|
תאריך:
|
22/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
22/05/2011
|
בחוקותי חותמת תורת הכהנים |
|
1 |
|
|
דווקא בגלל הפסוק הזה: "אם בחוקותי תלכו"- כואב לי שבעתיים על עשרות בני משפחת אבי שנרצחו בשואה (מדובר באנשים חרדיים מאד, עם אילנות ייחוסין מרשימים)
הם לא הסכימו להמלט לרוסיה-"משום שאין שם שחיטה כשרה"
אין בי תמיהה שאבי ז"ל החליט להפוך לחילוני לאחר שנותר בודד מכל משפחתו.
אומרים: איש באמונתו יחיה"
אבל אצלם מה שארע היה: איש באמונתו ימות...
לפעמים עדיף שהפסוק: "ונשמרתם לנפשותיכם"-יהיה לנגד עינינו !
לכן לדעתי, ובעקבות האירועים הללו- קדושת החיים עולה בחשיבותה על דברים גשמיים.
ובל יפחידו אותנו באיומים עתיקים או חדשים-שהרי בסופו של דבר, כולנו נגיע לאותו מקום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
החלמאי |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
הי איתן,
ממשיך להיות קשה איתך. אני לומד אותך,פרק אחר פרק. את התנך,הרי כבר למדתי. אבל אותך והתנך, קשה ,ממש קשה לחבר. אתה, בפירוש, רוצה אותו אחר. לא כך הוא נתפס בבני ברק או בהתנחלויות או באהלו של הרב עובדיה. אתה עוד אומר "קשה לי כיהודי..." אז אולי אינך. וצריך לעצב יהודי אחר, כזה של המאה ה21, כזה החי בעולם אחר...אחר מאד מזה של הרמ"בם. עולם שמילת הקוד שלו למושג "נצח" היא "שינוי".
אם וכאשר תעשה זאת, אהיה חסידך הראשון. בינתיים ,אני משוטט במחוזות שפויים...שכמעט ואין בהם יהודים, כאותם שעל םי הגדרות הכוהנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמעון, חבל שפויים |
|
|
|
|
- לשפוי |
|
מורה נבוכים | 23/05/11 09:35 |
|
|
טלי פחימה מצאה את הדרך.
לך בעקבותיה וקח איתך את אדולף קלינסקי - אולי באיסלם ביחד
תשנו איזה פסוק או שניים או שיקצצו לכם ראש או שניים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
|
|
|
"מורה נבוכים", עלה על המוקד בפרובנס, במדורה של רבני פרובנס. בבני ברק, הוא מוקצה עד היום.
האלימות, שאתה משתמש בה, מקורה עוד שם. זו אולי הסיבה העיקרית, שבשלה, אנחנו איננו יכולים לנהל דיאלוג. אתה אינך מנהל אותו עם איש, לא עם עם העולם, לא עם הפאתח, לא עם החאמס...וכמובן שגם לא איתי. כאשר, תצא מן הגיטו הרוחני שלך, אולי אפשר יהיה להיפגש על כוס קפה (תורכי, ערבי,מקסיקני...אתה תבחר. לפני כן, אנחנו לא מדברים...וממילא אץה שולח אותי אל הסכינאים של הצד השני.אגב, האם אתה מכיר את טלי פחימה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמעון ,חבל שפויים |
|
|
4 |
|
|
למרות הקללות והגידופים , אתה ממשיך להיות סלע איתן ומקור השראה. תבורך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי בן נון |
|
|
5 |
|
|
את התורה אפשר לחלק למספר חלקים (1) יש בה סיפורים, ניתן לחלוק עליהם, ניתן גם לקבל אותם (2) יש בה היסטוריה, ניתן לחולק על אמיתותה וניתן לקבל אותה (3,4) ישבה התנהגויות מוסריות או לא מוסריות של עמים ופרטים, אותם ניתן לקבל, לדחות, לבקר (5) יש בה הוראות ומצוות - להם ניתן להסכים או שלא להסכים. אך קשה מאד להיות גם בשרי וגם חלבי, גם בימין וגם בשמאל, גם להתלהב ה "ערכים החברתיים" שהובעו בכתובים על מקורם האלוהי, ובמקביל לפסול מכל וכל את סמכות אותו גורם אלוהי מלפקח על קיום אותם ערכים חברתיים, בדרכו. כאשר אנו מתהדרים בדבקות בעניין מסויים וחוזרים על כך שוב ושוב, ובמקביל דוחים מכל וכל נושאים מרכזיים ועיקריים בו, אנו עושים שקר בנפשנו. אין כל בעיה עם המצאת תורות, אין בעיה עם לקיחת רעיונות לתורות החדשות מהתורה היהודית (ע"ע נצרות ואיסלאם), אך התורה היהודית היא הרבה יותר שלמה ממה שמנסה איתן להציג, וקבלת חלקים ממנה (אלה המתאימים לאיתן) ודחייה מכל וכל של חלקים עיקריים אחרים - אינה מעידה לטעמי על חיבור אמיתי וכן לאותה תורה, אלא על שימוש בה בקרדום לחפור בו לצורך קידום אינטרסים (במקרה זה אידיאולוגיים) של הכותב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
6 |
|
|
אנחנו מחזקים את ידיך , כי אתה מוכיח לנו , שארון הספרים אינו נחלתו רק של ימין "פאטריוטי" מתלהם, אלא הוא גם מנת חלקה של יהדות הומניסטית , יהדות הפתוחה גם לתרבויות העולם. ושוב תודה לך , איתן יקירנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולה וידידיה |
|
|
|
|
|
|
|
שלמה גזית
אין די בתוכנית אובמה. הסכסוך לא יגיע לפתרונו המלא. ייוותרו בלתי פתורות שאלות הפליטים וההכרה הפלסטינית בזכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית. אבל ייווצר מצב שיאפשר לשני הצדדים חיים נורמליים, ויחל אולי תהליך שיוביל לשלום הכולל
|
|
|
|
|
|
דוד שחם
עם התחדשות הוויכוח המדיני, תזכורת על מושגי-יסוד בקונפליקט הישראלי-פלסטיני הסכם אוסלו אוסר על שני הצדדים (!) לקבוע עובדות בשטח ללא הסכמה הדדית. והרי כל מפעל ההתנחלויות האדיר הוא קביעת עובדה בשטח בלא הסכמה הדדית
|
|
|
|
|
|
ד"ר דליה חשן
בלבול הזהויות או גם הזהות הכפולה של מדינת ישראל ופלשתין הוא זה שגורם להתנהגות לאומית בלתי מובנת. שכן איזה עם מסכים להפקיר את לב לבה של תרבותו - הר הבית, שהוא אוצר בלום בכל קנה-מידה, לידי משחיתים שמנתקים אותו יום-יום מההיסטוריה ומהעבר המפואר כפי שתועד בתנ"ך? יש כאן פשיעה לא רק בקנה-מידה לאומי אלא גם בינלאומי, שכן התנ"ך מזמן אינו רק הנכס של עם ישראל אלא של האנושות כולה
|
|
|
|
|
|
רפי לאופרט
הוויכוח שאמור היה להתנהל על ישוב הסכסוך הישראלי-ערבי ועל חלוקה רציונאלית וצודקת של שטח המנדט הבריטי מ-1917, בין ישות מדינית יהודית לבין ישות מדינית ערבית, הפך לדיון ב"נכבה" פלשתינית, ולמאבק סביב השאלה כיצד יכולים הערבים לסחוט מישראל ויתורים מירביים בתחום הטריטוריאלי המצומצם של ארץ-ישראל המערבית, ולמנף ויתורים אלה להעמדת ישראל תחת איום צבאי ודמוגרפי מתמיד
|
|
|
|
|
|
ד"ר סלאח עודטללה
שאלת הפליטים הפלשתינים היא תמציתה של השאלה הלאומית הפלשתינית ולב לבו של הסכסוך הישראלי-פלשתיני. הפליטים מהווים את חלקו הגדול של העם הפלשתיני שגורש מארצו ומאדמתו והם תוצאה ישירה של הקמת מדינת ישראל, הנושאת באחריות ישירה לגירושם. קיצורו של דבר, מי שרואה את ההיסטוריה היהודית בעיניים של "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו" הופך את הפרנויה לדרך חיים ואת הצדקנות למקצוע
|
|
|