X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך לקצר את החופש הגדול, אין פה שאלה בכלל, הוא ארוך ומייגע, הילדים יוצאים מאיפוס וההורים יוצאים מדעתם. רצף החופשות של הקיץ והחגים הוא בלתי נסבל ורצוי לפרוס אותו אחרת. עד כאן אני מסכימה עם משרד החינוך, אבל למה למען השם הם מודיעים על זה בסוף חודש מאי?
▪  ▪  ▪
רוצים לבלות קצת עם הילדים... [צילום אילוסטרציה: עומר שביט]
רשמית: החופש הגדול יקוצר בשבוע
עופר וולפסון
פתיחת שנת הלימודים תוקדם ל-26 באוגוסט במקום ה-1 בספטמבר * אל דאגה: ימי החופשה לא יאבדו - אלא יתווספו לחופשות סוכות, חנוכה ופסח
לרשימה המלאה

כן, אני מודה. תיכננתי חופשה בסוף אוגוסט. לא מסתדר קודם. עשינו ישיבת צוות משפחתית, פתחנו יומנים, רוב התאריכים נפסלו בשל התחייבויות קודמות, ומה שנמצא בסוף מתאים לכולם אלו הם השבועיים האחרונים של אוגוסט. אחרי התלבטויות וויכוחים נבחר גם היעד, שזה עיקר הקושי, ועכשיו נשאר "רק" להזמין כרטיסי טיסה ולתכנן את המסלול. אבל התעצלנו, איזה מזל. כי בעוד אנחנו מתלבטים בין טיסה כזו או אחרת הגיעה ההנחיה ממשרד החינוך - מקצרים את החופש הגדול.
שוב פתחנו יומנים, שוב תיאומים, שוב ויכוחים, אבל לא הצלחנו לברוא יש מאין. אילוצים הם אילוצים והם מטבעם לא נעלמים. כשהבנו שהדבר היחיד שהתנדף אלו הם ארבעה ימי חופשה, קיצרנו אותה. הייתה לנו אפשרות, כי עוד לא הזמנו כלום. תמיד טוב להיות קצת עצלים.
אבל מה עם כל אלו שהקדימו לסגור חופשות? למה לזלזל בהם? הם עבדו כל השנה ומגיע להם לצאת לחופש בלי שמשרד החינוך יחליט באופן חד-צדדי וברגע האחרון שהחופשה שלהם לא חשובה. כאילו שלא מספיקות ההנחתות של המעבידים שלהם במשך כל השנה, עכשיו לקראת סופה, כשהרוויחו ביושר ובעמל רב כמה ימי חופשה ביחד עם הילדים, מגיע משרד החינוך עם הנחתה משלו.
שמעתי את שר החינוך מתראיין בגלי צה"ל. הוא נדרש לסוגייה הזו של המשפחות שתיכננו לבלות (כן לבלות, מה יש, החיים מספיק קשים פה) דווקא בסוף חודש אוגוסט ואמר שהוא לא מזלזל חלילה, ושמי שלא יכול לבטל, יינתן לו מענה הולם. הוא גם אמר שפלח האוכלוסיה שההחלטה בעייתית מבחינתה אינו גדול.
אין לי מושג למה הוא התכוון ב"לא גדול" ואיך הוא יודע מה מספר הילדים והוריהם שייפגעו מההחלטה. אני רק משערת שבכל כיתה ייעדרו כמה ילדים בתחילת שנת הלימודים, כי גם אם ההורים ירצו לציית להוראה, הם יפסידו סכום כספי לא מבוטל, שלא לדבר על איבוד הזכות הסוציאלית שלהם שמעוגנת בחוק - לצאת לחופש. ולא סתם לצאת לחופש, אלא לבלות אותו עם הילדים שלהם. מה לא בסדר כאן?
זה לא מחדל מודיעיני. נכון, זה לא מאיים על יחסי החוץ או על העליונות הצבאית של מדינת ישראל וזה גם לא מותח כמו שערוריית האחים עופר או צהוב כמו משפט קצב. זאת סתם התנהלות לא נבונה ולא מכבדת שיש מקום לדון בה. כי מערכת שמזלזלת בלקוחות שלה - במקרה הזה ציבור התלמידים והוריהם - שלא תתלונן אם יזלזלו בה בחזרה. א"ב של חינוך.
עוד לא מאוחר למשרד החינוך לעשות חושבים ולדחות את ההחלטה לשנה הבאה. אני בטוחה שהמהלך יתקבל בנפש חפצה אצל כל ההורים ואצל רוב התלמידים. אין סיבה שלא, הרי יהיה לכולם זמן להתארגן בהתאם.

הכותבת היא רואת חשבון ובוגרת סדנה לכתיבה פובליציסטית בביה"ס לאומנויות "מינשר".
תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורים יקרים, משרד החינוך מזלזל בכם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סער יפיל את הליכוד מהשלטון
הצר סער  |  2/06/11 14:20
2
צריך לקצר את החופש , מי קבע ?
מאיר דרום  |  2/06/11 15:40
3
עם עיקש ופתלתול
emilio  |  2/06/11 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
בסיר השקרים שהערבים הכינו לישראל מצוי גם השקר שהיהודים גירשו מהארץ את ערבים. אם כך, צריך להשוות את המקרה של תושבי מזרח פרוסיה במלחמת העולם השנייה למה שקרה לערבים במלחמת השחרור
עו"ד ירון קידר
המציאות שבה ישנם ארגונים הפועלים למטרות חברתיות והם עסקים כלכליים רגילים, ואילו ארגונים ללא כוונת רווח מפעילים גופים שהם עסקים לכל דבר, מחייבת שינוי בדרך הסיווג של ארגונים וחברות, לא רק על-פי דרך ההתאגדות שלהם אלא על-פי אופן הפעילות של התאגיד ומטרתו, על-מנת לזהות האם מדובר בגוף הפועל למטרות חברתיות-ציבוריות
מיכל רובינשטיין
יישוב סכסוכים בדרכים אלטרנטיביות - אמת או חובה?!    דלתות מסתובבות - האם טוב ההליך האלטרנטיבי מהדיון המשפטי?    על לשון המאזניים - אוטונומיית הצדדים מול הקטנת העומס    בכפייה או בהסכמה - על אופציית בוררות וגישור חובה. מה עדיף?    מי מפחד מיישוב סכסוכים - מדוע לא פונים להליכים אלטרנטיביים?
יצחק מאיר
"עופר גייט" הוא סיפור שדורך את קשתם של כל העיתונאים החוקרים, מהם אידיאליסטים, מהם שכירי חרב, מהם רודפי צדק, מהם רודפי שלמונים. זה סיפור שמאיים לנער את הקהל הישראלי הגדול אל מחוץ לארץ הפלאות של האגדה לתוך סיפור של מזימות ותככים וקונספירציות שגם הן אגדה. זה סיפור שיש בו פוטנציאל לניצול אנטי ציוני, ואנטי ישראלי, ואנטי שמי ובעיקר פרו ציני בעוצמה מדאיגה
נרי אבנרי
לנביא התנ"כי יש אליבי: אלוהים אמר לו להגיד מה יש לנביא שביט לומר על תחזיותיו המוטעות    הוא סומך על זכרונו הקצר של הציבור    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il