פי הצהרת הכוונות של אובמה מחויבת, אומנם, ארצות-הברית לברית ההיסטורית שלה עם ישראל, אלא שזו מותנית הפעם באולטימטום-בלתי-כתוב, לפיו חייבת ישראל לציית למתווה החד-משמעי שהתווה הנשיא אובמה בנאומו ההיסטורי.
קיצוץ כנפיים
במצב הנוכחי של תכתיב שכזה, אין להוציא מכלל אפשרות שהברית ההיסטורית הזו תיסדק וקרע בין שתי המדינות עלול בהחלט להיווצר. אלא שמה לעשות ובנימין נתניהו צודק בטענתו שישראל לא תוכל לחזור לגבולות 67' בהיעדר הגנה ברורה עליהם. היענות למתווה של אובמה, שבו מדובר בנסיגה תחילה, כמוה, אפוא, כקיצוץ כנפיה של המדינה היהודית - מצב שאליו לא תוכל ישראל להסתגל. חזרה לגבולות 67', כשלב ראשון במתווה, בלא ערובות מתאימות לביטחונה, היא בהחלט הרת-אסון לישראל, ואת ה"לוקסוס" הזה אין היא יכולה להרשות לעצמה.
בצדק תובע נתניהו כיבוד המחויבויות האמריקניות לביטחונה של ישראל, כפי שניתנו עוד בימי שלטונו של הנשיא בוש-האב. אלא שלמרבה הצער אין אובמה להוט כל-כך לעמוד בהתחייבויות האלה. מבחינתו - אבד זמנן ובטל קורבנן. זו הסיבה לחששו של נתניהו שישראל תהפוך לבשר-תותחים ולטרף קל לפלשתינים, כאשר משדה התעופה של מדינתם הריבונית יוכלו, למשל, לשגר לעברה, באין מפריע, מטוסים, ולא כל שכן גם טילים מכל עבר.
לפני שמתפרקים
אלא שלפני שישראל באמת מתפרקת מנכסיה, מבצבצת לעברה גם איזושהי "אלומת-אור" (רחמנא לצלן) ברקיע המעורפל שלה. בעוד שאובמה תובע, במתווה שלו, כתנאי-בל-יעבור, הכרה פלשתינית בישראל כמדינה יהודית - הסיכוי שהחמאס ייענה לכך שואף כרגע לאפס, באשר זה מתעקש, עדיין, על השמדתה. וכל אימת שארגון הטרור הרצחני משמש כבעל-בריתה של הרשות הפלשתינית, לא תוכל זו האחרונה להתכחש לעמדתו הנחרצת.
וחוץ מזה, מרקיז, יש, ל"מזלה" של ישראל, עוד "אבן-נגף: לפלשתינים: וטו אמריקני, חד-משמעי באו"ם, להכרזה חד-צדדית אפשרית להקמת המדינה הפלשתינית בספטמבר הקרוב. לפחות מבחינתה של ישראל לא יהיה זה, אפוא, ספטמבר השחור. ואם לא די בכך, גם שאלת ריבונתה של ירושלים וסוגיית הפליטים עדיין תלויות באוויר, וללא פתרונן הברור אין לישראל בכלל מה למהר ולחתום על ה"עסקה" המפוקפקת.
הכדור חוזר, אפוא, לאובמה - ובגדול.
הפרצוף האמיתי
כאן המקום להזכיר שאת פרצופו האמיתי של נשיא ארה"ב בסכסוך הישראלי-פלשתיני, חשפנו במאמר תחת הכותרת, "הישועה לא תבוא מאובמה", שהתפרסם באתר News1 עוד ב-14 בינואר 2009, בטרם שהנשיא האמריקני החדש בכלל הושבע לתפקידו. בסיפא של המאמר הדגשנו כי "אובמה רואה את המפתח לפתרון בעין אחרת מזו שראה אותה בוש וגם מזו שלנו... למרות הצהרותיו הזהירות והמתונות, כביכול, גורמים מדיניים אינם מסתירים את חששם דווקא מתוכנן. בדבריו להשגת הסדר, השתמש אובמה במינוח, 'שלום צודק והוגן', כאשר המינוח הזה שאוב דווקא מעולם המושגים של העולם הערבי - בניגוד גמור למונחים הישראלים המקובלים, של 'שלום וביטחון' ו'שלום בר-קיימא'.
"נראה אפוא בעליל שהמרצע יצא מן השק: אובמה, ששב על עמדתו, לפיה לא יהסס לפתוח בדיאלוג עם אירן - דוגל עכשיו גם בהידברות עם החמאס, עוד לפני שארגון הטרור הזה ינצור בכלל את נשקו ויחזור בו מהצהרת כוונותו להשמיד את ישראל".
דברים שנכתבו, אומנם, לפני שנתיים ומחצה, אבל בהחלט יפים גם לעצם היום הזה.

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהמרצע יוצא מן השק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין דבר כזה שלום כפוי
גדעון אמיר  |  22/05/11 13:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב שלום
"יש דברים שאין לטאטא מתחת לשטיח. לפעמים להיות צודק זה גם להיות חכם" (ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, 20.5.11)    הנסיינים דורשים מהעכבר היהודי להיות שותף שוב בניסוי שכשל לפני 45 שנה    לעכבר היהודי כבר אין מה להפסיד...
מיכאל וולט
ישראל לעולם לא תוכל לוותר על ירושלים ומרכזי אוכלוסיה חשובים כדי לחזור לגבולות 67'    לאחר ההצהרה של אובמה, הפלשתינים לא יסכימו לפחות מקווי 67' עם ירושלים בריבונות פלשתינית    הנשיא האמריקני רוצה טוב, אבל במעשיו מונע את מימוש חזונו
יהודה קונפורטס
ערב צאתו לוושינגטון, ראש הממשלה נתניהו הכריז השבוע על הקמת מרכז מטה סייבר לאומי שלא חידשה דבר למי שמצוי בעניינים, אבל הפיחה מעט תקווה שאולי בכל זאת מדינת ישראל תצטרף למדינות המערביות שהקימו מזמן את המטות האלו וגם עושות משהו    תקווה להחזרת מדענים וקידום ההשקעה בחינוך ובמדע
אהוד פרלסמן
בנימוקים שהביא השופט דנציגר לפסיקתו, הוא הצטרף לדעתם של רוב אלה שקראו את פסק הדין במשפט קצב, והבינו כי בית המשפט המחוזי העדיף להאמין למתלוננת ולא לראיות שהוצגו בפניו
ציפורה חלפון
כולם יודעים מה שכבר ידענו בעבר - הפלשתינים אינם רוצים מדינה עצמאית לצדנו אלא רוצים לרשת אותנו, גם מעבר לים    לא פלא שהפלשתינים מבינים שקיימת האופציה הירדנית    ירדן היא פלשתין    בין ירדן לים יש זכות קיום רק למדינה אחת: מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il