X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רעיון הפנסיה כרעיון סוציאלי הוא לא רעיון חדש של המאה האחרונה. כפי שכתבתי בעבר, כל הרעיונות "הסוציאליים, החברתיים, ההומאניים" הם לא רעיונות של פילוסופים והוגי דעות של המאה האחרונה, אלה הם דברים שמובאים בתורתנו הקדושה
▪  ▪  ▪
רעיון הפרישה. רעיון עתיק

כמעט כל אדם שאני מכיר, בן גילי פחות או יותר, במיוחד בשלב המעייף של החיים, של עול גידול הילדים, עול הפרנסה, המרדף אחרי הזמן האבוד, חולם בשלב הזה של חייו בהיותו בסביבות גיל הארבעים ומעלה, רק על דבר אחד, על ה פנסיה.
אוי הפנסיה, הפנסיה, החלום המתוק, של לשכב בבית ולנוח, לעשות רק מה שאתה רוצה, רק מה שלבך חפץ, להשלים את כל מה שחלמת כל החיים ולא הספקת, , ללמוד תורה בנחת, להתנדב לטובת הקהילה, ללמוד משהו חדש..
רעיון הפנסיה כרעיון סוציאלי הוא לא רעיון חדש של המאה האחרונה. כפי שכתבתי בעבר, כל הרעיונות "הסוציאליים, החברתיים ההומאניים" הם לא רעיונות של פילוסופים והוגי דעות של המאה האחרונה, אלה הם דברים שמובאים בתורתנו הקדושה.
בפרשתינו, כתוב, זֹאת, אֲשֶׁר לַלְוִיִּם: מִבֶּן חָמֵשׁ וְעֶשְׂרִים שָׁנָה, וָמַעְלָה, יָבוֹא לִצְבֹא צָבָא, בַּעֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד. וּמִבֶּן חֲמִשִּׁים שָׁנָה, יָשׁוּב מִצְּבָא הָעֲבֹדָה; וְלֹא יַעֲבֹד, עוֹד.
התורה קובעת שלוי הנושא את משא המשכן יכול לעבוד בבית המקדש רק עד גיל חמישים: "ומבן חמישים שנה ישוב מצבא העבדה <(במדבר ח, כו). פעמיים נאמר כאן "ולא יעבד עוד" להדגיש שמדובר בפרישה כפויה, שאינה תלויה ברצונו או בכושרו של הלוי להמשיך ולמלא את התפקיד.
עֶקרון הפרישה, עקב גיל, מקובל בהרבה מדינות בעולם המערבי. ההסדר הרגיל נקבע על-פי מדד ביולוגי - גיל מסוים - לא על-פי מדד תפקודי כלומר משרתי הציבור - שופטים, דיינים, רופאים במוסדות הממשלתיים שוטרים ועובדי מדינה - חייבים לפרוש מן השירות בהגיעם לגיל מסוים. פרישה זו מאפשרת רוטציה בשירות הציבורי, "התרעננותו" והצערת גיל המכהנים בו.
דבר חשוב לא פחות, הפרישה, מאפשרת לאדם, שהשקיע את מרצו ומיטב כוחו בעבודה, לזכות בגמול הולם, ולפתח קריירה שנייה, של מחשבה, של רצונות, של לימוד, וזו בעצם הכרת טובה על כל מה שהוא תרם לחברה, ומכאן אנו גם יכולים ללמוד, על החשיבות הרבה, שהתורה רואה, בשילוב של תורה ועבודה, השילוב של שניהם הוא השילוב הנכון הנדרש, האמיתי, המוצלח. ויהי רצון שנזכה כולנו להגיע לפרישה בכבוד ובבריאות, מעול העבודה.

תאריך:  09/06/2011   |   עודכן:  09/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' יצחק רייטר
פרסום חיבור הלכתי שהמאמין יכול להבינו בהקשר קונקרטי ועכשווי, בין אם המחבר רמז להקשר הזה, התייחס אליו במפורש, או נמנע מכך - עלול להביא לאלימות ולהרג
הרב אליהו קאופמן
המתנחלים יודעים היטב שגם אם ייתפסו - תמיד יהיה שתדלן שיתערב לטובתם בקרב "כוחות הביטחון" או ב"מערכת השיפוט הצבאית". הדעות הפוליטיות והרגשות של המערכת שתטפל במתנחלים מהצד הישראלי, יהיו תמיד נוחים וחמים יותר מאלו של הפלסטינים
משה חסדאי
הקמת מדינה פלשתינית בתוך גבולותיה הצרים של מדינת ישראל, שתקלוט את שיבת הפליטים ושירושלים תהיה בירתה, אינה רק כרוניקה של מלחמה ידועה מראש, שקר היסטורי ותרמית מדינית, כגון זו שהביאה לנפילת חבל הסודטים וצ'כוסלובקיה לידי גרמניה הנאצית, אלא זו מזימה ערבית מוצהרת שהתקבלה כהחלטה רשמית של הליגה הערבית, מוטמעת באמנה ובחוקה של המיעוט הערבי הסורי
עו"ד שניר שער, עו"ד אביגדור ליבוביץ
בעקבות פניות לא מעטות שהיו למשרדנו בעניין זה, ננסה להצביע בפני הקוראים על הדרך הנכונה והזהירה בה על אזרח לנקוט במידה וזומן הוא לחקירה במשרדי רשות המיסים, אשר עשויה לחסוך טרדות מיותרות, ממון ואף הליכים פליליים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הסברה בחלם, הסתה ממשלתית, משטרה עבריינית, הצליחה מפי הלוחמים ולמה שילמה רשת הטלוויזיה מיליארדים? (רמז - היא מקווה להרוויח הרבה יותר)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il