X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רן מלמד סמנכ"ל עמותת "ידיד" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הבוקר הרגשתי גאווה להיות ישראלי. לא הצדק הישראלי המפורסם או מערכת המשפט שלנו גרמו לי להרגשה הזו, אלא דווקא הידיעה שבישראל 2011, ובמערכת הציבורית הממשלתית, ניתן למצוא רגשות של חמלה, אנושיות ואם תרצו - גם אכפתיות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בדרך כלל אין דבר שאנחנו רוצים יותר מלהיות אמריקנים, לפעמים ניו-זילנדים או אוסטרלים, ולעיתים אפילו קנדים. תמיד אנחנו חושבים שלא רק שהדשא של השכן ירוק יותר, אלא שגם מערכות הצדק והמשפט שלו אנושיות יותר, ובכלל - שמה שרואים שם, הרבה יותר טוב.
הבוקר הרגשתי גאווה להיות ישראלי. לא הצדק הישראלי המפורסם או מערכת המשפט שלנו גרמו לי להרגשה הזו, אלא דווקא הידיעה שבישראל 2011, ובמערכת הציבורית הממשלתית, ניתן למצוא רגשות של חמלה, אנושיות ואם תרצו - גם אכפתיות.
ביומיים האחרונים ניסינו, עורך-דין ש' מהמחלקה המשפטית של עמותת "ידיד" ואנוכי, לדחות את פינויה מדירת עמידר של משפחה מאחד מיישובי הפריפריה. זוג צעיר עם שני ילדים, שהקטן שבהם עוד לא חגג את יום הולדתו הראשון.
מלכתחילה ברור היה שלאחר החלטות של בית המשפט, שקבע כי המשפחה תצטרך לפנות את ביתה, הסיכוי להצלחה אינו גבוה. ובכל זאת ניסינו. למה? כי ככה אנחנו, בעמותת "ידיד", מאמינים שצריך לעשות. כי אנחנו חושבים שאסור לפנות אנשים מהבית מבלי שתהיה להם חלופה למגורים ולמשפחה שלנו פשוט עוד לא הייתה.
בשלב מסוים הבנו שזהו, שהדברים די סגורים. אבל אז טרפה המציאות את הקלפים. האם, שכבר הייתה עסוקה באריזת תכולת הדירה הקטנה, הודיעה כי חומו של הילד הקטן עלה, והוא הובהל לחדר המיון. לא ממש ידענו איך "לאכול את הבשורה", האם מדובר בתרגיל נוסף שאנשים במצוקה העומדים להיות מוצאים מביתם ממציאים, כדי להרוויח עוד כמה ימים של שקט, או שמא מדובר במשבר אמיתי שהתרגש על המשפחה, שכל רצונה הוא בקורת-גג ובמקור פרנסה הולם.
בתוך שעות מעטות התבררה התמונה: הילד הקטן נזקק לניתוח חירום בהרדמה מלאה. ימי אשפוז, בדיקות והרבה תפילות לשלומו - אלו הדברים שחיכו לאב ולאם המודאגים. הם גם פחדו לפנות למחלקת הרווחה העירונית בבקשה לעזרה, לאחר שמקרים דומים באותה עיר הביאו לתוצאה אחת בלבד - הוצאת הילדים מהבית, תסריט אימה שאף הורה לא מוכן לעמוד בו. זה היה הרגע שבו גם ש' וגם אני הבנו שכבר לא מדובר בדיון העוסק בזכויות הדייר הממשיך בדיור הציבורי, בזכאות לקבלת דיור ציבורי, או בחוק או נוהל כלשהם. מדובר בחמלה אנושית טהורה. בהשגת הצדק האולטימטיבי המזוהה כל-כך עם הישראליות.
בבוקר, לאחר רגעים ארוכים של מתח, קיבלנו את ההודעה המיוחלת: מנכ"ל עמידר וסמנכ"ל משרד השיכון הודיעו שהפינוי בוטל.
זה לא דבר של מה בכך. זה בהחלט יכול היה להיות אחרת. אבל כמי שרגיל לתקוף את המערכת הממשלתית ואת חברות הדיור הציבורי - היום אני צריך להגיד לאנשים שם תודה. וכמובן, גם לאנשים הנפלאים של עמותת "ידיד", שעובדים לילות כימים כדי לסייע לאלו שהמצוקה הגיעה לדלת ביתם, כדי לאפשר להם לראות את האור - לא בקצה הרחוק, אלא בקצה שהולך ומתקרב.
היום אני גאה שאני ישראלי.

תאריך:  25/05/2011   |   עודכן:  25/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאווה להיות ישראלי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
רוי  |  25/05/11 16:20
2
יפה מאד
יואל קורנבלום  |  25/05/11 18:55
3
ולמה העמותה לא עשתה דבר
חנה שרה  |  30/05/11 10:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ארגנטינה מחוללת מהפך: רבים משטחי מרעה הבקר שלה הופכים יותר ויותר לשטחים של גידול סויה. הכל כדי לספק את תצרוכת 5,000 מיליון החזירים של סין, הלקוחה מספר אחת שלה, על חשבונם של הארגנטינאים, שנאלצים עכשיו, בעל-כורחם, לא רק להסתפק בבשר ירוד יותר, אלא גם לשלם עבורו מחיר גבוה פי כמה
איתמר לוין
נתניהו נשא נאום טוב מאוד, שפרט על הנימים הרגשיים של שומעיו. החידוש הגדול בו היה הנכונות לפנות התנחלויות. הוא גם עשה מאמץ רב להעביר לשכמם של הפלשתינים את אשמת כשלון המו"מ. המאבק האמיתי מחכה לו בזירה הפוליטית בישראל
מינה פנטון
בכנסיית קורנרסטון שבסנט אנטוניו, טקסס, מחלק ראש הכנסייה, הכומר המטיף הפסטור ג'והן האגי, תרומות לארגונים בישראל    השנה, תרומה של מיליון דולר שהוגשה לרב יהושע פס, יו"ר "נפש בנפש", זיכתה את הכומר המטיף בחיבוק    כל זאת, בניגוד לפסיקות איסור כניסה לכנסיות, גיוס כספים וקבלת כספים מכמרים וארגוני כמורה    הרב פס מקבל פרס מוסקוביץ לציונות. האם מדובר בציונות "חדשה"? או בציונות מבולבלת?
ד"ר סלאח עודטללה
בנימין נתניהו, כמה צדקת כשאמרת שאתה מסוגל להזיז את אמריקה לאן שאתה רוצה; ברק אובמה, אני חייב לומר לך מה שאמר ראש ממשלת ישראל למתיישבים: אין גבול לבושה
דודו אלהרר
איננו מניחים לשלום, אנחנו מצוּוִים לבקשו בכל פינה, על כל גבעה נישאה ותחת כל עץ רענן. אנחנו נדרשים גם לרדוף אחריו, להפוך כל אבן ולהסיר כל מכשול, להשיגו ולאמץ אותו    עכשיו, צאו וחישבו מה יחסם של הערבים לשלום המיוחל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il