X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטייקונים בישראל חצו השבוע גבול מסוכן שמסמל פגיעה ברורה בשלטון החוק בישראל ושעלול להוביל לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית בעלי ההון בישראל מרגישים מעל החוק ומרשים לעצמם לדרוך על האינטרס הציבורי התופעה הזאת חייבת להיפסק!
▪  ▪  ▪
סמי ועידן עופר [צילום: פלאש 90]
בשביל כסף בואו נמכור את אימא
שולמית קיסרי
משפחת עופר קנתה את רוב עסקיה ממדינת ישראל בעסקות מפולפלות שלא מובנות לאזרח הפשוט, אלא מובנות בעיקר לרודפי בצע ורואי חשבון מומחים לכספים
לרשימה המלאה

אם למישהו היה ספק לגבי כוונותיהם ומוסריותם של הטייקונים, אז השבוע קיבלנו תשובה מוחצת, שלבעלי ההון איכפת אך ורק מהרווחים הכלכליים שלהם, ושהם מצפצפים על המדינה, על האזרחים ועל החוק הישראלי. תמורת הרווחים וההנאות שלהם מוכנים בעלי ההון לדרוך על האינטרס הלאומי הישראלי, לרמוס את שלטון החוק ולהרוס את משאבי הטבע של המדינה, מבלי למצמץ או להרגיש רגשי חרטה.
השבוע התרחשו שתי פרשות שמהן אפשר ללמוד על הסכנה שנשקפת לישראל מהטייקונים, כאשר לכאורה נראה שאין קשר בין הפרשות, אבל הקשר שכן קיים ביניהן צריך להדליק אור אדום ולגרום לנו לבחון מחדש את היחס לבעלי הון שפוגעים בעקביות באינטרס הציבורי. הפרשה הראשונה היא פרשת החתונה של הבן של יצחק תשובה שלמרות חומרתה קיבלה הד תקשורתי קטן, והפרשה השנייה היא הפרשה החמורה והמתוקשרת של הסחר בין משפחת עופר לאירן.
לפני שנדון בפרשות אלו, חשוב לומר שגם הרבה לפני הפרשות שהתרחשו השבוע עלו טענות נגד הטייקונים, שהם מנצלים בבוטות את המדינה ואינם מתחשבים באינטרס הציבורי. פרשת ההרס של ים המלח, פרשת הזיהום בחיפה כימיקלים, פרשת ניצול הגז הישראלי ופרשות נוספות בהן מעורבים הטייקונים הישראלים, עלו לכותרות בתקופה האחרונה. הדבר שבולט בכל הפרשות הללו הוא שבעלי ההון הצליחו לנצל את משאבי המדינה ומיקסמו את הרווחים שלהם, תוך כדי שהם רומסים באגרסיביות את האינטרס הציבורי.
בעלי ההון האלה פוגעים בנו על בסיס יומיומי, מבלי שאנחנו, או המדינה שאמורה להגן על אזרחיה, נאבקים במעשים שלהם. במטרה להרוויח עוד כסף על חשבון הציבור, מזהמים הטייקונים את האוויר, הורסים את הטבע, פוגעים בזכויות עובדים ועושקים את מעמד הביניים, כשהם מצליחים לעשות מניפולציה למערכת השלטונית ולהפעיל אותה לטובתם.
המקרים שהתרחשו השבוע הם בכל זאת בעלי ממד מיוחד, כי הטייקונים חצו גבול נוסף שיכול להעיד על חיסול הדמוקרטיה והמעבר של ישראל לפלוטוקרטיה - שלטון בעלי ההון. במקרה הראשון משפחת תשובה החליטה השבוע שהיא עומדת מעל החוק, ולכן בצורה בוטה השתלטה בניגוד לחוק על שטחים ביער שמן כדי לקיים את החתונה של בנה. משפחת תשובה הרסה חלקים משמורת הטבע ביער, פגעה בחופש התנועה של מטיילים באזור ובנתה ביער ללא היתרים. החמור בפרשה הזאת היא העובדה שעד כה לא ננקטו נגד המשפחה שום צעדי אכיפה משפטיים, והאירוע, שמהווה עבירה על החוק, ממשיך להתנהל ללא הפרעה, למרות שרשויות האכיפה והמשפט מכירות את המקרה.
הפרשה השנייה היא הפרשה הקשה בה מעורבת משפחת עופר, שלכאורה סחרה בניגוד לחוק עם אירן, תוך שהיא מפירה את חוקי המדינה ומסכנת את בטחונה. המעשה הזה, שהביך את ישראל ונחשף רק בזכות האמריקנים, הוא מעשה שאין עליו סליחה בהתחשב בכך שאירן נחשבת למדינת אויב, ושהמסחר עימה תורם ליכולת של אירן לפגוע בחיי אדם של אזרחים ישראלים. הפרטים עדיין לא ברורים, אבל אם יתברר שמשפחת עופר עשתה גם שימוש מניפולטיבי בתירוצים ובאישים ביטחוניים, כדי לתרץ את מעשיה, אז מדובר במעשה חמור שבעתיים.
ההבדל בחומרה בין המעשה של משפחת תשובה למשפחת עופר הוא גדול, אבל חשוב להבין שהם נובעים מאותה תופעה מסוכנת שאנו עדים לה בשנים האחרונות - בעלי ההון מרגישים שהם מעל החוק. התופעה הזאת נובעת מכך שבעלי ההון משתמשים בהון שלהם כדי להשתלט על השלטון בישראל, באמצעות כך שהם מפעילים לוביסטים, מאיימים ו"מדשנים" את נבחרי הציבור ומעסיקים בעלי תפקידים לשעבר בממשלה כדי לקדם את עסקיהם. אומנם פעילות זאת שלהם לא מהווה עבירה על החוק, אבל היא בהחלט מסמלת התנהלות לא מוסרית של בעלי ההון שבאמצעות כספם מצליחים להרוס את הדמוקרטיה הישראלית רק למען צורכיהם הכלכליים.
חייבים לעשות סוף לתופעה הזאת ולהבהיר לבעלי ההון שהם כפופים לחוק, ושהדמוקרטיה הישראלית יכולה להגן על עצמה מפני הפעילות שלהם. השתלטות ההון על השלטון היא אחת מהבעיות הגדולות של הקפיטליזם והדמוקרטיה המערבית, ולכן צריכים לנקוט במהרה בפעולות שיסגרו את הפרצות ויגנו על הדמוקרטיה שלנו מפני בעלי הון לא מוסריים שחושבים שהם מעל החוק.

תאריך:  02/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משטינים" בקשת על המדינה והאזרחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העם משתין (ולא משטין)
רונן גולדשטיין  |  3/06/11 06:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
לאורך השנים יצרה ישראל כמה מן הטכנולוגיות המתקדמות והטובות ביותר, ומוצרי המזון שהיא מייצאת הם בין הטובים ביותר בעולם. יחד עם זאת, לא הצליחה ישראל לתת גושפנקא מלאה להישגים הפנומנליים שלה. ישראל צריכה לסמן בגאווה את מוצריה, ולהכריז עליהם כי יוצרו בישראל
אברהם בן-עזרא
חלוקת ירושלים מצויה רק במוחם הקודח של קיצוני השמאל והתקשורת, שלא רוו נחת מהצהרת ברק אובמה על כי מדינת ישראל מחויבת לפלשתינים להקים עבורם מדינה שלא תהיה בגבולות 1967 אלא בגבולות שיתחשבו במציאות
איתן קלינסקי
האם משה נקבר בהר נבו ממזרח לירדן על-פי מסורת ישראל, או נקבר בנבי מוסא בחלקה המערבי של ארץ ישראל על-פי מסורת האסלם, קטונתי להכריע. מה שאני כן חש שבית העולם של משה בהר נבו ובית העולם של מוסא בנבי מוסא, שני המקומות דומעים לנוכח התעצמותה של שנאה ואיבה ועימותי דמים בין עמים שמייחסים למשה את התואר אדון הנביאים
זאב בן-יוסף
כיצד תוכנית ירושלים רבתי המשולבת בתוכנית ההתיישבות ביהודה ושומרון תוכל להביא ליישוב שלושה מיליון יהודים ביישובים הקיימים במימון פרטי ובהשקעה מינימלית של המדינה בתשתית תחבורתית בלבד שתתרום לכלכלה ולביטחון
אהוד טוקטלי
הצ'ופצ'יק הוא השסתום הקטן המווסת את לחץ הקיטור בתוך סיר הלחץ    צריך להחליף אותו בפקפק (גנרטור קטן המייצר זרם חשמלי בתנאי שדה או במצבי חירום)    למה? כי שיטת הפקפק עשויה לבנות מציאות אחרת לגמרי בחברה הפוסט-מודרנית    האזרח החופשי צריך ליצור מצב שבו יוכל להגיד לממסד: לכו לשלום, אני לא צריך טובות!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il