X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדותו של אהוד אולמרט על פרשת ראשונטורס כוללת כמה אמיתות שמהן נוטה הציבור להתעלם, לצד גילויים על הצורה בה מוטל עלינו מימון נסיעות השרים ונשותיהם חוץ מזה, הוא אמר משפט ממנו עלינו להבין שלפנינו הגאון הפיננסי הגדול ביותר בתולדות המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
מדי מספר חודשים היו אנשי לשכתו מודיעים לו כמה כסף הוא חייב, והוא היה שולח צ'ק. הסדר מוזר מאוד, שאני לפחות לא מכיר איש שנהנה ממשהו דומה לו; שמעתי על "שלם וסע", לא על "סע ושלם"

עדותו של אהוד אולמרט נכנסה (יום ב', 6.6.2011) לפרק המייגע של מתן תשובות לפרט אחרי פרט בכתב האישום ובראיות התביעה. אבל לפני כן, בטרם החל להסביר את הנסיעות בהן עוסק פרק ראשונטורס בכתב האישום, היו לו כמה אמירות מעניינות שמצדיקות התייחסות.
אולמרט צודק בדברו על נסיעותיו המתישות לחו"ל. משום מה, אצלנו עוד שלטת התפישה של שנות ה-70, כאשר נסיעה לחו"ל הייתה משהו מאוד נדיר שהצדיק פרידות נרגשות וקבלות פנים נרגשות עוד יותר; כאשר נסיעה לחו"ל הייתה צ'ופר שיכלו להרשות לעצמם בעיקר נבחרי הציבור או האמידים שבעם. העובדה שהיום חלק גדול מעם ישראל נוסע בלי להתרגש, טרם חילחלה לתודעת הציבור - אותו ציבור שבעצמו נוסע בלי להתרגש.
לכן, אנחנו רואים שוב ושוב דיווחים על כמה פעמים נוסע לחו"ל שר פלוני וכמה ימים שהה מעבר לים ראש עירייה אלמוני. כפי שאמר אולמרט בכנות, זה לא ממש סבל - אבל גם לא בדיוק תענוג גדול. טיסות הן דבר מתיש, ולוחות הזמנים של ביקורים ממלכתיים יכולים להיות מתישים עוד יותר. אולמרט גם ציין, שוב בצדק, שכאשר האורח מוזמן להרצות בפני שורה של כינוסים, עליו להיות רענן וחייכן ובמיטבו בכל הרצאה. חוץ מזה, שהחוויה נעימה ומהנה נניח ב-20-10 הפעמים הראשונות, אבל הופכת להיות מעיקה כאשר צריך לצאת לחו"ל פעם בחודש-חודשיים, לרוב לנסיעות קצרות של ימים בודדים.
אולמרט גם תיאר בצורה ציורית כיצד מאשרת הממשלה את נסיעות השרים. זהו הסעיף האחרון בסדר יומן של ישיבות הממשלה, ומזכיר הממשלה מקריא - "במהירות שאף אחד לא יכול להבין" - איזה שר רוצה לנסוע לאן ומתי. איש אינו מתנגד והנסיעות תמיד מאושרות ללא כל מחשבה נוספת. לדברי אולמרט, הוא עצמו הנהיג חובת דיווח של השרים בשובם ממסעותיהם. אולם כל עוד הדיווחים הללו אינם נמסרים לציבור - קשה לדעת האם באמת מדובר בנסיעות נחוצות או בחופשה על חשבון המדינה.
מקוממת עוד יותר היא הקלות בה מצטרפות נשות השרים לנסיעות. כל שצריך, גילה אולמרט, הוא אישור של ראש הממשלה, שמן הסתם יש לו על הראש כמה בעיות חשובות יותר מאשר לברר האם באמת הגברת צריכה להצטרף לבעלה דווקא ללונדון, לפריז, לניו-יורק או לבייג'ינג, והאם באמת יש לה מה לתרום לנסיעה. מהרגע בו ראש הממשלה מאשר זאת - ואולמרט לא אמר שיש איזשהו נוהל שקובע מתי לאשר ומתי לא - המימון מוטל על כתפיה של המדינה.
בשתי נקודות אלו יש בהחלט מקום לשינוי, וזאת מבלי שנתעלם מהדברים בהם פתחנו בדבר אופיין של לפחות חלק מהנסיעות הללו. צריך לקבוע נוהל מסודר לאישור הנסיעות, הן של השרים והן של כל הנלווים עליהם (כמה עוזרים? לכמה זמן? מי מממן?), תוך חיובם של השרים לפרסם מראש את תוכנית הביקור ולפרסם אחריו דיווח על פעילותם בו. לא בגלל שהעסק יקר, אלא בגלל מראית העין. לא בגלל שרק השרים נוסעים, אלא משום שמדובר בכספי ציבור, כולל כאלו של מי שרואים את חו"ל אולי בטלוויזיה.
חוץ מזה, היו לאולמרט שני משפטים שבהחלט גרמו (לי לפחות) להרים גבה. האחד היה כאשר הסביר כיצד שילם תמורת נסיעותיו האישיות בראשונטורס: מדי מספר חודשים היו אנשי לשכתו מודיעים לו כמה כסף הוא חייב, והוא היה שולח צ'ק. הסדר מוזר מאוד, שאני לפחות לא מכיר איש שנהנה ממשהו דומה לו; שמעתי על "שלם וסע", לא על "סע ושלם". אם ראשונטורס העניק לאולמרט אשראי של כמה חודשים, זוהי טובת הנאה שלכל הפחות חייבת בדיווח ואולי גם בתשלום מס.
השני היה דבריו על כך ש"כל חיינו אנחנו באוברדרפט". אם זה נכון, הרי שלפנינו הגאון הפיננסי הגדול ביותר בתולדות המדינה: למרות האוברדרפט, הוא הצליח להחזיק במקביל מספר דירות יוקרה, לאסוף עטים במאות אלפי שקלים וגם לשלם כיום לסוללה של קרוב לעשרה עורכי דין. פרס נובל מחכה.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוסעים בדמעה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אשראי,יתום אני
yoyogam  |  6/06/11 17:47
2
האמת היא ש...
גילה פ.  |  6/06/11 18:13
3
אשראי המאמין ל"ת
yrevach  |  6/06/11 18:33
4
ד"ר אולמרט אומן גאון בנוכלות
חץ  |  6/06/11 21:44
5
אתם מתעסקים בשטויות-בפיצפקיס
אריהא  |  7/06/11 00:50
6
פרס נובל? על מה
יותם  |  7/06/11 01:21
7
אולמרט אכן באוברדרפט...
גורלניק  |  7/06/11 09:38
8
תגובות אינפנטיליות
יותם  |  7/06/11 11:00
9
פשוט רחמנות יש לו 4 ילדים ....
מובטל  |  7/06/11 13:17
10
יחי ההבדל הקטן (מחלקה ראשונה)
נסיעה לחול  |  7/06/11 14:06
11
מינוס בבנק ומיליונים בחו"ל
חד עיין  |  7/06/11 15:35
12
המסכן קנה את כל הנדלן באוברדרפ ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  7/06/11 18:14
13
מסתבך ברשת של שקרים.
efis  |  11/06/11 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יחיאל גריינימן
ערכה הרב של ירושלים בעיניי, כיהודי מאמין המחובר לעיר בכל נימי נפשי, הוא בהיותה מרכז של השראה לחיבור בין האדם לאל. המסר האוניברסלי של "ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" הוא ייעודה של היהדות, ולא הפיכת הדגלים לאמצעי שנאה לזרים
הלל ויס
ראשי המדינה, ראש השב"כ וכן ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שרים כמו מתן וילנאי ואחרים מרשים לעצמם לחרוג מתפקידם וסמכויותיהם ולגלות סודות מדינה ולהכריע את המאבק הלאומי
פרופ' יעקב בר-סימן-טוב
הלקח הגדול ממדיניותו השקולה והנבונה של ראש הממשלה אשכול הוא כי קבלת החלטות רציונאלית, היודעת לקבוע סדר עדיפויות, למרות הלחצים ההפוכים והרבים יש בה כדי לקדם את מדינת ישראל
ציפי לידר
כרטיס כניסה לעולם היהודי    מודלים לגרוּת: מה בין רות ליתרו?    ומה בין רבי עקיבא לרבי מאיר בעל הנס? ניחשתם, שניהם ממשפחת גרים    מדוע קשים גרי ישראל כספחת? כל כל אלה ועוד במאמר שלפנינו
אברהם בן-עזרא
התקווה היא רק שממשלת מדינת ישראל עושה את מה שצריך, כדי להבטיח את אזרחיה ולמנוע סיכון    היתרון הצבאי של מדינת ישראל על אויביה, כולם יחד, יתרון ההולך ומתעצם - הוא יתרון העומד לרשות ממשלת ישראל אשר צריכה להפעילו בזמן הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il