|
1 |
|
|
איתן יקירי. יש לך ילדים, יש לך נכדים, בני משפחה. האם קרה שקנית לנכד/ה איזו מתנה בעלת ערך? אני מניח שכן, אני בטוח שאתה איש טוב, ואת כל אשר יש לך אתה מחלק עם בני משפחתך הקרובים. האם הלכת ברחוב ונתת אותה מתנה סתם לאיזה ילד אקראי ברחוב? אני מניח שלא, ודאי אינך עושה זאת דרך קבע כפי שאתה עושה עם נכדיך. אתה גם יותר קשוב לנכדיך מאשר לילדים אחרים, בני גילם, אתה מגלה גם חיבה יתרה להם מאשר לאחרים. וברור שאין כאן כל פגם מוסרי, נהפוך הוא. זו דרכו של עולם. משפחתך היא "עם הסגולה" שלך, אתה ממעיט בהחצנת חסרונותיה, מבליט את יתרונותיה, את כל אשר יש לך בחומר וברגש את מחלק אתה, כאשר היא משיבה פניך ריקם אתה מתפוצץ מבפנים, ולפעמים גם מעניש, אני משוכנע שגם בהיבט ההענשה אתה מרשה לעצמך יותר עם ילדיך מאשר עם ילדים אחרים (ואינני מדבר ח"ו על הענשה גופנית). אם נצא מהמשפחה הקטנה, נעבור למשפחה היותר גדולה ל"קהילה", ומשם "לשבט" ו"לעם" כל כזו קבוצה היא קבוצה המאפיינת אוגדן של אנשים עם מכנה משותף, אשר עקרונות המשפחה חלים עליה מכוח הטבע ועל פי צו המוסר, ואשר אחד מכלליה הוא "עניי עירך קודמים לעניי עיר אחרת" כלומר תמיד תעדיף את הקרובים לך ואת הדומים לך על אחרים. וככל שאנו מתרחקים מהסביבה המשפחתית בה ברור אלמנט ההעדפה וההפרדה, לכיוון קהילות יותר גדול, קיים אינטרס נוסף, והוא אינטרס השיווין, ולכן הבעיה מסתבכת קצת, כי מאינטרס כמעט בודד של אדם המעדיף חד משמעית את ילדיו על פני ילדים אחרים נוצרו פתאום שני אינטרסים נוגדים שחובה לאזן ביניהם, אינטרס העדפת הקרובים מחד ואינטרס השיווין מאידך. האינטרסים לא מבטלים האחד את רעהו, הם אינם תחליף איש לרעהו, אך מחובתנו לאזן בניהם כל אחד לפי דרכו, ובכפוף לחוק. המחשבה שלך שאינטרס אחד נופל לחלוטין מפני האחר, מעידה לדעתי של שיקול דעת שאיננו מתייחס לכל השיקולים שבעניין, ולכן אפילו אליבא דבית המשפט העליון היה נפסל עקב חוסר סבירות קיצונית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
עם עברית כל כך עלגת יש לך את החוצפה לטרוח להגיב בכלל,
אידיוט/אידיוטית.
את/אתה מנערי/נערות המקהלה האנארכיסטית של אדולף קלינסקי ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עם סגולה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
עלוב נפש שכמותך,עגל שוטה מעריץ של טיראן מעוות, אין לך כלום משלך חוץ מנפיחה חסרת ערך שמדי פעם אתה מפריח. על שכמותך קמו הסטאלינים של עידן החושך ולצערינו כמוך יהיו תמיד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
3 |
|
|
הם עם נבחר,ובטח מקובל על קלינסקי ומוסרי בעיניו שהם יהיו העם הנבחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רונן גולדשטיין |
|
|
|
|
|
מן החאדית':
ישנו גזע עליון אחד - גזע המאמינים במחמד".
אימרה שטנית זו נכגתבה 1300 שנה לפני ה"דוייטשלנד
דויטשלנד אובר אלס" של היטלר.
אני חוזר על קביעתי - קומוניסט ונאצי חד-הם. מתקשה לדמיין
מישהו יותר מתועב מהסטאלינאצי הארור והצבוע הזה.
"לא מקובל עליו" וואוו. על גריאטרי בולשביקי התנ"ך "לא
מקובל".
אדולף קלינסקי. שב עם חברך לדרך קמינר וכיתבו "תנ"ך חד"ש
שיתאים אך ורק לכם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאוהב בציון |
|
|
|
|
|
כל ביטוי של עם סגולה , של עם נבחר, של דת נבחרת בכל עם ובכל דת הם פסולים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאוהב ציון |
|
|
|
|
|
עקרון כל אחת מהדתות הוא עקרון הבחירה. אם דת איננה בחירה אז מים אינם רטובים. עקרון הדת היא עוצמת הכוח העלום, כוח נשגב, אשר בחר במאמיניו על פני האחרים, כי העלום ונזשגב לא מראה אף פעם את עליבותו וחסרונותיו ולכן היא יכול ל"חיות" לנצח. והדתות השונות אף ממנות "שליח" לצורך תיווך בין הבוחר לנבחר, ומאחר שבו-זמנית יש רק נבחר אחד אז הדתות השונות בונות על "נדידת הבחירה" ככל שנקפו השנים. נכון שדתות ובכללן הדת היהודית נתנו לאורך השנים פירושים שונים ל"נבחרותם" ובכללם פירושים לא מוסריים, אך בעניין זה אנחנו (ולו רק בגלל כמותנו הקטנה לאורך השנים) היינו והננו רק פסיק קטן בניצול ה"נבחרות" למעשים לא מוסריים. והלקח שאני למד מהנודניקיות (החיובית) של איתן, הוא שחייבים אנו באמת לזכור שגר היינו בארץ מצריים, ועל כן מחובתנו לאזן כלה הזמן את "נבחרותנו" עם היותנו בני אדם חיים ונותנים לחיות, שווים תרתי משמע, ולהזהר שלנבחרות זו לא ניתן פירושים הפוגעים באחרים אלא במסגרת הקווים המנחים של מגילת העצמאות, במידה הנדרשת, ולתכלית ראויה. איתן מציע לשפוך את התינוק עם המים, אני מציע לשפוך את המים המלולכים, ולשמר את התינוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
זה ברור קלינסקי שאתה נזקק לטיםול פסיכולוגי. מצד אחד אתה מזהה את עצמך כאיש השמאל (אתאיסט ?)ומצד שני מפרשן לנו את התורה לפרקים...תראה בן אדם, אני שואל למה, למה אנחנו עם הבחירה, האם נבחרנו שאלוהים ידפוק דווקא אותנו...? יתכן! אבל התואר עם סגולה ניתן לנו דווקא ע"י העולם הלא יהודי. ובאמת אנחנו כאלה. אנחנו שרדנו לחץ,פוגרומים ,שמד ושואה. ניצחנו בגדול אויבים רבים מאד מאיתנו, אנחנו היום בצמרת הכלכלה העולמית, אנחנו מובילים בהיי-טק, יש לנו חקלאות הכי מתוחכמת, תעשיות צבאיות אשר מבוקשות בכל העולם וכל זאת למרות הלחצים הביטחוניים של אוייבינו וכל האנטישמים האחרים. אם אנחנו לא עם סגולה אז מה אנחנו? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודה דרורי |
|
|
6 |
|
|
בס"ד
קביעת הרמב"ם באה מתוך הקונטקסט ההיסטורי של נסיבות חייו על לך לשכוח שמשפחתו נסה על נפשה מספרד ולמה.
לגבי "אתה בחרתנו מכל העמים..." הרי שקצרת את הפסוק ואבדה המשמעות " אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות, וקידשתנו במצוותיך וקרבתנו מלכנו לעבודתך..." כלומר אנו חשים אסירי תודה על ש התיל עלינו את המשימה הקשה של 613 מצוות התורה כמו שעובד במשרד נניח מודה לבוס שלו שסומך עליו לביצוע משימה מורכבת.
בעצם ברוב המקרים שהצגת במאמר אתה לוקח טקסט עתיק ומנסה לקרוא אותו בעברית מודרנית ועוד מלביש עליו קונטקסט מודרני. היש טעות גדולה מזו? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הילית |
|
|
|
|
|
אכן, רצוי לזכור שחמשת החומשים המכונים "תורה" הם רובם ככולם אוספים של אגדות שבטיות עתיקות, כדוגמת "עלילות גילגמש" שקדמו להן; להתייחס אל האוספים הללו כאל ספרי הסטוריה מדעיים - זה כמו להתייחס באופן דומה לאגדות האחים גרים, לעלילות הברון מינכאוזן ולכיוצא באלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
|
|
|
במקרא ובספרות חז"ל ישנן מובאות להיות מקיימי מצוותיו נבחרים.
בקוראן ישנן מובאות להיות מאמיניו ומקימי מצוותיו נבחרים.
בברית החדשה ישנן מובאות להיות מאמיניו נבחרים.
זו המכה , שהביאה עלינו כל דת.
בשם נאמנות לדת או התנגדות לאחרת נשפכו במרוצת ההסטוריה יותר מדי נהרות של דם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה . |
|
|
|
|
|
דת היא דעת שעקרו את העין היחידה שלה, ומאז האמונה היא עיוורת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
7 |
|
|
מה הקשר בין אמריקאי לאמריקה, גנאי לגאנה, מצרי למצרים, גרמני לגרמני, ואפגאני לאפגניסטן? הקשר הראשון הוא קשר המציאות, נולדתי כאן ואני כאן, הקשר השני הוא אותו דימוי סגולי ייחודי שכל בני העמים או לפחות מרביתם, יוצרים לעם שלהם, משהו כמו גאוות יחידה. ואנשים אשר אותה גאווה מעולם לא הייתה חלק מהם, או נטשה אותם בצעירותם, הופכים אט אט ליחידים ביחידה, ואחר כך נפלטים או פולטים עצמם. בהיבט של אומה, ההחלטה של בן לאותה אומה על כי אין יתרונות סגוליים של העם שלו על פני עמים אחרים, היא צעד ראשון ומרכזי לקראת פרישה מן העם - כי לא ניתן לאורך זמן ולאורך דורות לפסוח בין סעיפים כה קיצוניים. אז כמו שלכל אמא יש הילדים היפים ביותר והחכמים ביור, כך אנו זכאים וחייבים להתגאות בייתרונותינו ולחשוב שאני הכי הכי בעולם. ורק להיזהר שהשתן לא יעלה לראש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
"כל עם סגולה בעיני עצמו" , כשאמירה זו מסכנת את חייו של העם , יש להשמיע צעקה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אדם מאוד עצוב |
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
של "עם סגולה". איש סגולה הוא העומד בכל החובות שמטילה עליו היהדות. איש סגולה הוא משכמו ומעלה במוסר, בצדק ובאמת, ולך אין דבר מכל אלה.
על נשך וריבית בנויה הכלכלה העולמית, ולזה רגילים הגויים. האיסור הוא קשה ומצווה על היהודים ביחס לאחיהם. אין שום סיבה בעולם, שהיהודים יעשו טובות לגויים, ימח שמם!
בעם סגולה נכללים כל גרי הצדק, ואילו מסיתים ומדיחים כמוך, אין להם חלק בעם ישראל ולא נחלה בעולם הבא.
ולהזכיר לאקרובט ומתעתע כמוך - הגוי איננו רענו! "ידידתנו הגדולה", למשל, היתה והווה נאצית! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|