X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תפארת היסטורית [צילום: באדיבות בית אוריאל]
בשולחן האבירים שב"בית אוריאל"
במבנה, הנושם כולו אווירה היסטורית, מימיה של תל אביב הקטנה, ממוקמת גלריה ייחודית, הנחשבת לחלוצת אירועי הבוטיק בארץ יש בה אוספים פרטיים של חפצי-אמנות נדירים, פריטי-עיצוב וספרים עתיקים אבל מעל לכל היא קנתה את עולמה בשל מטבח השף המעולה שלה
[צילום: באדיבות בית אוריאל]

[צילום: באדיבות בית אוריאל]

הכניסה לגלריה [צילום: באדיבות בית אוריאל]

במבנה היסטורי, בן 83 שנים, מימיה של תל אביב הקטנה, ממוקמת גלריית "בית אוריאל", ששמה יצא לפניה כחלוצת אירועי הבוטיק בארץ. לא בכדי היא מובילה, מזה כעשור, את סצנת האירועים הקטנים והמושקעים של ה"מי ומי" בבוהמה הישראלית.
במשך עשרות שנים שימש המבנה הייחודי, שבחלקה הצפוני של שכונת פלורנטין (רחוב אוריאל אקוסטה 7) כנגרייה לכל דבר, שנבלעה בהמולת בתי המלאכה של הרחוב. לפני שש שנים שופץ המבנה לבלי הכר והפך, ביד אמן, לגלריה מעוצבת בטוב-טעם. החלל הפתוח והגדול שלה, עם שפע הפריטים האצורים בה, מעניקים לכל הבא בין כתליה תחושה של הוד והדר, השאובים מבתי-אצולה אירופיים. יש בה אינטימיות רומנטית, בצד פשטות פונקציונלית, בדומה להפליא לבתי-אחוזות, שעברו בירושה מדור לדור. פריטי הריהוט וחפצי הנוי הממלאים אותה, מעלים בדמיון המודרך מסעות של עשרות-שנים על פני הגלובוס.
פריטים ייחודיים
במבנה הייחודי הזה ניתן למצוא חלקים שפורקו ממבנים עתיקים בצרפת, ספרד ואנגליה. כזה הוא, למשל, קיר הלבנים האדומות, שנפרש לאורך החלל העמוק. קבועים בו חלונות מקושתים, דלת-עץ עתיקה בכניסה, וריצוף אמנותי לשמו בחצר. מבעד לחלונות משתקף גן מקורה, פראי למדי, המצויד בפינת-ישיבה נמוכה, עם אוסף מרשים של כלי-אוכל וכלי-הגשה; מסרטה משנות השלושים, כרך של מגזין באידיש משנת 1961, ואפילו מגילה טיבטית עתיקה ונדירה.
מטבח גורמה
אבל מעל לכל קנתה הגלריה את עולמה בשל מטבחה הקולינרי המעולה ויוצא הדופן שלה, המאפשר לערוך במקום סעודות משובחות, רבות-משתתפים; חגיגות ואירועים עסקיים ומשפחתיים על כל סוגיהם. מטבח השף הוא גורמה לשמו ומתאים תפריט שונה ומגוון לכל אירוע: מארוחות-בוקר עסקיות ועד לארוחת-טעימות, בת 12 מנות, המלווה ביינות משובחים, והמוגשים כולם סביב שולחן-אבירים. השולחן, ארוך הממדים והמעוצב בסגנון קלאסי, ייחודי ובלעדי למקום, עשוי לאכלס סביבו עד ארבעים איש.
בכיס הקטן
אנחנו הגענו ל"בית אוריאל" כדי להשתתף בשמחת נישואיו של מהנדס המכונות, ד"ר חן נחשון, מאוניברסיטת הרווארד שבבוסטון, בנם של החוקרים הישראלים, פרופ' עדנה נחשון, סופרת ומרצה לתיאטרון באוניברסיטת ניו-יורק, וההיסטוריון-העיתונאי, גד נחשון, מעורכיו של ה"ג'ואיש פוסט" האמריקני. באירוע, סביב שולחן האבירים, נכחו רבים מעולם הבוהמה, העיתונות והאקדמיה בארץ, והוגשו בו משקאות משובחים, בצד מתאבנים וארוחה כיד המלך, על טהרת הבשרים, הירקות והפירות, ומעדני-קינוחים, השמים כולם בכיס הקטן כל ארוחה של מסעדה משובחת.

[צילום: באדיבות בית אוריאל]
תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר סלאח עודטללה
להזכיר לך אדוני ראש הממשלה, כי רוב רובם של אזרחי המדינה ממוצא ערבי יודעים היטב את השפה העברית, ולעומת זאת אחוז קטן מאוד מאזרחיה היהודים יודעים את השפה הערבית
איתמר לוין
אהוד אולמרט רמז בעדותו למצב בעייתי המחייב התייחסות: כיצד יכול איש ציבור בכיר לתפקד, כאשר במקביל מתנהלות נגדו חקירות פליליות? הפתרון הוא להגביל בזמן את החקירה, ולמנות שופט מלווה שיקבע מתי נוצרה מסה קריטית המחייבת את התפטרותו של החשוד
אורי גרוס
שאלות רבות נשאלות בהקשר זה: מה הקשר בין השואה למשחק כדורגל? למה שיהודי יאחל ליהודי אחר שתהיה לו שואה? מדוע להשתמש בשואה כדי להקניט מחנה יריב? איך זה שנערים יהודים ישראלים צעירים, שחלקם בטח איבדו בני משפחה של סבא וסבתא שלהם בשואה, שרים שיר כזה?
קובי קמין
לאנשי התקשורת המתקשים בקריאת המציאות    עוד בטרם נאם ראש הממשלה את נאומיו, כבר העלו שפתותיהם של בכירי הפרשנונים קצף בניסיון להסביר לנו האזרחים הפשוטים עד כמה נכשל ראש הממשלה בביקורו בארצות-הברית
יובל ברנדשטטר
יש רק לקלוט את המוח התקשורתי שבו חזות הכל היא הנראוּת, בעוד שהמציאות בשטח היא תעתוע, והכל מתבהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il