X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שנים שילמו היטב לרהב ולי כדי לנשוך את מי שמעיז לבקר את יצחק תשובה, נוחי דנקנר או סמי עופר, שילמו לנו וסיפקנו את הסחורה אם הטייקונים חברים של רני רהב, הגיע הזמן שהוא יגיד להם את האמת בפנים שיתנהגו כמו בני אדם סולידריים ואכפתיים כמו ורטהימר ולאוטמן ולא כמו חזירים מנותקים
▪  ▪  ▪
רהב. דבר איתם [צילום: פלאש 90]
יצחק תשובה ונוחי דנקנר [צילום: AP]

זה נורא מפתה לגולל את רני רהב בבוץ, בתגובה למאמרו (...) המגיב למאמרי (...). אבל מה הטעם? כאפות זה הכי קל להחטיף לרני רהב. אבל זה לא משיג הרבה. והוא גם לא ממש הכתובת. חוץ מזה, שאני מאוד אוהב את רהב, אני גם יודע שהוא לא באמת מאמין במה שהוא כתב. לא פעם ישבתי איתו אחרי שאחד הטייקונים יצא ממשרדו, בתום השימוש בשירותי שנינו. לא פעם השמענו אחד לשני באכזבה ומאחורי גבם: "למה הם כל-כך נפוחים מעצמם. למה הם לא מסוגלים להתנהג כבני אדם רגילים". אבל שנים שילמו היטב לרהב ולי כדי לנשוך את מי שמעיז לבקר את יצחק תשובה, נוחי דנקנר או סמי עופר. שילמו לנו וסיפקנו את הסחורה. כי זה מה שידענו לעשות לביתנו. החברים הכי טובים שלי אמרו לי ולא רציתי לשמוע, שאני זונה של טייקונים. מקבל שכר לשעה ומאפשר להם לטפס על גדרות מבלי להיפצע, כי תמיד ימצא איזה אלדד יניב או רני רהב שישכב בשבילם על התייל.
לצערי, רהב עוד חושב שצריך להשיל נעלים "בטרם מתקלסים באנשים הענקים האלה", תשובה ודנקנר ועופר. ובגילוי נאות הוא גם מוסיף שהוא חבר קרוב שלהם. חבל שרהב משיל נעליים בפני חבריו הטובים דנקנר, עופר ותשובה. אני דוקא חושב שעם חברים טובים מקיימים שיחות נפש ואומרים להם את האמת בפנים גם אם היא דוקרת: ישראלים לא מנהלים ציד מכשפות נגד עשירים. ישראלים לא שונאים עשירים. הם אפילו מעריצים עשירים כמו סטף ורטהימר ודב לאוטמן. כי להצליח בחיים זה לא פגם. עשירים מפרנסים הרבה בתי אב ואם בישראל, ועל זה מגיע להם מחיאות כפיים סוערות. הם גם תורמים כספים לקהילה, וזה יופי. אבל כל הדברים הטובים האלה שהם עושים, לא באים במקום החובה האזרחית להתנהג כמו בני אדם סולידריים ואכפתיים כמו ורטהימר ולאוטמן ולא כמו חזירים מנותקים כמו דנקנר, עופר ותשובה.

חופה בערב אחד או שבע משכנתאות?

אם לרהב אין אומץ לומר לחברו הקרוב תשובה את מה שהרגשנו רובנו, כשקראנו על חתונת הקרקס שארגן לבנו ב-7,000,000 שקלים (ובמילים: שבעה! מיליון שקלים), זה חבל. כי חבר קרוב היה אומר לתשובה בקול רם ובלבן של העיניים: מזל טוב מכל הלב, ומגיע לך להיות אב גאה. אבל לא צריך בשביל זה לנקר את העיניים ואת המעיים. אתה שופך שבעה מיליון שקלים ביער בן שמן על חופה אחת, והעובדים שלך שעוזרים לך להשיג את העושר הזה נאנקים תחת המשכנתה לדירה שלהם ששווה פחות ממיליון שקל. במה שבזבזת על חופה אחת, בלילה אחד, שבע משפחות של עובדיך היו משתחררות לחופשי מהכלא שנקרא משכנתה לבנק. רוב העובדים בקונצרן שלך הם מה שהיה פעם מעמד ביניים גאה והיום מעמד בינוני ששיעבד את חייו לבנקים. ולמשכנתה ולאוברדרפט האינסופי. כשהם משלמים מס הכנסה ומיסים עקיפים כשכירים בגובה של 60%, אתה משלם מס קטן בעשרות אחוזים על רווחי ההון שאתה עושה מהדיבידנדים. אז מותר לך לבזבז שבעה מיליון שקלים בלילה אחד? כן. האם זו הערבות ההדדית שדיבר עליה הרצל? לא. מדינה שבה עשירים משלמים מס מופחת בעשרות אחוזים משכירים, היא לא מדינה ציונית.
אם לרהב אין אומץ לומר לחברו הקרוב דנקנר את מה שהרגשנו רובנו כשקראנו שבנק האדונים, שפעם קראו לו בנק הפועלים, מחק לו חוב של 64,000,000 שקלים (ובמילים: שישים וארבע מיליון שקלים), כשהוא רצה לקנות עיתון, זה חבל. כי חבר קרוב היה אומר לדנקנר בפנים: לעובדים שעוזרים לך להשיג את העושר הזה, לא מוחקים חוב של שקל בבנק כשהם נאנקים תחת המשכנתאות והאוברדרפט. וכשמוחקים לך חוב, הבנק מממן את הטובה שעשה לך מכספי העובדים שלך, מהחסכונות והפיקדונות שלהם. אז זה חוקי שהבנק מחק לך חוב? כן. אבל זה לא סולידרי.
אם לרהב אין אומץ לומר לחברו הקרוב עופר את מה שהרגשנו רובנו כשקראנו שלמרות שעשה עושר גדול מים המלח ואגב כך ייבש אותו, הוא איננו מוכן להכניס יד נדיבה לכיס ולתקן את ים המלח של כולנו, זה חבל. כי חבר קרוב היה שם יד על הכתף של עופר ואומר לו, זה הזמן שלך, חביבי, להחזיר לים המלח של כולנו, שעשה אותך כל-כך עשיר.

חלאס עם החזירות והעמדת הפנים

אם לרהב אין אומץ לומר לחבריו הקרובים תשובה ודנקנר ועופר את האמת, זה חבל: מדינת ישראל היא מדינה קסומה ומיוחדת אבל גם קשה ומסובכת. גם בעוד שלושה דורות נגדל ילדים ונחלום לחתן אותם בגאווה גדולה, אבל תמיד לא נישן היטב בלילה מהחשש שתשמע דפיקה בדלת. ומשום שהילדים והנכדים של כולנו ישרתו בצבא, לפעמים באותה יחידה, נדרשת מכ-ו-ל-ם ערבות הדדית עמוקה. במעשים ולא במילים. בדוגמה ולא בספין. בצניעות ולא בראוותנות. מה שיכול טייקון אמריקני לעשות בלי חשבון, לא יכולים לעשות תשובה ודנקנר ועופר. אז בוא, רני, ונשלב ידיים ונהיה באמת חברים קרובים של תשובה ודנקנר ועופר ונדבר איתם באמת כמו שמדברים עם חברים קרובים. בגובה העיניים: חבר'ה, מספיק ודי. חלאס עם החזירות והעמדת הפנים. זה לא ישראל שצריכה לומר לכם תודה על נדיבותכם, זה אתם שצריכים כל יום להודות לאל על האושר הגדול שהחברה הישראלית המופלאה אפשרה לכם לייצר. אתם לא משלמים מס בגובה שאנשים רגילים משלמים. ולכם מוחקים חובות בבנקים ולנו לא. ולכם נותנים הלוואות עתק לקנות עסקים ולנו מעניקים הלוואות עם ריבית רצחנית כדי לקנות דירה.
זה יפה מאד שרהב מיחצ"ן שחבריו הקרובים תשובה, דנקנר ועופר תורמים לקהילה. למשל, בשיקום הצפון אחרי המלחמה או בבניית מגרשי טניס לנוער העכואי, כדי ש"לא יסתובב ברחובות". אבל התרומות האלה, המוכרות במס, מהחברות הציבוריות של חבריו הקרובים, מגיעות בעצם מהכיס של כולנו. באמצעות החסכונות והפיקדונות שלנו מעלים הבנקים את ערך המנייה שלהם בבורסה ועוזרים להם להתעשר. אחריות חברתית אמיתית וציונות היא לא לתרום כספים כגבירים אלא לשלם מיסים ככל בני האדם. כשהקליניקה לאחריות חברתית של תאגידים במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת-גן קובעת ש"כימיקלים לישראל" של עופר, חברו הקרוב של רהב, חסכה 2,045 מיליארד שקלים מס הכנסה בשנים 2006-2009 כתוצאה מ"תכנון מס", אז תרומה של 47 מיליון שקלים זה להחזיר לחברה פחות מ-2.3% ממה שמגיע לנו מהם. לא רק שזה לא אומר שחבריו הקרובים של רהב נדיבים, זה בעיקר אומר שאנחנו הישראלים יצאנו פראיירים.
זה נוגע ללב שרהב מתלונן ש"ציד המכשפות" נגד חברו הקרוב דנקנר מפחיד שרים להפגש עימו ביחידות ולייצר עוד "מקומות עבודה, ובוואקום הזה נכנסים המאעכרים לפעולה". רק שהתלונה של רהב היא ספין. שרים נמנעים ובצדק לפגוש ביחידות את דנקנר, חברו הקרוב של רהב, כי הם קוראים בעיתונים שהמאעכר של דנקנר, קובי בן-גור, שהורשע בפלילים כי נתן שוחד למנהל לשעבר של רשות המיסים, ג'קי מצא, שגר היום בכלא חרמון, הוקלט בהאזנת סתר אומר כך: "אני עשיתי את עסקת סלקום (עסקה של דנקנר - א.י.). בא אלי נוחי (דנקנר - א.י.), שהיה צריך להחליט אם לעשות את העסקה או לא...ואני אמרתי לנוחי - אני מביא לך את מה שאתה צריך...ועל המילה שלי נוחי סגר עסקה של מיליארד ורבע דולר...הוא סמך עלי...אם אני לא מביא את הסחורה...הייתי מכניס את נוחי לחשיפה של מאות מליוני דולר מס".
אז מה דעתך, רני, שאקבע קפה משותף ביום ראשון על הבוקר עם חבריך הקרובים תשובה, דנקנר ועופר, ונאמר להם, לשם שינוי את האמת בפנים?

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רהב, דבר עם החברים שלך
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
איך לא נהיה חרבני,
במדינה של רוני  |  6/06/11 19:52
2
יש לך ביצים
מיקמיק  |  6/06/11 19:56
3
ניראה שהכותב שכח את החזירות
בני בנקר  |  6/06/11 19:57
4
היכן שעומד חוזר בתשובה.......
אליהו חיים  |  6/06/11 20:41
 
- תגובה
צנחן  |  7/06/11 04:26
5
מאמר מגעיל של איש מגעיל ל"ת
להקיא. להקיא!  |  6/06/11 20:47
6
להביט היטב בתמונה זו פרצופה...
לורשן  |  6/06/11 20:52
7
למה רני רהב?
אורי פ  |  6/06/11 20:56
8
אלדד ומידד
חרבונה זכור לטוב  |  6/06/11 21:18
9
אבל רוב הטייקונים כמו תשובה...
דודי29  |  6/06/11 21:48
10
מי זה אלדד יניב?
רונן גולדשטיין  |  6/06/11 21:57
11
היהפוך כושי עורו ונמר חברבורות
לובניצה  |  6/06/11 22:31
12
מזרח תיכון חדש
ישראל ישראלי  |  6/06/11 22:44
13
גם לאה רבין השתמשה בו כדי לנגח
קורןנאוה טבריה  |  7/06/11 06:37
14
רהב,מרהיב עוז לריק!=יהודי הפטפ
קורןנאוה טבריה  |  7/06/11 07:06
15
רני רהב כשמו כן הוא וזה לזכותו
פועה  |  7/06/11 10:19
16
אדם מסובך עם עצמו
אבישי בן חיים  |  7/06/11 10:42
 
- אבישי - ככה "הם" בנויים.
בעל נסיון  |  7/06/11 11:41
17
זה נבילה וזה טריפה ל"ת
מאן דאמר  |  7/06/11 12:05
18
רהב סוגד לעגל הזהב ל"ת
וייענש על כך  |  8/06/11 00:28
19
יניב ורהב=חד הם!!!!!!!!!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/06/11 06:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק סגל
המצב הבעייתי אליו נקלעה טורקיה בעקבות המהפכות בעולם הערבי מהווה הזדמנות לישראל לסיים את הסכסוך בין המדינות
תרצה הכטר
תמר איש-שלום החלה להגיש באופן קבוע את תוכנית החדשות המרכזית של ערוץ 10 במקום מיקי חיימוביץ'. מאז שחיים יבין הגיש את תוכנית "מבט" מ-1968 עד 2007 ונתפש כ"מר טלוויזיה", חל שינוי בתפישות. לצד תפישה הגורסת שהגשת תוכנית החדשות המרכזית "כבר לא ביג דיל!" קיימת תפישה נוספת, קוטבית לה, האומרת ש"אין לזלזל" במגיש או במגישת המהדורה המרכזית
עמוס שריג
למאיר דגן מגיע פרס ישראל לא רק בזכות תרומתו לצה"ל ולמוסד, אלא בעיקר בזכות אזהרותיו ואתרעותיו מפני הקיסר מקיסריה והנפוליאון מאקירוב, שלא יהססו לסבך אותנו בהרפתקאות הרות-אסון
דודו אלהרר
מפגיני השמאל המזיקים דוחקים את הדמוקרטיה הישראלית לעבר ההתפוררות והאנרכיה    ישראל חפצת חיים, לכן לא תוכל לשאת לאורך ימים דמוקרטיה מתאבדת, ולא יהיה מנוס מאשר ביטול הדמוקרטיה וקיום משטר הדוק יותר - דיקטטורה
מיקי פרי
עשיית ספק-רומן ספק-סטוץ עם התקשורת המקומית על-ידי סיפוק כותרות כפי שעשה מאיר דגן במהלך השבוע האחרון, היא אומנם צורה שמשרתת את האינטרסים הצרים שלו, אך כזו שגם תפגע בו ובתדמיתו כראש מוסד לשעבר בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il