X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בועת ההיי-טק - התפוצצה לאחר שהחלום על שכר התחלתי של עשרות אלפי שקלים התברר כעוד ישראבלוף בועת המשפטים - החלום של כל אימא יהודייה הפך לסיוט של כולנו בועת הנדל"ן - שוק המתווכים פורח, אך מחלק לא כדאי לקנות לולב לסוכה בועת מגרשי הרכבים - לפני שנתיים צצו כמו פטריות אחרי הגשם מגרשי מכוניות למכירה. כמה יש היום?
▪  ▪  ▪
היי טק. החלום הישראלי להתעשרות מהירה [צילום: פלאש 90]

מתישהו לאחר שחרורי מצה"ל החלה לפרוח בארץ תעשיה שלימה, שהתבררה זמן קצר לאחר מכן גם כבועה שהתפוצצה בקול רעש גדול. בועת ההיי-טק. משוחררי צבא התחילו ללמוד במכללות עלומות שהציעו קורסים מגוונים בתחומי המחשב עם שכר התחלתי של עשרות אלפי שקלים. אנשים ללא ידע מקצועי גדול מדיי הסתובבו עם רכבים מפוארים, טיסות לחו"ל תנאים מפנקים וחלומות גדולים.
כולם רצו לעשות את האקזיט שלהם. המציאות הייתה קצת אחרת, וזמן קצר לאחר מכן התברר שהכול זה סוג של בלוף מבית היוצר של הישראבלוף. התוצאה: אותם צעירים חזרו לשוק העבודה עם חובות גדולים וגעגועים לימים אחרים. בשוק מנופח יש מקום להרבה אנשים. כשהאוויר יוצא נשאר מקום רק למי שבאמת טוב. חברות היי-טק שהוקמו ללא ניהול מסודר ומקצועי, וללא רעיון מהפכני או לפחות ייחודי נעלמו ונשארו רק הטובים באמת. המכללות העלומות שינו את מגמות הלימוד שלהם מקורסי מחשבים למגמות בלימודי שוק ההון. כולם ידעו, קראו והבינו בורסה. מעט מהם נשארו עם כסף לאחר המשבר של 2008.
בועת המשפטים
מה תמיד אמרנו לילד חכם שידע לשכנע ולדבר יפה? הוא יהיה עורך דין טוב. נניח שיושב מולנו בן משפחה ומספר שהוא לומד משפטים. כמה הערכה ניתן לו? אותו דוד או קרוב שהתגאה בעיני כל שיש לו במשפחה עורך דין, מגלה פתאום שאנחנו מוצפים ביותר מידיי עורכי דין.
בכל שנה נוספים לערך כ-3,000 עורכי דין חדשים. להיות עורך דין בוגר מכללת ביר זית זה לא כזו מציאה. מסתבר שהחלום של כל אימא יהודייה לחתן או בן עורך דין הפך להיות הסיוט של כולנו. כולם עורכי דין שמבקשים קצת פרנסה. אנחנו תובעים ומטביעים את עצמינו לדעת. הכול הפך להיות בשפה של "מרשי", "מבלי לפגוע בזכויות" ו"מכובדי". כשרואים שלטים על כל בניין שני בעיר, לעורך דין שהוא מומחה גם לדיני משפחה, גם לדיני עבודה, גם לנזיקין וגם רשלנות אתה מבין שהמצב קשה ואין עבודה. זה פוגע במקצועיות, ביוקרת המקצוע ובכיס שלנו. לא כל מי שללובש חולצה לבנה ומחזיק תיק שחור הוא בהכרח עורך דין מוצלח.
בועת הנדל"ן או יותר נכון מתווכי הנדל"ן
בארץ השתלטו מתווכים הלכה למעשה על השוק. נסו לפרסם דירה ביד 2 ותיווכחו, שרוב הטלפונים הם של מתווכים. תרצו לראות את הדירה ותתקלו במתווכים רבים שמגיעים. ולמה? כי אם אתה המוכר ואתה רוצה מיליון על הבית שלך, המתווך חושב לעצמו: למה לא לדרוש מיליון מאתיים על הבית ולגזור לעצמי קופון יפה של מאתיים אלף שקל שיסגרו לי שנתיים טובות בלי עבודה.
כשאלפים חושבים כך השוק מתנפח בצורה מלאכותית לחלוטין, עד שלבסוף יוצא ממנו האוויר. כמובן שאני כותב כאן בהכללה, ורבים גם לא פועלים כך, ויש אנשי מקצוע מצוינים ונהדרים, אבל מספיק לי לעיין בעמודים האחרונים של העיתון שבידכם ולהבין שיש כאן משהו לא בריא.
פעם מודעות הנד"לן היו בקושי שמינית עמוד והיום זה כבר שמונה עמודים. פעם היה בעיר שלי משרד תיווך אחד, ועוד אחד למגזר הרוסי והיום יש כבר כמה וכמה. אם להודות על האמת, מחלק מהמתווכים לא הייתי קונה אפילו לולב לחג הסוכות. אבל אם "כולם מרוויחים אז למה לא גם אני" חושב לעצמו "יועץ הנדל"ן" (זה שנענה למודעת "דרושים יועצי נדל"ן ללא ניסיון"). וכבר יש מכללות שמציעות תעודות של יועצי נדל"ן .
אלו אותם מכללות שלימדו עד לא מזמן את לימודי שוק ההון.
בועת מגרשי הרכבים
כמה מאיתנו, שרוצים לקנות רכב, מעיפים מבט לרכבים חונים בצידי הכביש ומחפשים רכב עם שלט "למכירה".? אני מניח שכמעט כבר לא נשארו כאלו. אנחנו מעדיפים להיכנס למגרש מכוניות ולקנות רכב בטרייד אין או משהו דומה. עכשיו תנסו להיזכר כמה מגרשי מכוניות היו בעיר שלכם לפני שנתיים? וכמה יש כבר היום? אני מניח שיהיו עוד כמה בתוך שנתיים. מהסיבה הפשוטה: אם יש כמה מגרשים וכולם מרוויחים אז למה גם אני לא? . והמכללות? שמעתי על גיוס "מומחים לשוק הרכב" בתור מרצים. תוך יומיים וגם אתה תוכל להיות יועץ רכב. כאן במכללה עם מיטב המרצים, בתשלומים ופריסה נוחה (לחשבון הבנק שלנו).

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אגוזי
מה שקרה בחודש שעבר והיום בגבול עם סוריה יזרז את תהליכי הבחירה והרכש של האמצעים החדישים לפיזור הפגנות
עו"ד יורם יהודה
הדין הישראלי החל כיום מעניק בידי אשה כוחות מלאכותיים, אותם ניתן להשוות לאמיתה המוכרת, לפיה "אקדח המופיע במערכה הראשונה, יורה במערכה השלישית", היינו: לכוחות אותם מעניק הדין החל כיום לאשה קיים פוטנציאל הפעלה כפי שבאקדח קיים פוטנציאל פגיעה
עו"ד אסף שני
על ההבדל בין ילד בן 8 שלומד ג'ודו לממשלת ישראל שנכנסת למלכודות פוליטיות וכלכליות עם נבוט שלוף כאיש המערות
איתן קלינסקי
רות - בת לעם המואבי שהתורה מנדה אותו ואסרה עלינו לבוא בקהלו, חייבה את חכמינו לשורה ארוכה של התפתלויות והתחבטויות, עד שמצאו את הפתרון. לדבריהם, התורה באוסרה כל מגע וחובת חרם דורות על בני עמון ובני מואב השתמשה בלשון זכר. במקרה שלנו, על-פי "מסכת יבמות", היות רות המואביה נקבה, הרי שלגביה לא חלים ציווי החרם והנידוי. החרם הוא רק כלפי זכרים
אברהם בן-עזרא
התסריט השחור של מתן וילנאי בדבר צפי של אלפי טילים משוגרים אל לב מדינת ישראל - היה נמנע, לו ממשלות מדינת ישראל היו נוקטות במדיניות אחרת, תוך הבנת אותם מטורפים גם בשעה שאינה שעת סכנה בה השיגעון מתממש, אלא דווקא הבנתם בתקופת רגיעה, כשהכול סבבה. זהו תפקידו ואף חובתו של מדינאי הנבחר כדי לקבל אחריות ולא כדי לנהל את המדינה עד להגעה למצב קריטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il