X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שמעון פרס וברק אובמה. חתרן בלתי נלאה? [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
של מי הנשיא הזה?
בהבדל בולט מכל הנשיאים שקדמו לו, שמעון פרס אינו מתנזר מניהול ענייני המדינה. להפך, הוא עושה בהם כבתוך שלו, תוך התעלמות מתוצאות הבחירות הדמוקרטיות שנערכו בישראל לפני שנתיים בערך ותוך התעלמות מראש ממשלה נבחר. התעלמות? בין אם פרס מבצע את מעלליו המסוכנים בתיאום עם נתניהו ובין אם הוא חותר מאחורי גבו - בשני המקרים המעשה חמור. לעזאזל הבחירות, אם אותו מצעד האיוולת האוסלואידי נמשך ללא קשר לתוצאותיהן

יצחק רבין הגדיר במדויק את שמעון פרס: חתרן בלתי נלאה. לפני 18 שנים נפל רבין למלכודת אוסלו שטמנו לו פרס וה"פודל" הדוברמני שלו, יוסי ביילין. כאשר רבין התחיל להתפכח ולהבין שמדובר בהונאה היה כבר מאוחר: הוא שילם על כך בחייו. במדינה מתוקנת היו אנשים כאלה מסתגרים בבתיהם וממתינים לזימונם לוועדת חקירה ממלכתית אשר חייבת לקום ולחקור את המזימה שמדרדרת את מדינת ישראל מדחי אל דחי, ואשר עלתה כבר במחיר חייהם של כ-1500 ישראלים ועוד אלפי ערבים, "קורבנות השלום" של מלחמת אוסלו. במדינת ישראל אנשים אלה דווקא שידרגו את עצמם: ביילין הפך לבעל טור קבוע בעיתון הנפוץ במדינה ושמעון פרס התנחל במשכן נשיאי ישראל.
בהבדל בולט מכל הנשיאים שקדמו לו, שמעון פרס אינו מתנזר מניהול ענייני המדינה. להפך, הוא עושה בהם כבתוך שלו, תוך התעלמות מתוצאות הבחירות הדמוקרטיות שנערכו בישראל לפני שנתיים בערך ותוך התעלמות מראש ממשלה נבחר. התעלמות? בין אם פרס מבצע את מעלליו המסוכנים בתיאום עם נתניהו ובין אם הוא חותר מאחורי גבו - בשני המקרים המעשה חמור. לעזאזל הבחירות, אם אותו מצעד האיוולת האוסלואידי נמשך ללא קשר לתוצאותיהן.
פרס הקדים את נתניהו בביקור בוושינגטון, הסתגר והסתודד עם אובמה בבית הלבן, וכעבור שבועות אחדים הנחית אובמה את מהלומת קווי 1967 על ראשו של נתניהו. ראש הממשלה אומנם השיב לנשיא האמריקני, נאם נאום מרשים בקונגרס והציב תנאים שאף מנהיג ומחבל המתיימר לייצג את ערביי ארץ ישראל לא יוכל לעמוד בהם, אבל: יבוא יום ויקום (או חס וקדימה, תקום) ראש ממשלה אחר בישראל, אשר לא ידע את בנימין ואת תנאיו, ישליך את התנאים לפח האשפה (זה היה גורלן של 14 הסתייגויותיו של נתניהו עצמו קודם שתמך בגירוש המחפיר והגזעני של היהודים מרצועת עזה ומצפון השומרון). או אז, מכל נאומיו של נתניהו תישאר רק הסכמתו של מנהיג "הימין" להקרבת לב ארץ ישראל על מזבח "השלום".
בעבר נפגש פרס בלונדון עם מכחיש השואה "המתון", אבו מאזן. בשבועות האחרונים פורסמו ידיעות, אפילו על-ידי ציפיתונים שכל מאווייהם הם להפיל את נתניהו, שקיים ציר קבוע בין פרס לבין מכחיש השואה אבו מאזן. האם נתניהו נותן יד לכך?
בשעה ששורות אלה נכתבות שוהה פרס ברומא, בחגיגות לציון 150 שנה לאיחוד איטליה. שם הוא צפוי להתראות שוב עם לא אחר מאשר מכחיש השואה הנ"ל. צחוק הגורל: האיש החותר באופן בלתי נלאה לחלוקת ארץ ציון וירושלים יצא לחגוג איחוד של ארץ אחרת. מדוע איחודים באירופה יש לברך ולחגוג, ורק את ארץ ישראל יש לחלק ולחתוך ולקרוע למען "שלום" עם התאומים עבאס/חמאס?
על ראש הממשלה נתניהו להבהיר אם נסיעותיו ומעלליו של פרס הם על דעתו והאם הוא מאציל מסמכויותיו - והאם הוא רשאי לעשות כן - לאיש החותר מעליו ומתחתיו ומעוות את רצון הבוחר בישראל? לפי חוק יסוד: נשיא המדינה (סעיף 18) חייב הנשיא לקבל את אישור הממשלה לנסיעותיו. מתי יפסיק נתניהו את החתרנות סביבו שבסופו של דבר תפיל אותו ואת מדינת ישראל?
והתקשורת "הממלכתית": שם מוצג פרס כנשיא "אהוב", כנשיא "קונסנזואלי", כנשיא ש"חייב להתערב כמבוגר האחראי". את מי מייצגת תקשורת "ממלכתית" כזו ושל מי הנשיא הזה?

תאריך:  02/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
של מי הנשיא הזה?
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
פרס מידידיו הקרובים של שארל...
אריה זריצקי  |  2/06/11 17:55
 
- זאת וועדת החקירה הדרושה ביותר:
בתיה  |  2/06/11 23:17
 
- רבין בתגובה:"ראיתי בחומרה רבה
קורןנאוה טבריה  |  3/06/11 03:13
2
אמור מי חברך - ונידע מי אתה...
אריה זריצקי  |  2/06/11 18:06
3
"צריך להיפטר מהשטחים" אמר פרס
מיד בהיכנסו למשכן  |  2/06/11 19:46
 
- פרס בתגובה:"בהיעדרו של גבול בי
קורןנאוה טבריה  |  3/06/11 04:56
4
למגיב 3: פרס כבר 20 שנה קורא
אברהם מכפר סבא  |  2/06/11 21:14
 
- גם אתה, ביבי ?! ל"ת
בתיה  |  2/06/11 23:27
 
- כן! מזה 20 שנה פרס מוכר אותנו
ותורם לחורבן הארץ  |  3/06/11 14:46
5
השרץ שלא נבחר אף פעם.
אליהו חיים  |  2/06/11 21:55
6
אכן, לעזאזל הבחירות.הפעם אנחנו
נתין מדמנת ישראל  |  2/06/11 21:57
7
פרס הוא שליח הבולשביקים בארצנו
הניה  |  2/06/11 22:20
8
פרס הוא הנשיא של המיעוט
בתיה  |  2/06/11 23:09
9
יוסף ביילין
רונן גולדשטיין  |  2/06/11 23:12
10
פרס הוא העונש של ישראל
ש"ס  |  2/06/11 23:55
11
מייסד האקטיביזם הנשיאותי...!
ד"ר שלום פליסר  |  3/06/11 14:08
12
בכל מדינה מתוקנת פרס היה נזרק ל"ת
דניאל סבלדי  |  3/06/11 17:14
13
פרס, עוף טורף ניזון מפגרים
דניאל נכון  |  6/06/11 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן שליט
בעולם של התנגשות ציוויליזציות, ישראל הקטנה שתיוגה הציוויליזציוני לא ברור, מוצאת את עצמה ככדור משחק פוליטי וגיאופוליטי בין שתי ציוויליזציות בעימות - האיסלאמית והמערבית
דניאל גיגי
הטייקונים בישראל חצו השבוע גבול מסוכן שמסמל פגיעה ברורה בשלטון החוק בישראל ושעלול להוביל לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית    בעלי ההון בישראל מרגישים מעל החוק ומרשים לעצמם לדרוך על האינטרס הציבורי    התופעה הזאת חייבת להיפסק!
נורית גרינגר
לאורך השנים יצרה ישראל כמה מן הטכנולוגיות המתקדמות והטובות ביותר, ומוצרי המזון שהיא מייצאת הם בין הטובים ביותר בעולם. יחד עם זאת, לא הצליחה ישראל לתת גושפנקא מלאה להישגים הפנומנליים שלה. ישראל צריכה לסמן בגאווה את מוצריה, ולהכריז עליהם כי יוצרו בישראל
אברהם בן-עזרא
חלוקת ירושלים מצויה רק במוחם הקודח של קיצוני השמאל והתקשורת, שלא רוו נחת מהצהרת ברק אובמה על כי מדינת ישראל מחויבת לפלשתינים להקים עבורם מדינה שלא תהיה בגבולות 1967 אלא בגבולות שיתחשבו במציאות
איתן קלינסקי
האם משה נקבר בהר נבו ממזרח לירדן על-פי מסורת ישראל, או נקבר בנבי מוסא בחלקה המערבי של ארץ ישראל על-פי מסורת האסלם, קטונתי להכריע. מה שאני כן חש שבית העולם של משה בהר נבו ובית העולם של מוסא בנבי מוסא, שני המקומות דומעים לנוכח התעצמותה של שנאה ואיבה ועימותי דמים בין עמים שמייחסים למשה את התואר אדון הנביאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il