X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנהיג שיוציא את ישראל מהשטחים צריך להיתפש כמי שנאבק בנחישות על נפש העם נגד הימין, ולא חושש לומר את האמת אתה מצטייר, בינתיים, כעוד מועמד במפלגת העבודה-האבודה, לא נחוש ולא מיוחד ולא שונה
▪  ▪  ▪
עמרם מצנע. עליו לשנות את הקונספציה הביזיונית [צילום: AP]

בכינוס של מס"ד - המחנה הסוציאל-דמוקרטי, שבו הופעת ב-5 במאי, מסרתי לך מאמר שכתבתי לבחירות 2005 בכותרת "עוז לתמורה אצל עמיר פרץ בטרם ביזיון נוסף", ואמרתי: "העדפתי להשתמש במאמר ישן, כדי להוכיח שההנחות שלי עומדות במבחן המציאות". היה לי עניין בניצחונו של עמיר פרץ אז, ויש לי עניין רב לסייע בניצחונך הפעם, מצנע.
רציתי בנצחונו של פרץ בזכות משפט שאמר בנאומו בעצרת הזיכרון לרבין אז: "דרושה לנו מפת-דרכים מוסרית שתוביל אותנו לקץ הכיבוש!". כתבתי לו אז, ומסרתי לך כעת, מה ואיך צריך לעשות כדי לנווט לפי המפה הזאת. הביזיון הקודם היה בבחירות שלאחר רצח רבין, כי הרצח זעזע את הציבור, ולפרס היה יתרון של 15% על נתניהו, ובכל זאת הצליח להפסיד. ולמה? - בגלל יועצים אסטרטגיים היודעים שנסיגה מהשטחים היא רעיון לא פופולרי, ולכן מציעים להצניע אותה.
עמיר פרץ קיבל את עצותיהם, שכח מ"מפת הדרכים המוסרית", והשאיר את שדה-המערכה האמיתי, המערכה על נפש העם, לימין הלאומני-דתי. כעת מסתמן אותו דבר ב"חמשת הדגלים" של מס"ד - החוכמה לומר למרב האנשים את מרב הדברים שהם אוהבים לשמוע, דברים מרגיעים שאינם מקלקלים את ה"חגיגה".
את ההחלטה לתמוך בך ולסייע לך הפעם, מצנע, קיבלתי בזכות מה שהתפרסם ב"על צד שמאל" על כינוס "מס"ד" הראשון. המשתתפים פרשו דגלים וציירו "מעגלים אולימפיים" צבעוניים, אבל אתה אמרת להם "הדגל העיקרי צריך להיות סיום הכיבוש". זכרתי גם את עניין אי-האמון שלך בשר הביטחון שרון, לאחר הטבח בסברה ושתילה במלחמת לבנון הראשונה, והנחתי שהמרכיב המוסרי חי אצלך, שלא כמו בקרב הפוליטיקאים אצלנו. אך מאז, לצערי, אתה נראה כמקבל את הקונספציה האובדנית.
המנהיג שיוציא את ישראל מהשטחים צריך להיתפש כמי שנאבק בנחישות על נפש העם נגד הימין, ולא חושש לומר את האמת. אתה מצטייר, בינתיים, כעוד מועמד במפלגת העבודה-האבודה, לא נחוש ולא מיוחד ולא שונה.
הבחירות - ב"עבודה" ולכנסת - מתקרבות. תפקידך להכשיר את הלבבות. בתקופה האחרונה "מחנה מצנע" לא תבע פינוי שום מאחז בלתי חוקי. בהפגנה בשבת לתמיכה בהכרזת העצמאות הפלסטינית - לא היית. בהכרזת ראש עיריית נצרת עילית "אם אני הייתי בשרות במהלך אוקטובר היו הרבה יותר הרוגים ערבים תושבי ישראל" - לא הלכת מיד לנצרת-עילית ולנצרת לבטא את דעתך עליו, ולתבוע מהתושבים בעלי המצפון להפגין נגדו ולתבוע את פיטוריו. אם אתה עובר לסדר היום על עניינים כאלה, שבהם רואים את הפשיזם משתלט על הנפש והמשטר, אי-אפשר לומר שהפוליטיקה שלך היא "פוליטיקה נקייה". אנא, עמרם מצנע, זכור שפוליטיקה מפלגתית היא מדרון מוסרי חלקלק גם לחכמים ביותר.
בלי מצפון של בן-חורין, כדגל רם נישא בנחישות ובאומץ - לא יהיה מנהיג שיוציא את ישראל מהשטחים.
בחרתם, מס"ד ואתה, יעד - "רוב חוסם לממשלת נתניהו-ליברמן". נשמע מפתה, אבל זאת אשליה. זה הופך אתכם לציידי קולות, שאינם נלחמים על תמיכה ציבורית של אנשים שרוצים לחזור ממחוזות האפרטהייד למדינת ישראל הציונית - במשמעות דמוקרטית, חופשית וצודקת.
היעד שצריך היית לבחור לעצמך: הקמת אופוזיציה ציונית בישראל. אין כזו, ואתה יכול להשיג זאת, אם תשנה את הקונספציה הביזיונית. אם תהיה מנהיג אופוזיציה דמוקרטי ומוסרי במאבק על זכויות כל אדם, ומעל לכל - נחוש וממוקד במאבק על נפש העם נגד הגל הלאומני שהופך להיות פשיסטי מיום ליום - תחולל מפנה אמיתי ותדליק אור של תקווה, גם אם בבחירות הקרובות לכנסת תקבל פחות מנדטים מליברמן ומנתניהו.

תאריך:  07/06/2011   |   עודכן:  07/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  עמרם מצנע  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למצנע: עוז לתמורה בטרם ביזיון נוסף
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
תובנות שגויות
האזרח א  |  7/06/11 13:28
2
לא היית אפילו כותב מאמר זה
אם היית מכיר  |  7/06/11 14:02
3
תשובה
עמרם מצנע  |  7/06/11 14:25
 
- קריאה בין השורות.....
י.ש  |  7/06/11 17:42
 
- ל-י.ש
מורה נבוכים  |  8/06/11 09:18
 
- כמצביעה לעבודה
גילה פ.  |  9/06/11 01:06
4
מס"ד -מחשבות סופר דמיוניות.
יונני  |  7/06/11 16:12
 
- מס"ד-מפלגת סמולנים דגנרטים ל"ת
יוני שדה  |  8/06/11 11:03
5
העם נגד הימין
גדעון אמיר  |  7/06/11 16:33
6
התפעלותך העצמית מסבירה הכל
לפסיכולוג אולג  |  8/06/11 09:47
7
אתה אדם טוב כנראה אך טיפש גדול ל"ת
בוזי  |  8/06/11 10:37
8
נצר דעותיך לא מציאותיות
יעקב איציקוביץ  |  8/06/11 11:02
9
"שטחים"זה הבית שלך! ארץ ישראל
קורןנאוה טבריה  |  8/06/11 13:08
10
ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה
עידן סובול  |  8/06/11 14:03
11
ליצג את העובדים
mchec  |  8/06/11 14:32
12
מספק עם מאמרים שטופי שנאה
דודי29  |  8/06/11 17:34
13
אולק נאצר?
רונן גולדשטיין  |  8/06/11 22:21
14
לעורך
אבידן בן-ישראל  |  8/06/11 22:54
15
שיר של נעמי שמר שלא פורסם.
שווה קריאה  |  9/06/11 02:42
16
שקיפות של עמרם מצנע
אלטער קרקר  |  13/06/11 15:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
הגורם להרבה מעשים שליליים כלפי האחר - כמו הפצת שמועות, התנכלויות ולפעמים גם יותר - יכול להיגרם מהיצר הירוק, המכוער והמפלצתי - הקנאה    כי קנאה מוציאה את האדם משיווי משקלו
אירית רוזנבלום
קמפיין חרדי מתוזמר היטב נועד למוסס את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק בדרך למדינה חשוכה ונחשלת    על הקונפליקט החברתי בין הציבור החרדי-דתי בישראל לציבור החילוני    עד מתי נמשיך לעצום עיניים?
רועי כהנוביץ
הטלטלה הפוליטית באירן קשה ככל שתהיה אינה מסכנת את אושיות המשטר בה. יש לזכור כי למרות שבראשה של אירן עומד איש דת, היא איננה כבר מדינה בעלת שלטון תיאולוגי, כי אם מדינה המנוהלת ברובה על-ידי משמרות המהפכה /לטעמי, לאור בריאותו הרופפת וגילו המבוגר של המנהיג העליון סביר להניח כי בעתיד הקרוב ובעיקר לקראת הבחירות המתוכננות לנשיאות ב-2013 המאבקים הפנימיים באירן ילכו ויתגברו
אהרון רול
האם יכולים אנו לסמוך על צבאנו בעיתות מצוקה? כן, ודאי, אך איננו יכולים לסמוך על הפיקוד הבכיר הצה"לי שייתן את ההוראות וההנחיות המתאימות    כל החפץ להבין מדוע חורקת מכונת הצבא הישראלי כה אנושות, הרי ההסבר מצורף להלן והוא מטריד את עמקי הנשמה...
מיקי גולדווסר
זו לא תאוות דם וגם לא תאוות נקם. זו הגאווה על העמידה האיתנה כנגד אלה הקמים להשמידנו. זו לא אותה התנהלות יהודית טיפוסית אשר רועדת בפני הפריץ. להיכנע. כל הזמן להיכנע ולהתרפס בפני הפריץ. אנחנו כאן בזכות, לא רק זכות אבות, אלא זכות ההכרה של מדינות העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il