X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעולם לא עוד כניעה לאשליה בין נאום אובמה לנאום נתניהו קיימת הראליה
▪  ▪  ▪
הפלשתינים תובעים "צדק" ולא פשרה ומדינה!
מתי דוד
הפלשתינים היו יכולים להקים מדינתם לו הסכימו לקבלת אחת ההצעות שהוגשו להם, אך הם סירבו ודחו את כולן. המאזן ההיסטורי מוכיח זאת
לרשימה המלאה

נאומו של בנימין נתניהו על בסיס ששת העקרונות היה נאום חוצה מפלגות, שנתן ביטוי אמיתי לקונצנזוס הלאומי והביטחוני ההכרחי, להבטחת המשך הקיום הלאומי. נאום שצריך לתמוך בו ולא להפכו לניגוח אישי ומפלגתי שיגרתי. ששת העקרונות בנאומו תואמים ונאמנים למורשת רבין, למורשת שרון ולמצע קדימה.
מול איומי החזית המוסלמית והלחץ המדיני, דרושה בעת הזו אחדות פנימית ויציבות שלטונית, ולא מריבה מפלגתית הרסנית הקרויה בחירות.
אלה התומכים בנסיגה לקווי 67', בתמורה לעוד טקס וחתימה כביכול על "הסכם שלום" פיקטיבי ונאיבי, ללא ודאות לקץ הסכסוך, קץ התביעות, קץ ההסתה וקץ התביעה לזכות השיבה, יגרמו בפועל למסירת שטחים ונכסים אסטרטגיים לחמאס שישתלט על הגדה ועל הרשות הפלשתינית, לאחר שינצח בבחירות הקרובות, כפי שניצח בעבר.
כל אלה שמייצרים אופטימיות מגויסת מזויפת למען נסיגה לקווי 67', בתמורה נאיבית של אמונה בערבויות בינלאומיות, הבטחות נשיאותיות וחתימות חגיגיות פלשתיניות, שהן כולן מסע אשליות והונאות, יגרמו לכך שלבסוף נעמוד בפני סכנה אמיתית.
הרעיון לפיו החמאס יכיר בישראל ויפנה עורף לטרור הוא רעיון נאיבי, מגוחך וטיפשי. תקוות הבל ששותפים לה אפילו כמה אנשי ביטחון בכירים שאיבדו שיקולים רציונליים. הפיוס הטקטי בין החמאס לפתח אינו מבדיל בפועל בין הקיצונים למתונים כביכול, בהקשר למטרה הסופית על-פי "תורת השלבים", הקמת פלשתין הגדולה, ללא יהודים ציונים בתוכה.
במהלך שלושים השנים האחרונות הזהירו אותנו כל אותם פרשנים ויודעי דבר ממחנה השלום, שחובה עלינו לנצל את ההזדמנויות לשלום, אחרת נאבד אותן. ולמרות זאת גדלנו, התפתחנו, התעצמנו ושרדנו. גם עכשיו, אותם הפרשנים מזהירים שלא נאבד את ההזדמנות לשלום וניסוג לקווי 67', למען פתרון של שלום וביטחון.
צריך להשלים עם העובדה, שלטווח הנראה לעין לא נגיע לשלום אמיתי ולביטחון ודאי, כתנאי להקמת מדינה פלשתינית, בגלל סיבות שלא ניתנות לפתרון בשלב זה. שום יוזמות מדיניות חדשות לא יובילו לפתרון הסכסוך. הפלשתינים לא רוצים מדינה, אלא "צדק" שמשמעותו זכות השיבה.
לכל אותם הפרשנים והמנהיגים שתומכים בנסיגה לקווי 67' שכבר טעו בעבר, יש לומר: לטעות זה אנושי גם בדרג המנהיגותי וגם בדרג התקשורתי. ואולם לטעות ולא להודות ולהמשיך להשלות, זה אסון הרסני.

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיגה לקווי 67' - סכנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה כל כך ברור.אתה כל כך צודק.
רמת אפעל.קראו.  |  24/05/11 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן שורר
עוד כצנחנים צעירים לאחר מלחמת ששת הימים, אמרנו לכל מי שהיה מוכן לשמוע: קחו את מה שחיוני לביטחון המדינה, והחזירו את היתר. משה דיין, שיכור הניצחון, חייך בהבנה לילדים שאינם מבינים...
אברהם שרון
הרופא שלי נטל את דף המוזמנים לאותו יום, רובם ככולם התעדכנו על השביתה מבעוד מועד ולא הגיעו לביה"ח, ואמר: "כואב הלב לראות כמה אנשים שמצבם קשה לא ייבדקו היום". יצאתי ממנו ברגשות מעורבים: שמחה על המזל הטוב שהודות לו פגשתי אותו באקראי, ועצב על התנאים הבלתי אנושיים שבהם הוא ועמיתיו מתפקדים
רוני אלוני סדובניק
טוב יעשה נתניהו אם יפנים את המסר בנאומו של אובמה ויציע מיוזמתו שכל הסכם שלום באזור יכלול סעיף התחייבות הדדית למשטר דמוקרטי המבוסס על חוקת זכויות אזרחית לנשים בפרט ולא לאפשר לקבוצות לא דמוקרטיות להשתתף בפרוצדורות הדמוקרטיות
צביקה בן-שבת
אבירי זכויות האדם מנהלים מאבקים מרים נגד הצבת מצלמות ברחובות הערים ובגנים ציבוריים בטענה שהן פוגעות בפרטיות. הפרטיות באמת נפגעת אבל במחירה יכול הציבור לקבל יותר ביטחון. האם הפגיעה בפרטיות של זוג אוהבים בגן אינה שווה כנגד הביטחון לילד הקטן שפדופיל מסוכן אורב לו בין השיחים?
יהודה דרורי
בזכות מנהיגה הנוכחי של מדינת ישראל, בנימין נתניהו, שהביע דעתו נגד מספר דברים שאמר הנשיא אובמה, מגדיר זאת יריב אופנהיימר כהשפלת נשיא ארה"ב בשל היותו שחור... הבנתם? המסית כבר קיבל את המנטליות של אויבינו
רשימות נוספות
שטרית לנתניהו: ממשלת אחדות או בחירות  /  מחלקה ראשונה
עזה: העלאת שכר של 9.5%   /  יהונתן דחוח-הלוי
"לא נוכל לחזור לקווי 67'"  /  עופר וולפסון
פצצת גזענות מתקתקת  /  רון בריימן
להיות מורה לאזרחות  /  יהושע רץ
הקרבת הפיון  /  אהרון רול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il