X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קרדיולוג-מומחה מסביר לקוראי News1 מה ניתן לעשות כשאתה לבדך וחש, לפתע, כאבים חדים באזור החזה שלך גם אם נותרו לך 10 שניות בלבד בטרם שתאבד את הכרתך - אל תיכנס לפאניקה זה, עדיין, לא סוף העולם!
▪  ▪  ▪
לא להיכנס לפאניקה! [צילום: AP]

אתה חוזר הביתה עייף ומתוסכל, לאחר יום-עבודה מייגע במיוחד, מתוח ומעוצבן על הבוס שלך. עוד לא הספקת להגיד "ג'ק רובינסון", ולפתע אתה מתחיל לחוש כאבים חדים באזור החזה. כהרף עין מתחילים הכאבים להקרין לזרוע וללסת שלך.
למזלך אתה מצוי, אומנם, במרחק של 10 ק"מ בלבד מבית החולים הקרוב, אלא ששוד ושבר: אין לך מושג קלוש אם אכן תצליח להגיע לשם במצבך.
אז מה, לעזאזל, עושים? הוכשרת, אומנם, להגיש עזרה ראשונה, אבל למרבה הצער, עלם החמד, שהעביר לך את הקורס, שכח להסביר כיצד לבצע זאת על עצמך.
בלי פאניקה
מסתבר שאתה לא לבד. במצב הביש של התקף הלב, שאליו נקלעת, בלא שיהיה מישהו לידך, מצויים, אי שם, חוץ ממך, עוד רבים וטובים. הצרה היא רק שליבך, כקורבן ההתקף, הולם בקצב בלתי-סדיר, ואתה מתחיל לחוש חולשה ועילפון. במצב שכזה יש לך רק עד 10 שניות (!) לפני שאתה עומד לאבד את הכרתך.
לדברי ד"ר א. ש., קרדיולוג-מומחה בבית-חולים במרכז הארץ, מה שנותר לך לעשות הוא, מעל לכל, לא להיכנס לפאניקה! במקומה רצוי שתשתעל במרץ, שוב ושוב, ושתקח נשימה עמוקה לפני כל רצף-שיעול. השיעול, כשלעצמו, אמור להיות חזק ומתמשך, ממש כמו שמוציאים ליחה עמוקה מתוך בית החזה.
מסביר ד"ר א.ש.: "הנשימה והשיעול חייבים לחזור על עצמם בכל שתי שניות, ללא הפסק, עד שהעזרה תגיע, או, לחלופין - כשזו מבוששת לבוא - עד שהלב יחזור להלום שוב באורח נורמלי.
נשימות עמוקות יבטיחו הכנסת חמצן לריאות, כשתנועות השיעול ילחצו על הלב ויגרמו לשמירה על מחזור הדם. הלחץ המופעל על הלב הוא שיגרום לו לחזור לקצבו התקין. בדרך זו תוכל, כקורבן התקף הלב, להגיע בשקט לבית החולים למעקב ולטיפול הולם.

תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במקרה של התקף-לב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אספרין
goga  |  1/06/11 19:12
2
האספירין שלך
יוסףל  |  1/06/11 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
ההרכב שנקבע בבית המשפט המחוזי ואושרר בבית המשפט העליון - דהיינו שופט ערבי ושתי נשים המזוהות כפמיניסטיות לעומתיות - לערעור במשפט משה קצב משדר רצון עז להרשיע באונס נשיא לשעבר ולשלחו לשנים ארוכות מאחורי סורג ובריח בעבירות בזויות ומבזות למען יראו וייראו
עו"ד אברהם פכטר
נאום אובמה על המזרח התיכון היה נאום של כותרות והצהרות יפות ללא תוכן מעשי ויכולת ביצוע. נאום נתניהו בפני שני בתי הקונגרס היה נאום אמיץ, משקף את דעת הרוב בישראל, איתן, לא מתחנף, לא מייפה את המציאות ולא מתיישב עם הצהרות אובמה. הנאום של נתניהו הוא הבסיס למדיניות ולתוכנית העתידית של ישראל
ד"ר ישראל בר-ניר
זו מסורת בישראל להקדיש את מלוא תשומת הלב, בדיונים שיש להם השלכות פוליטיות, לדברים הבלתי רלוונטיים. זה ממש תחביב לאומי. הוויכוח הנוכחי איננו שונה מוויכוחים אחרים. מי שמאמין שאם הנושא לא יילמד בבתי הספר הוא יימחק מהזיכרון, כדאי שיחשוב עוד פעם. כל הוויכוח העוסק בשאלת ה"אם" הוא לפיכך דוגמה נוספת לתרגיל בחוסר תכליתיות
אלעזר לוין
הודיע על "הטלת מס שבח על מכירת דירה שנייה", כאשר מס זה קיים כבר שנים רבות    האמת: נטל המס יקטן ב-2013, ולא יגדל    הפטור ממס על הסבת משרדים למגורים - יעזור בשוליים    שוב עוסקים בטפל ולא בעיקר
דודו אלהרר
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - האימרה הזו נכונה ביותר בימינו אנו, כשהציבור צורך תקשורת מוטה ונבזית    קוראים לה "תשקורת" אך ניתן לאלצה בקלות לחדול משקריה    שם המשחק הוא: "רשימת תפוצה מחייבת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il