X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הודיע על "הטלת מס שבח על מכירת דירה שנייה", כאשר מס זה קיים כבר שנים רבות האמת: נטל המס יקטן ב-2013, ולא יגדל הפטור ממס על הסבת משרדים למגורים - יעזור בשוליים שוב עוסקים בטפל ולא בעיקר
▪  ▪  ▪
שר האוצר יובל שטייניץ, בהכרזה היום [צילום: פלאש 90]

שר האוצר יובל שטייניץ עשה זה עתה (ג', 31.5.11) תרגיל באחיזת עינים: הוא הודיע כי החל מינואר 2013 יגבה האוצר מס שבח - כנראה 20 אחוז - ממכירת דירה שניה. אלא ששר האוצר ופקידיו שכחו, כנראה, שמס זה קיים כבר שנים רבות. הוא הוקפא לשנתיים, עד סוף 2012, ויחודש בינואר 2013.
יתר על כן: אם מתעמקים בהצעת האוצר, מגלים שלאמיתו של דבר היא מדברת על הקטנת המס מינואר 2013: האוצר יציע לכנסת לקבוע, שהמס יחושב רק על העליה הריאלית במחירי הדירה החל מיולי 2011. על-פי החוק הנוכחי, המס חל על עליית ערך הדירה מיום קנייתה עד יום מכירתה. ברור, שהרווח על תקופה של שנה וחצי, למשל, קטן בהרבה מהרווח לאורך 10-5 שנים!
לא ברור לשם מה עוסקים שטייניץ ופקידיו בתרגילים מוזרים כאלו של אחיזת עינים.
לו היה שר האוצר רוצה באמת להזרים לשוק אלפי דירות המשמשות כיום להשקעה, היה עליו להודיע, שכל דירה שלא תמכר עד סוף 2012, תחויב במס שבח ריאלי - על כל התקופה - של 30 אחוז או יותר. צעד כזה היה עוזר באמת! אין להבין מדוע לא נוקטים פקידי האוצר בתיקון האמיתי בחוק, היכול להגדיל את הצע הדירות!
כדי למנוע אי יש להדגיש: "דירה שנייה" ו"דירה להשקעה" הם פחות או יותר אותו דבר. בן אדם דר בדרך כלל בדירה אחת; השנייה היא דירה להשקעה, לא חשוב אם היא עומדת ריקה, או הושאלה לבן משפחה, או הושכרה.
תודה רבה, דירה ממילא עדיפה על משרד
חוק חדש נוסף, שאותו הציג היום שטייניץ, אומר כי מי שימכור דירה המשמשת למשרדים, שתשמש לאחר מכן למגורים, יהיה פטור מתשלום מס שבח של 20%.
גם זו אחיזת עינים: בעלי המשרדים אינם זקוקים לשטייניץ כדי לדעת, שעדיף למכור את הנכס בתור דירה, מאשר להמשיך ולהחזיק אותו כמשרד. יש לכך לפחות ארבע סיבות: (1) דמי השכירות בדירות גבוהים יותר מבמשרדים (2) הארנונה על דירות נמוכה מהארנונה על משרדים. (3) דירה אפשר למכור בקלות, ולא כן משרד. (4) יש פטור ממס על שכר דירה רק בדירות, ולא במשרדים. פטור ממס שבח יוסיף תמריץ חמישי, ולא יעזור הרבה.
לכן, מי שלא הסב עד היום משרד לדירה, היו לו שיקולים נוספים. לדוגמא: משרד אפשר להשכיר לשנים רבות, וליהנות מהכנסה מובטחת ויפה לאורך ימים. דירות משכירים בדרך כלל לשנה, ומי יודע מה יהיה בשנה הבאה. בנוסף, העיריות מתנגדות במקרים רבים להסבת משרדים לדירות, ושום הקלת מס לבעל הנכס לא תעזור כאן.
שי הניג, מנכ"ל חברת הבנייה אפגד, הגיב היום: "הפטור ממס יביא תועלת שולית בלבד". יועץ הנדל"ן בני קרת אמר כי הפטור ממס הוא צעד מבורך כשלעצמו, אך לא יפתור את מצוקת הדירות.
שוב, כמו במקרים הקודמים , מתרכזים שר האוצר ופקידיו בטפל ולא בעיקר. הטיבה לבטא זאת היום שמאית המקרקעין הוותיקה נחמה בוגין, שאמרה: "תפסיקו לטפל בשוליים, ותעסקו בעיקר. יש להגדיל את הצע הקרקעות והמגרשים ולהקל על הליכי התיכנון והבנייה".
בוגין, הניג ואחרים חוזרים ואומרים: הפתרון הוא לבנות יותר, ולא לעשות תמרונים ותרגילי-מס על המלאי הקיים!

תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחיזת העיניים של שר האוצר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הליכוד הביתה ומייד....
שימי 1  |  31/05/11 15:04
2
יש פטור -לא הייתה אחיזת עיניים
1234מיכאל  |  31/05/11 15:20
3
לא פטיש של חמישה ק"ג ולא חמש..
אליהו חיים  |  31/05/11 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - האימרה הזו נכונה ביותר בימינו אנו, כשהציבור צורך תקשורת מוטה ונבזית    קוראים לה "תשקורת" אך ניתן לאלצה בקלות לחדול משקריה    שם המשחק הוא: "רשימת תפוצה מחייבת"
יובל ברנדשטטר
האנטישמיות המוסלמית עלתה כיתה, ועכשיו היא אנטי-נצרות    העולם המערבי מתעלם לא רק מן הרדיפות וההתנכלויות של האיסלאם ליהודים, ליהדות ולישראל, אלא גם לנצרות, שהיהדות היא כור מחצבתה
נפתלי רוטנברג
המשבר בדמוקרטיה הישראלית נובע מזהות יהודית ותרבותית דלילה    לא ניתן לקדם סובלנות דתית ותרבותית מתוך ביטול של זהות עצמית ושוויון נפש    דברים שנשאתי בטקס קבלת פרס לבהבר לקידום סובלנות דתית ותרבותית
יגאל לביב
ישראל הרשמית ידעה תמיד לאשר עסקות עם אירן - ולהכחיש שהן נערכו, או שהיא יודעת עליהן    האם נתניהו היה מתנער מקבוצת עופר לולא היה עידן עופר מראשי קבוצת היוזמה של אנשי עסקים להסכם עם הפלסטינים?...
דניאל גיגי
החוק שאמור למנוע מכירת סיגריות במכונות עבר כבר קריאה ראשונה, אבל עד עכשיו לא נעשה כלום כדי למנוע בצורה מיידית מכירת סיגריות לקטינים דרך מכונות שמפוזרת ברחבי הארץ    ממתק או סיגריה? - ממתק עדיף!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il