X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכל הקשקשת הנשמעת מרבי-אלופים, מאלופים בואכה אל"מ ודרומה, לא שמענו וגם לא נשמע ולו הגיג מנומק ומשכנע לכשרותו של צה"ל. כמו-כן, סביר עד בטוח כי לא נמצא משפט שלם הקשור ללקחי המלחמות שהם ראש ועיקר, החוזרים על עצמם ממלחמה שהסתיימה בבאה אחריה
▪  ▪  ▪
הרמטכ''ל היוצא גבי אשכנזי. קוזק נגזל? [צילום: פלאש 90]
שוב חוזר הניגון ההרתעתי (חלק א')
אמציה חן
קיימת רתיעה מובנית אצל קברניטי צה"ל להפעלת כוחות גדולים * סיטואציה בלתי נסבלת זו אינה מכת שמיים, אלא תולדה של מחדל בהכנת הצבא למלחמה * נדרשת הפנמה בדרג המדיני, בתקשורת ובציבור - בצורך בבדק-בית יסודי
לרשימה המלאה

למה שוב חוזר הניגון (חלק ב')
אמציה חן
למרות אחריותו לכשל הפקת לקחי המלחמות, מתמיד צה"ל בעשייה חובבנית - הרבה בזכותה של רוח גבית חזקה ומעודדת, הנושבת מכיוונן של מערכות המחקר האזרחיות ומפרשנותה של התקשורת * ההתמקדות במידע כחזות הכל, מטעה ומזיקה
לרשימה המלאה

לאחרונה מוצפת ישראל בגלי ביקורת מכיוונם של אבירי ביטחון בדימוס. כאשר ברקע הדברים מרקיע מפלס האיום אל-על ומשקף את כישלונן של מערכות הביטחון וממילא גם את אלה שעמדו בראשן. עובדה המהווה אסמכתה לשומע ולקורא, לשכלל את הביקורת ועמידות טיעוניו של המבקר עצמו.
אם כך יעשה וללא קושי, ניתן יהיה להבחין כי מכל אבירי הביטחון לדורותיהם - לא נמצא ולו אחד בודד, שייחס את דבריו באופן מפורט ומנומק לתקינות המערכת שבראשה עמד.
בעוד שכולם, אבל כולם, ללא יוצא מהכלל, מעתיקים את דעת השומעים והקוראים את הגיגיהם, אך ורק אל הסדר מדיני - בהנחה מובנית כי מערכות הפעולה כמו שב"כ, המוסד וצה"ל בראשם, מתפקדים במיטב האפשרי. האומנם?
לכאורה אין מעשה חשוב יותר מהסדר עם אויבי ישראל, אלא שכידוע השגתו מותנית בסדרת גורמים משפיעים, כמו: כמות ואיכות האמצעים, רמת המיומנות, המוטיבציה ומדדי ההרתעה. על כן ובטרם הסדר, מתחייב לשמר עוצמה צבאית אופטימלית לשכנוע הפרטנר לחתימה, לא כל שכן להרתעתו מפני הפרת ההסכמים.
אלא שמכל הקשקשת הנשמעת מרבי אלופים, אלופים בואכה אל"מ ודרומה, לא שמעת וגם לא תשמע ולו הגיג מנומק ומשכנע לכשרותו של צה"ל. לא כל שכן, סביר עד בטוח כי לא תמצא משפט שלם הקשור ללקחי המלחמות שהם ראש ועיקר, החוזרים על עצמם ממלחמה שהסתיימה בבאה אחריה.
על כן אין מנוס מהכרה כי למרות שרוב האבירים הם בעלי איכות אנושית גבוהה, ובקיאותם החיילית וגבורתם האישית אינו שנויות במחלוקת - אין ולו לאחד מהללו בדל של מודעות להתייחס לצבא כמכלול. עובדה המשתקפת בכישלונו ברצף של הפיקוד הבכיר, להערכת כשרות מבצעית ולהפעלת הכוח. המתבהרת פעם אחר פעם כשגויה ומזיקה, כבר בתחילתה של מלחמה.
צא וראה: מלחמת "ששת הימים" נחקרה בלי דעת, וממילא התייחסות למהלך האווירי המקדים שלמעשה הוציא את חילות האויב משיווי משקל אופרטיבי - ובכך מנע את ההבחנה בחוסר מיומנותם של חילות היבשה.
מה שאיפשר למטכ"ל לשבש את דעתו שלו ואת דעת האומה לאורכן של שש שנים וארבעה חודשים, כי אין צבא מיומן כמו צה"ל. מה שאיפשר להללו להתעלם מהכנת צה"ל: בפקודות, בתרגול, בסיורי מפקדים ובתכנון מכשולים להגנת סיני ורמת הגולן - מסד להפתעה מידי עצמם, משנוכחו בפרוץ מלחמת יום הכיפורים כי שכחו להתכונן להגנה.
משזו הסתיימה במחירי עתק של דמים ודם, ועל-פי תחושת בטן, השקיעה ישראל מיליארדי דולרים לשיקומו של צה"ל - במטרה למנוע את קלקולי המלחמה שהסתיימה בבאה אחריה.
אלא שהתחושה שמעתה "הכל בסדר" התפוגגה כעבור שמונה שנים - משהתברר במהלכי "משל"ג" כי כל קלקולי מלחמת יום כיפור חזרו על עצמם, ובדרך-כלל ביתר חומרה. עדות להצלחת הפיקוד הבכיר לבזבז סכומי עתק ולהחמיץ אפשרות לשיקום אמיתי של הצבא.
ואם לא די, הוסיפו אלה חטא על טיפשות בשחזור איוולת "קו בר-לב". כאשר בנו לעצמם מערכת התשה עצמית בדמות מערכת מוצבים בלבנון, עד נטישתם בבריחה מבוהלת ומבישה, מבוא למלחמת לבנון השנייה. וגם שם, כבעבר, הופתעו מחוסר מוכנותו של צה"ל למלחמה. ואחריה, פועל שיקום שגוי ומטעה, סללו באיוולתם תוואי להפתעה הבאה עלינו לרעה.
על כן, קודם לביקורת על תפקודם של נבחרים והערכות מבלבלות בתחומים "אולטרה-אסטרטגיים", יואילו אבירי הביטחון בדימוס להוביל מהלך ציבורי לשדרוג המערכות שבראשן עמדו. וזאת בחשיפת נקודות התורפה ובהבטחת מיומנות מבצעית אופטימלית המעוגנת באמצעים, מיומנות ומוטיבציה בזרועות הביטחון. משום שאין בלתם להישרדות, לא כל שכן מהיותם ערובה להסדר מדיני רב-סיכונים.

תאריך:  10/06/2011   |   עודכן:  10/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זעקת השווא של איש הצבא הנגזל
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
יש מקום לשפור רב בכל התחומים ל"ת
הניה  |  10/06/11 17:48
2
Agree with the conclusion ל"ת
Sade  |  10/06/11 19:13
3
מלחמת לבנון השניה היתההבהוב
אלישמע  |  10/06/11 19:51
4
מתאים מאד לארץ נהדרת .
ישמעאל  |  10/06/11 22:25
5
מאמר ביקורתי אבל חלול
דודי29  |  10/06/11 22:35
 
- מ67' רק כשלונות מדיניים בגלל  ל"ת
שצה"ל נכשל שדרתי  |  11/06/11 09:37
 
- חלול?
חץ  |  11/06/11 20:01
6
לשמוע את אנשי הביטחון הפופולי
קורןנאוה טבריה  |  11/06/11 06:15
7
אשכנזי רמטכל גרוע ביותר
ירדנה  |  11/06/11 08:38
 
- בהיותך רמט"כל קודם לאשכנזי את
השוואה  |  11/06/11 08:45
 
- כלל לא בטוח שאשכנזי רוצה סיוע
אהממ..  |  11/06/11 08:59
8
היה בצבא טר"ש כמו יוסי שריד ל"ת
מאיר בשן  |  11/06/11 09:06
9
רמת הרמטכ"ל
מפי דליה דורנר  |  11/06/11 10:57
10
חסר לנו גוף פיקוח אזרחי על צהל
יהודה דרורי  |  11/06/11 12:03
11
אשכנזי היה רע לצה"ל.
אבנר. ד   |  11/06/11 16:39
 
- נכון, צודק מאוד!! ל"ת
8  |  11/06/11 17:23
12
תשובה לפצי [אמציה חן].
נועם בלום  |  11/06/11 17:53
 
- צההההההההההה"ל 2
קלאוזביץ 2  |  11/06/11 18:12
13
צההההההההההה"ל
קלאוזביץ  |  11/06/11 18:07
14
אנחנו אשמים
לשון מאזניים  |  11/06/11 18:11
15
אין קריטריון לבחינה כיום כלל
אתה צודק  |  11/06/11 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
יוסי שריד הוא אינטליגנט סדרתי, הוא מודע לכך מודעות ספוגת הנאה, ועל כן אין הוא ערוך ומוגן למחוק מתוך הטקסטים הכתובים והאוראלים שלו דברי שטות ודברי הבל שלא היו יוצאים מפיהם של אנשים שחוכמתם ממוצעת ומוחם לא מושחז יותר מאשר מוחם של רוב בני ישראל. חז"ל כינו את התופעה הזאת "מרוב חריפותא - שבשתא"
אברהם בן-עזרא
פוטנציאל הרצח של יהודים בגלל שהם יהודים - קיים, ויוכל להתגשם לדוגמה אם עיר עברית תיכבש - דבר שלא יקרה, ומכאן האופטימיות    האופטימיות הזו, על-אף שהיא הולכת ומתחזקת עם הזמן, היא גם אופטימיות מותנית
איתמר לוין
במדינה בה הכל נמדד בשאלה האם זה פלילי או לא, הולכים ונשכחים ערכים כמו אתיקה, מוסר ונקיון כפיים    הנה כמה דוגמאות למקרים בהם החוק היבש אינו מוצא פגם במעשים המתוארים, אבל מכל יתר הבחינות - הם מעוררים סימני שאלה ואולי אף ראויים לגינוי
ראובן לייב
השלום בין ישראל לפלשתינים נראה היום רחוק מאי פעם, בדיוק כפי שרחוק כינונה של מדינה פלשתינית עצמאית. מסתבר שאבו מאזן, ממש כמו נתניהו, איננו ממהר לצאת מן הקיפאון שאליו נקלעו שני הצדדים. והאמריקנים? הם בעצמם הרי כבר מודים שהרימו ידיים מן המצב התקוע
ד"ר צ'לו רוזנברג
חובה על מנהיגינו לתת דין וחשבון על פעולותיהם ואם הם אינם עושים זאת, המתריעים בשער חייבים להתייצב בפני הציבור ולומר את אשר על לבם    כך ייחסכו קברים נוספים    על מנחם בגין, יצחק שמיר ומאיר דגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il