|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
אבל הם היו מהראשונים בהיסטוריה האנושית לדגול בטוהר הגזע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
|
|
|
לא היה זבל כמוך נמנה עלינו. כל גוי המבקש, באמת ובתמים, להיות יהודי, מתקבל, בין כושי, בין יפני, בין סיני... כל אלה בכלל ישראל, מה שלא ניתן לומר על השמאל, למרות שהוא רואה בעצמו גזע עליון. הגיורת היפנית שאימצנו, מתנגדת לקבלת כל גוי זב ומצורע לתוך עדת בני ישראל, אם לא הוכיח שזו שאיפת חייו. היא מן הגזע הצהוב, ומקובלת מאד, ואף אהובה על רבים והכי טובים! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
אתה ההוכחה הניצחת לכך שחכמינו לא דגלו בטוהר הגזע.....
שהרי אם דגלו,איך זה שחתיכת כלום הוא יהודי....
גנב מורשע ועושק עובדים מורשע....פוי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
|
|
|
י.ש, ראש של תרנגולת היה נותר ריק למחצה, אילו השתילו בו את מוחך. אידיוט! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
סוג אחד סובר שהקבוצה אליה הם משתייכים היא עליונה על כל שאר הקבוצות, בכאלה מטפלים בחינוך, בחיוך, ואם הגזענות הופכת להיות מסוכנת לאנושות , אז גם צריך במקרים קיצוניים ביותר לירות להם בין העיניים שלא על מנת לפגוע בראייתם בלבד. לעומת זאת יש גזענים הסוברים שהקבוצה אליהם הם משתיכים היא תתחית בתחתיות הג'יפא של הדרעק. אצל כאלה, לא יעזור החינוך, לא יעזור החיוך, ודאי שאין להזיז שערה משערות ראשם, יש להניח להם כל עוד אינם מזיקים לעצמם ולחברה, ואם יש חשש לכזה ננזק, אזי הטיפול חייב להיות באמצעות מומחים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
5 |
|
|
בזכותכם מצאתי את הכדורים נגד בחילה שאבדו לי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
אדולף אלישמע שום כדור לא ירפא אותך מהגזענות שלךל. יש לנו בחילה ממך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נגעל מאלישמע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תהיה יצירתי,אתה חוזר כמו תוכי חולה אחרי אלישמע |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן טיבוגה |
|
|
|
|
|
אז תבקש מאמא להחליף לך חיתול.
היום אין לה תורנות במחסום ווטש.
עוד חלאה בולשביקית מטעם "שמש העמים". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאוהב בציון |
|
|
6 |
|
|
את כל הרותות שבעולם, אבל, לא אתה תקבע את טיב ההכשר להצטרפות כל רותה לעם היהודי. העדת על עצמך שאתה אתאיסט, מה לך ולעם היהודי? יהדות היא הוויה אמונית, לא ציבור של ערב רב חסר משמעות וחסר תכלית, שימיו כצל עובר.
רות היתה יהודיה, כי לפני הכל, רצתה להיות יהודיה. לא חיפשה פרנסה, לא בעל, לא אזרחות - היא הלכה עם אשה זקנה ומרה לארץ זרה לה, כי גלתה את אמונת ישראל, זו שאין לך. רות מתעבת אותך! העובדה שאתה "מכשיר" אותה ומעמיד אותה בשורה אחת עם בנות ערב רב מכל העמים, היא תעודת עניות לה. לא מדובשך ולא מעוקצך.
התורה יודעת להבהיר היטב מתי הכוונה לאשה ומתי לאיש. וההסבר של חז"ל אינו דחוק כלל. אנו מוצאים גם, שבמלחמה, יש לחסל את הגברים, אבל, מותר לקחת את הנשים, והן אף זוכות להגנת התורה ומחייבות את הלוקח במילוי כל צרכיהן. אילו התכוונה התורה לאסור על ביאת עמונית, היתה כותבת - עמוני ועמונית, אבל, זה לא נכתב.
שמות פרק כא
(כו) וְכִי יַכֶּה אִישׁ אֶת עֵין עַבְדּוֹ אוֹ אֶת עֵין אֲמָתוֹ וְשִׁחֲתָהּ לַחָפְשִׁי יְשַׁלְּחֶנּוּ תַּחַת עֵינוֹ: ס
(כז) וְאִם שֵׁן עַבְדּוֹ אוֹ שֵׁן אֲמָתוֹ יַפִּיל לַחָפְשִׁי יְשַׁלְּחֶנּוּ תַּחַת שִׁנּוֹ: פ
(כח) וְכִי יִגַּח שׁוֹר אֶת אִישׁ אוֹ אֶת אִשָּׁה וָמֵת סָקוֹל יִסָּקֵל הַשּׁוֹר וְלֹא יֵאָכֵל אֶת בְּשָׂרוֹ וּבַעַל הַשּׁוֹר נָקִי:
(כט) וְאִם שׁוֹר נַגָּח הוּא מִתְּמֹל שִׁלְשֹׁם וְהוּעַד בִּבְעָלָיו וְלֹא יִשְׁמְרֶנּוּ וְהֵמִית אִישׁ אוֹ אִשָּׁה הַשּׁוֹר יִסָּקֵל וְגַם בְּעָלָיו יוּמָת:
(ל) אִם כֹּפֶר יוּשַׁת עָלָיו וְנָתַן פִּדְיֹן נַפְשׁוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר יוּשַׁת עָלָיו:
(לא) אוֹ בֵן יִגָּח אוֹ בַת יִגָּח כַּמִּשְׁפָּט הַזֶּה יֵעָשֶׂה לּוֹ:
(לב) אִם עֶבֶד יִגַּח הַשּׁוֹר אוֹ אָמָה כֶּסֶף שְׁלֹשִׁים שְׁקָלִים יִתֵּן לַאדֹנָיו וְהַשּׁוֹר יִסָּקֵל: ס
במדבר פרק ה
(ו) דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ אוֹ אִשָּׁה כִּי יַעֲשׂוּ מִכָּל חַטֹּאת הָאָדָם לִמְעֹל מַעַל בַּיקֹוָק וְאָשְׁמָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא:
במדבר פרק ו
(ב) דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אִישׁ אוֹ אִשָּׁה כִּי יַפְלִא לִנְדֹּר נֶדֶר נָזִיר לְהַזִּיר לַיקֹוָק:
דברים פרק יז
(ב) כִּי יִמָּצֵא בְקִרְבְּךָ בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ אִישׁ אוֹ אִשָּׁה אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֶת הָרַע בְּעֵינֵי יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ לַעֲבֹר בְּרִיתוֹ:
(ג) וַיֵּלֶךְ וַיַּעֲבֹד אֱלֹהִים אֲחֵרִים וַיִּשְׁתַּחוּ לָהֶם וְלַשֶּׁמֶשׁ אוֹ לַיָּרֵחַ אוֹ לְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִי:
(ד) וְהֻגַּד לְךָ וְשָׁמָעְתָּ וְדָרַשְׁתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת נָכוֹן הַדָּבָר נֶעֶשְׂתָה הַתּוֹעֵבָה הַזֹּאת בְּיִשְׂרָאֵל:
(ה) וְהוֹצֵאתָ אֶת הָאִישׁ הַהוּא אוֹ אֶת הָאִשָּׁה הַהִוא אֲשֶׁר עָשׂוּ אֶת הַדָּבָר הָרָע הַזֶּה אֶל שְׁעָרֶיךָ אֶת הָאִישׁ אוֹ אֶת הָאִשָּׁה וּסְקַלְתָּם בָּאֲבָנִים וָמֵתוּ:
(ו) עַל פִּי שְׁנַיִם עֵדִים אוֹ שְׁלֹשָׁה עֵדִים יוּמַת הַמֵּת לֹא יוּמַת עַל פִּי עֵד אֶחָד:
דברים פרק כט
(יז) פֶּן יֵשׁ בָּכֶם אִישׁ אוֹ אִשָּׁה אוֹ מִשְׁפָּחָה אוֹ שֵׁבֶט אֲשֶׁר לְבָבוֹ פֹנֶה הַיּוֹם מֵעִם יְקֹוָק אֱלֹהֵינוּ לָלֶכֶת לַעֲבֹד אֶת אֱלֹהֵי הַגּוֹיִם הָהֵם פֶּן יֵשׁ בָּכֶם שֹׁרֶשׁ פֹּרֶה רֹאשׁ וְלַעֲנָה:
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
אתה סלפן מקצועי (עפ"י השיטה הבולשביקית הידועה)."מעניין"
מדוע בחרת לא להביא את דבריה של רות "עמך עמי ואלוהיך
אלוהי".....תסביר בבקשה מה הקשר בין מהגרי העבודה וסיפורה
של רות...אתה מבייש את מקצוע לימוד התנ"ך...נוכל עלוב |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
8 |
|
|
לא כל נכריה היא רות המואביה !
נכריות רבות הסתפחו לישראל מאז ועד היום-ויעדיד הפתגם: קשים גרים לישראל –כספחת"
גם מלכת שבא בילתה לילה בלתי נשכח עם שלמה המלך...
נשים רבות היו לו לשלמה-נכריות שעזרו לחיזוק הקשרים עם מדינות שכנות.
אלא שרות היתה ונותרה מיוחדת במינה-מדוע?
ראשית-מדובר בנסיכה אמיתית, בתו של מלך מואב.
שנית-היא נישאה לראשונה מאהבה לאיש שלא היה מבני עמה, חיה עימו שנים רבות, לדאבונה ללא צאצאים, וכאשר מת-נותרה אלמנה שיכולה הייתה בשקט לבנות מחדש את חייה בנוחות ולהינשא לבן עמה. אך למרות שהפצירו בה -היא סירבה לעשות כך.
שלישית-אולם בניגוד לכל הגיון ושיקולי נוחות, היא בחרה להתלוות ולטפל בנעמי חמותה הזקנה והערירית-כבת אמיתית.
רביעית-היא משפילה עצמה והולכת ללקט ולאסוף שיירים כדי לכלכל ולהאכיל את נעמי.
חמישית-באותה תקופה היתה רות כבת 40 שנה, לעומתה היה בועז כבן 80 חקלאי אלמן זקן -לא ממש "מציאה"
אך רות שוכבת למרגלותיו (בעצת נעמי) בתקווה ובצפייה שבועז הזקן ייקח אותה לאשה ויקים לה משפחה משלה.
זכות גדולה היתה לעם היהודי שרות הייתה לאחת מאימהותנו-דוגמה ומופת של אשה לא אגואיסטית בעלת אהבה וכושר נתינה ואופי מדהים, אשת חיל שמתוך חוסר הברירה-הצליחה להציל את עצמה ואת משפחתה (נעמי)
ועל כל סגולותיה הטובות- זכתה גם לאריכות ימים, וזכתה לחיות ולראות את "ימי מלכות דוד" נכדה.
אין מקרה דומה למקרה זה- וכדאי רק ללמוד ממנו !
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
החלמאי |
|
|
9 |
|
|
חזרת מגרמניה ואתה סובל משלשולים? פנה לרופא
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
jos |
|
|
10 |
|
|
ואילו אתה משתמש בה לשנאה השמצה ופירוד בתוכנו
וזה בדיוק ההבדל בינך לבינה. אתה שונא. היא אוהבת. על כן זכתה להיות האמא רבא של דוד המלך, ואילו אתה תמשיך להיות רק כתבן שמאלני עבש נרגן שונא וכועס שכל מה שהוא יודע לעשות זה להוציא את מררתו עלינו. הלוואי שתלמד קצת מרות מה זאת אהבה אמיתית לעם שלך, ובלי תנאים מוקדמים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדנית |
|
|
11 |
|
|
קשקשנים כמוך היו כל הדורות ויש גם אצל עוכרי ישראל המתוגמלים באוניברסיטת ת"א |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהדות בגרוש |
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
מחרתיים חג מתן תורה, מחר ערב חג, אין אוהב תורה אשר יכול לעבור על החג בזה בהיסח הדעת. מתן תורה לעם ישראל במדבר הוא אירוע מכונן לעם ישראל ולאנושות כולה, בין אם ההיסטוריה קרתה על פי המסופר במקרא או בין אם לאו. עד כמה שזכור לי, איתן עוד לא התיחס לחג ולמשמעויותיו, אך אני בטוח שהוא יתייחס. אני אבקש ברשותכם להתייחס לחג, ולהתייחס למשהו כמו שנה של קריאה "אובססיבית" של דברי איתן, והתייחסות "אובססיבית" לא פחות. ומהי אותה תורה? מהם מוקדיה? יש שיגידו עשרת הדיברות, יש שיגידו ואהבת לרעך כמוך, אלה גם אלה מתירים לאדם להבין את התורה כחבילה של חובות, חובות המוטלים על העם הנבחר, ולעומת זאת הזכויות, ככל שמובטחות, וככל שקיימות, אינן זכויות כלל כי אם מתת אל, ברצונו נותנן, ורצונו שוללן. אממה רבים מקרבנו מעדיפים לשים עצמם במרכז, ולראות את זכויותיהם, וואת חובות הזולת, ולהתעלם מחובותיהם, וזכויות הזולת. ומה אומרות עשרת הדברות? (בהיבט של בין אדם לחבירו) שמור על זכות חברך לחיים, לרכוש, להורות מכובדת, לבני/בנות הזוג, למשפט צדק ומה אומר רבי עקיבע כהשלמה, לא רק תשמור על זכויות זולתך, אלא אזן אותם, עם זכויותיך. ומה אומרת הגמרא כהשלמה במסכת נזיקין "יהי כבוד האדם חביב עליך כשלך". ואיתן רואה את הכתוב, אוהב את הכתוב ורואה אל מול עיניו מציאות אחרת, הוא מביט בהיסטוריה, ורואה מציאות אחרת, הוא מסתכל קדימה ובחשש גדול רואה מציאות שדעתו איננה סובלת. איתן הוא איש רציני, איתן לוחם על דיעותיו, איתן שוחה נגד הזרם, איתן כותב את האמת שלו, אמת הנשקפת לצערי מצמצם מאד מאד צר, ולכן אופק הראיה שלה מאד מאד מוגבל, גם לאחור, גם להווה, ובעיקר לעתיד, איתן מסתכל על העולם דרך צלופן אדום, וההיסוריה אדומה מדם, ההווה אדום מדם והעתיד אדום אדום אדום. התורה נוצלה למטרות רעות!! אמת!! העם הנבחר הביא לתוצאות לא סימפטיות !! אמת, אך זה רק היבט אחד ומצומצם של ההיסטוריה המפוארת שלנו. בחלק ממלחמות העבר הייתה הגזמה חסרת כל פרופורציה בהרג של חפים מפשע, נכון, בימינו אנו במו ידינו הורגים חפים מפשע, אשר מכורח נסיבות שאנו לא הגורם העיקרי להן מעורבים עם כוחות לוחמים השואפים להשמידנו, נכון, האם הדבר הופך אותנו לאומה של רוצחים בדם קר?, לא ולא, האם צריך לשמור על עצמנו על מנת שהשתן לא יעלה לראש, אין ספק. אבל עם כל הויכוח עם איתן, מי אמר שאין צדק בדבריו?, מי אמר שההקצנה הלאומנית שאני מתייחס אליה בביטול, איננה דרך המובילה לגהינום, בין אם כוונותיה טובות ובין אם לאו. ותשובתי היא אינני יודע, לא ניתן לבטל לחלוטין את סבירות החזון האפוקליפטי של איתן, ולכן חובה על האומה הפלורליסטית והפתוחה שלנו לתת לגורמים הרואים את התמונה באופן שונה מהזרם המרכזי, להביע דעתם, וזאת אפילו אם חבריו של איתן היו אלה שבשלטון, היו האנשים של ליברמן מזמן מזמן בסיביר. שיהיה לכולנו חג שמח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
14 |
|
|
איתן, אני מבקש להודות לך על המאמר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תודה רבה |
|
|
|
|
|
ממאמריך נושבת רוח יהודית הומנית , ואני נהנה להיות שותף לארון ספרים יהודי כזה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועוד תודה |
|
|
|
|
|
מקהלת ההודיה של תרנגולי קלינסקי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
15 |
|
תגובה |
|
יוסי פלס | 10/06/11 20:37 |
|
|
דבריהם של חכמי הפרושים (חז"ל, בלשונכם) מעניינים ומושכים את הלב ביצירתיות שלהם, אך אין להסתמך עליהם כשמבקשים להבין את פשוטו של מקרא. מגילת רות חוברה ככל הנראה בראשית ימי בית-שני כמחאה והתרסה נגד הגירוש הנפשע של הנשים הנוכריות בהוראת נחמיה שר"י. ייתכן שזוהי גם מחאה כוללת יותר נגד החוק הדויטרונומיסטי הגזעני, הפוסל מואבים ועמונים. אין שום אפשרות לתרץ את המסופר במגילה בהתאם לחוק זה וניסיונם של חז"ל לעשות זאת הוא ממש מגוחך, שכן כל מצוות התורה נאמרו בלשון זכר ומכוונות גם לנקבה, להוציא מצוות שעניינן המפורש הוא נשים או גברים. מגילת רות מייצגת את מעט האור והנאורות במאפליית התנ"ך והספרות החיצונית. אפשר מאוד, שהיו עוד חיבורים כאלה, שהיהודו-פשיסטים דאז דאגו לאבדם ולהשמידם. בנס ניצלה המגילה הזאת, המצטיינת גם באמנות הסיפור שלה, ובישראל המושחתת והגזענית של ימינו היא אקטואלית אף יותר מאשר בזמן חיבורה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס |
|
|
16 |
|
|
|