X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לצמצם השתתפות ראש הממשלה באירועים חסרי חשיבות ממלכתית. השתתפותו באירועים ציבוריים עולה למדינה מיליוני שקלים בשנה והגיע הזמן לבחון האם ההוצאה הכספית הזו מוצדקת והאם אין כאן בזבוז כספים מיותר
▪  ▪  ▪
צעד צעד לבדוק. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כראשי ממשלות קודמים, משתתף מדי שנה באירועים ציבוריים רבים ברחבי הארץ. פעם זה כינוס רואי חשבון ויועצי מס, פעם זו ועידת הגליל בבית שאן ופעם זה כינוס תעשיינים ועוד כהנה וכהנה אירועים. לעתים נדמה שראש הממשלה עסוק כל היום בהשתתפות בכינוסים ובוועידות. אני מניח שלא כך הם הדברים.
כל אירוע כזה, כידוע, כרוך באבטחה רבה ומקיפה בה משתתפים עשרות אנשי ביטחון ואנשי משטרה. ציוד רב מובא למקום: כלי-רכב, אוהלים, מכונות בדיקה גדולות ויקרות-ערך ועוד. אל ראש הממשלה מתלווה לאירוע כזה פמליה גדולה הכוללת אנשי לשכה, דוברים, יועצים, אנשי צוות רפואי ועוד. במקרה שהאירוע נערך במקום מרוחק, יש לדאוג לפמליה לטיסות וללינה במלונות.
אין ברשותי נתונים מדויקים לגבי העלות הכרוכה בהשתתפות ראש הממשלה באירוע ציבורי (מן הראוי למסור הנתונים לציבור). ההערכה היא שמדובר בעשרות אלפי שקלים ולעתים אף במאות אלפי שקלים לאירוע, כולם מכספי המדינה - מכספנו ועל חשבוננו. בחישוב שנתי מדובר במיליוני שקלים.
בנוסף לעלות הכספית הגדולה, כרוך האירוע לעתים בסגירת ובחסימת כבישים באזור ובטירדה לנהגים. עשרות שוטרים, לעתים רוב שוטרי העיר, נאלצים להתעסק במשך שעות רבות באבטחת ראש הממשלה, במקום להילחם בפשיעה.
גם לבאי האירוע עצמו נגרמת אי-נעימות. הם נאלצים עקב סידורי הביטחון הקפדניים לעמוד בתור ארוך שההמתנה בו אורכת לעתים אף למעלה ממחצית השעה, ולעבור בדיקות ביטחון קפדניות ופולשניות.

הוצאות למטרות חשובות

לאור האמור לעיל, הגיע הזמן לבחון האם אין מקום לצמצם השתתפות ראש הממשלה באירועים ציבוריים. אין המדובר באירועים ממלכתיים מסורתיים כגון עצרת זיכרון ממלכתית לחללי מערכות ישראל או טקס פרס ישראל וכדומה - בהם יש חשיבות ממלכתית וסמלית להשתתפותו; אלא באירועים חסרי חשיבות ממלכתית מיוחדת והדוגמאות רבות.
הכסף שייחסך כתוצאה מכך - כאמור, מדובר במיליוני שקלים בשנה - יועבר לנושאים חשובים כמו חינוך, בריאות, רווחה ועוד.
יהיו כאלה שיטענו כי אין לצמצם השתתפות ראש הממשלה באירועים ציבוריים, שכן יש לאפשר לו ליצור קשר בלתי אמצעי עם העם. טענה זו מגוחכת: גם אם ראש הממשלה נוכח פיזית באירוע ציבורי כלשהו, לא מאפשרים מאבטחיו להתקרב אליו יותר מדי, ולרוב רק אנשי השורות ראשונות זוכים ללחוץ ידו. הקהל הרחב ברובו זוכה רק לשמוע אותו ולראותו מרחוק או על גבי מסכים גדולים.
בעידן המדיה הוויזואלית המתקדמת ניתן להביא את ברכת או נאום ראש הממשלה בשידור חי מכל מקום לאירועים השונים. גם כך זה מכובד ומכבד את האירוע. אין צורך בנוכחות פיזית של ראש הממשלה בכל אירוע חסר חשיבות ממלכתית. זה בזבזני ומיותר.
ייאמר מיד - אני אישית חושב שבנימין נתניהו הוא איש הגון וישר, ואין כאן עניין אישי. יש כאן תופעה מערכתית: קלות יתר בבזבוז כספים על דברים לא נחוצים ומיותרים בשעה שלמדינה "אין כסף" לילדים רעבים ומוזנחים, לתרופות מצילות-חיים וכן הלאה.
קורא אני לחברי כנסת להעלות את הנושא לסדר היום ואולי אף להגיש שאילתה בנדון. נכון, זה לא הנושא הכי בוער וחם, אבל ראוי להעלותו לדיון ולליבון. אני מצפה לתגובת חברי הכנסת אילן גילאון, דב חנין וחברי כנסת חברתיים אחרים.

תגובת ח"כ אילן גילאון

לא בכל כנס בו משתתף ראש הממשלה צריך לגלגל את העלויות הכרוכות בהשתתפותו על הציבור, אומר ח"כ אילן גילאון (מרצ).
"כנסים כמו הרצליה, קיסריה וכו', שכל אורח משלם בהם מאות ואלפי שקלים יכולים ואף ראוי שייקחו על עצמם את עלויות האבטחה של אישים בדרג הזה".

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  13/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - יום הנקצא, הזיות נשיאותיות, ארגונים הגונים ובכירים פטפטניים    חג שבועות שמח
יורם דורי
מתברר שוב כי התחזיות המוקדמות היו שגויות או לפחות אינן עומדות, בשלב זה, במבחן התוצאה    התדרוכים לעיתונות והציטוטים של הפרשנים למיניהם היו עלולים להביא את ישראל להתערבות צבאית ל"עשיית סדר חדש בלבנון
אלון קוחלני
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית ביטלה לאחרונה את החוזה עם לשכת המבקרים הפנימיים בישראל בטענה שפעלה בניגוד לתנאי החוזה. מצב בו הגוף שאמור לייצג את מבקרים פנימיים בישראל נתפס בקלקלתו צריך לא רק להעלות תהיות על מצבה העגום של הביקורת הפנימית בישראל, אלא גם להדליק אור אדום בפני מבקר המדינה והרגולטורים האמונים על פיקוח על מבקרי הפנים
חיים מנור
המקום: מצדה. התאריך: 5.6.11. השעה 20:00. ביבי מגיע למקום עם שרהל'ה. כל כלי התקשורת מהארץ ומהעולם מוזמנים. הדלפות מוקדמות מצד ביבי ואנשיו טוענות שמדובר בנאום מכונן ומפתיע שישנה סדרי בראשית בישראל בפרט ובמזרח התיכון בכלל. להלן תמליל הנאום
אריה אגוזי
חברת אל-על מצויה כבר שנים בפחד מתמיד מהעולם החרדי ולא מפעילה טיסות בשבתות ובחגים    ההפסד הכספי שנוצר לחברה יוביל אותה לא אל-על אלא מטה-מטה    היקום איש מבכירי אל-על ויכריז: "מספיק, נטוס שבעה ימים בשבוע"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il