X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכל אלה שמועמדים לעמוד בראשות מפלגת העבודה, בעמרם מצנע ישנה הבטחה למעין צרוף של מורשת תנועת העבודה - ושינוי. לכן, לעניות דעתי, מצנע הוא לא רק בשורה להצלת מפלגת העבודה, אלא גם בשורה לעם
▪  ▪  ▪
עמרם מצנע. איש עבודה! [צילום: AP]

באחד המאמרים באתרי "זרקור" התייחסתי למחדלים של אדם ופגעי טבע וטכנולוגיה, וביקשתי להדגיש שבמשגים, יש פן חיובי - למידת הלקח, הסקת מסקנות שתמנע מהתופעות הללו לחזור. הבאתי דוגמה מתחום המשפט, מפי אחד ממניחי היסודות של מערכת המשפט שלנו, הפרופסור גד טדסקי, חתן פרס ישראל למדעי המשפט. הוא אמר שכללי החוק והמשפט באים לידי ביטוי דווקא בהפרתם. לאמור - רק כאשר מופר חוק, והאשם בכך מובא לדין, החוק מיושם למעשה.
מבוא זה הוא משל לעמרם מצנע. מצנע "היה". נכון, הוא היה אלוף בצה"ל, הוא היה יושב-ראש מפלגת העבודה, הוא היה ראש עיריית חיפה, והוא היה האדם ששיקם את העיירה ירוחם. אלא שיש גם אחרים שהיו. נתניהו היה ראש ממשלה רע בכהונתו הראשונה, והוא רע יותר בכהונתו השנייה. אהוד ברק היה ראש ממשלה ויושב-ראש העבודה, והוא איבד את שניהם. לעומתם, עמרם מצנע, אדם שמילא כבר תפקידים בכירים צבאיים, פוליטיים, מוניציפליים ואחרים, ואלה שימשו - ועדיין משמשים לו - בית ספר. בכך, בין היתר, נמדד מנהיג ראוי. Trial and error - מסה ומעש. הפקת לקחים.
עמרם מצנע, לא זו בלבד שהוא נמנה עם המפקדים הצבאיים שראו מקרוב מלחמה מהי, ומבינים לכן שהניצחון הגדול ביותר הוא למנוע אותה, אלא הוא נתן - ונותן - ביטוי מלא לעצם שמו של הצבא שלנו, צבא ההגנה לישראל. במילים אחרות, הצבא הוא אמצעי של המדינה, ולא צבא שיש לו מדינה. יתרה מזאת, גם במסגרת הצבאית, בצד התפקיד שמילא האיש, היושרה האישית שלו לא הועבה משיקולים אחרים. זה נכס גם למנהיג צבאי וגם למנהיג אזרחי. יושרה זאת באה לכלל ביטוי גם בהופעתו בכינוס של מס"ד - המחנה הסוציאל-דמוקרטי - בתל אביב, שבו רבים מן המשתתפים ביקשו לשמוע ממנו שהוא יעמוד בראש תנועת מרכז-שמאל חדשה. אך מצנע הבהיר, דומני כבר בראשית דבריו, כי "אני איש מפלגת העבודה".
בפנייה לאנשי מס"ד הוא כתב, בין היתר: "אני שותף למטרה האסטרטגית שלכם - הקמת רוב חוסם נגד ממשלת הימין בשילוב מפלגות המרכז-שמאל, ובפעילותי הציבורית מימשתי את 'חמשת הדגלים' של מס"ד - שלום, צדק חברתי, שוויון אזרחי יהודי-ערבי, חינוך ופוליטיקה נקייה. שמחתי שעשרות מכם כבר התפקדו ל'עבודה'. אשמח לראות את מס"ד הופכת לחוג רעיוני סוציאל-דמוקרטי ב'עבודה'".
יש בפנייה הזאת גם תכונה של צניעות אצל מצנע. הוא לא "הצנוע הידוע", והוא לא מבקש לזכות בתואר הזה. אבל הוא, כאסטרטג פוליטי וצבאי, משרטט את השלבים במערכה מתמשכת. שלב א' - חסימה. לאחר מכן יבואו שלב ההתבססות וההסתערות. גם הדגשתו שהוא מממש את דגלי החברה, המדינה והביטחון - יש לה יסוד איתן. יש לו קבלות בכל התחומים האלה.
בימים אלה, כאשר המדד התקשורתי והציבורי הוא כושר רטורי, אפשר ועמרם מצנע הוא לא נואם גדול. הוא נואם כלל לא רע, אבל הוא לא אדם שמשלם מס-שפתיים למשהו שהוא לא מאמין בו. תוכו כברו. אנשים, בסופו של דבר, אוהבים זאת, וגם מושפעים.
כל כוח פוליטי, מתקדם ככל שיהיה, אם לא יקבל תמיכה, יילך לאיבוד - במקרה הטוב, וייעלם מן המפה - במקרה הפחות טוב. כל היעדר השתתפות בבחירות, גם בבחירות פנימיות, כמוהו כתרומה ל"שטח הפקר". במפלגת העבודה עדיין נותרו מנהיגים ראויים, חרף הסחף הגדול והמשברים שפקדו אותה. אבל מכל אלה שמועמדים לעמוד בראשות מפלגת העבודה, בעמרם מצנע ישנה הבטחה למעין צרוף של מורשת תנועת העבודה - ושינוי. לכן, לעניות דעתי מצנע הוא לא רק בשורה להצלת מפלגת העבודה, אלא גם בשורה לעם. מדובר במנהיג שיָראה לציבור שיש אור בקצה המנהרה, אם הציבור יצעד במרץ אחריו לקראת ישראל אחרת. הדרך מתחילה בהתפקדות למפלגת העבודה - נותרו רק עשרה ימים לסיום המיפקד - כדי להשתתף בבחירות הפנימיות ב-12 בספטמבר. אני התפקדתי.

מאמרים נוספים של הכותב ניתן לקרוא בבלוג "זרקור": [קישור], ובפייסבוק צבי גיל – "תקומה" – facebook.
תאריך:  27/05/2011   |   עודכן:  29/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיג ראוי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מי ששמע את מצנע אצל אילה חסון
ראה קוטר וקנאי   |  27/05/11 20:56
2
שום דבר חדש
אהרן מיטל  |  27/05/11 20:58
3
מצנע מנהיג בטחוני,ציוני וחברתי
דודי29  |  27/05/11 23:16
4
שקיפות נכסי מצנע
אלטער קרקר  |  28/05/11 07:05
5
אצ"ג בתגובה:"קינה היא ולא קוננ
קורןנאוה טבריה  |  28/05/11 07:17
6
עד מתי הזויים יעלוזו
יונני  |  28/05/11 09:25
7
מצנע נכס לנדלניסטים וליזמים
קליינער בחור  |  28/05/11 14:23
8
בצהל צמחו עוד כמה הזויים כמצנ
חץ  |  28/05/11 16:07
9
לא מצנע ולא העבודה מועמדים
לראשות ממשלה  |  28/05/11 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
מבחינה מוסרית לפחות, מתן תרומות עתק למימון קמפיין בחירות לראשות הלשכה ותגמול התורמים בתפקידים לאחר הבחירות - מהווים שוחד בחירות מובהק    על היועץ המשפטי לממשלה לבדוק אם קיים גם היבט פלילי
הרב אליהו קאופמן
החרדים יעשו בחוכמה אם ייענו להצעה פלסטינית להישאר בפלסטין    נושאים היקרים ללב היהודי - כצניעות, בריחה מאפיקורסות וכפירה, כשרות, המקומות הקדושים, וחילול שבת וחג - ימצאו עצמם יציבים ומכובדים יותר במדינה פלסטינית, מאשר במדינת ישראל המתבוללת
עמוס עמירן
הקצינים מבין אנשי המילואים, בעיקר אלו מדרגת מ"פ ומעלה, משרתים יותר מאחרים    בכך, הם חשופים לפיטורים ממקום עבודתם    אם מילואימניקים לא ירצו יותר לשמש בתפקידי פיקוד "עתירי ימי מילואים", יהיה זה אסון    הפתרון חייב לבוא מצד המדינה
צבי כסה
הראש המעשי: נסכים ל-67' בתיקונים קלים, ובמשא-ומתן נתעקש על סידורי הביטחון. והראש הימני - לא! הראש המעשי: די לנו בהכרה במדינת ישראל, בתמורה לוויתורם על השיבה בפועל של הפליטים. והראש הימני - לא!
נסים ישעיהו
הדגל אינו רק סמרטוט על מוט, דגל הוא מסר, הוא הכרזה על תכלית ועל יעד שאליו חותרים; השאלה היא - מהו המסר שלו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il