X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כן למדינה פלשתינית. לא לתפיסה מקובעת ושרירותית [צילום: פלאש 90]
כן למדינה פלשתינית!!!
כדי לא לחזור לאותם ימי כאוס - כשבתוכנו נמצאים ממשיכי דרכם של ה"אחראים לאלף קברים של בחורים צעירים" - חובה עלינו למנוע קברים של אזרחים יהודים וערבים בניסיון למנוע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. כי אין כיום כוח שימנע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. עלינו לחתור רק לכך שלא ישתלט עלינו פעם נוספת הכאוס שיגבה אולי מחיר יקר יותר

"יהודה ושומרון לא תהיה שלנו, כי זה אומר שלא תהיה כאן מדינה יהודית דמוקרטית. צריך להקים מדינה פלשתינית". את המשפט הזה אמר בנחרצות ערב חג השבועות לא מי שמכנים במקומותינו "שמאלן סהרורי". המשפט הזה נאמר על-ידי מי שעמד בראש חופרי מנהרות במחנה מעצר בריטי באפריקה ודרכן נמלטו עשרות חברי אצ"ל. הוא נאמר מפי מי שהיה תת-אלוף בצה"ל וכיהן גם בתפקיד סגן שר הביטחון תחת עזר ויצמן. יותר מאוחר גם שר התקשורת. המשפט הזה נאמר בדם לבו של מוטקה ציפורי, איש בית"ר ושנים רבות היה חבר כנסת מטעם הליכוד. מי ששנים רבות התעמת עם אריק שרון ורואה בו וברפאל איתן "אחראים לאלף קברים של בחורים צעירים. זה לא מרפה ממני. אלה הרוגי חינם. אני לא אשכח את זה. גם לעצמי אני לא סולח."
מילים קשות אלו אומר מוטקה ציפורי בקול חנוק, כשדמעות פורצות מעיניו. מה שאמר מוטקה ציפורי על אותה מלחמה בלבנון בחדרי חדרים בתוקף תפקידו כסגן שר הביטחון, אנחנו צעקנו בכיכרות. ולעברנו קראו בוגדים, תוקעים סכין בגבה ובלבה של האומה שיצאה "להגן" על עצמה במלחמה בשערי בירות ובהתבוססות בבוץ הלבנוני.
מה שאומר מוטקה ציפורי בראיון עיתונאי לבן כספי על ביבי - ש"הוא כישרון גדול בדיבור, לא בהחלטות נכונות " - צעקו בהפגנת שלום למעלה מעשרת אלפים מפגינים יהודים וערבים ברחובות תל אביב שאמרו "כן למדינה הפלשתינית" והתריסו נגד ארבעים וארבע שנות היותנו עם כובש. היום ממרום גילו ונסיונו בן 87, מוטקה ציפורי חד כתער זוכר הכל ומתבטא בכעס רב על קצונה, שהוליכה שולל את ראש הממשלה, מנחם בגין, וגררו אותו "לביצה הלבנונית בדרכים ערמומיות". היום הוא מודאג ממדיניות של העומד בראש ממשלת ישראל.
"צריך לחשוב גם על האפשרות, שיהיו יישובים שיישארו בשטח שלהם. למה לא?". כך חד וחלק הוא אומר לעיתונאי בן כספית. מוטקה ציפורי פותח את סגור לבו בפני בן כספית, משתף אותו בייסוריו - "גם לעצמי אני לא סולח. אני מתהפך על משכבי בלילות". אך כשם שלא הקשיבו להתרעותיו נגד הרפתקה בלבנון כשהיה חלק מהמערכת, לצערי, לא מקשיבים לאמירתו - " כן למדינה הפלשתינית", כשהוא בשלהי העשור התשיעי לחייו. ספון בביתו ורחוק ממוקדי ההכרעה.
מוטקה ציפורי לא סולח לעצמו על שלא מנע את הביצה הלבנונית ואת מאות הקברים של הרוגי חינם. הוא כואב גם באלו הימים על כך שבאותם הימים נוטרל על-ידי ממשלת ישראל. לדבריו, כבוגר אצ"ל וכאיש מבשרה של תנועת בית"ר הייתה לו היכולת לבצע מדינות אחרת "להגיד לאנשים את האמת ולבצע" ולהביא לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, אך לצערו, הוא הובס על-ידי מי שסימאו את עיניו של מנחם בגין והציבור בישראל . כיום הוא איתן בדעתו "שיהיו ישובים שיישארו בשטח שלהם (בפלשתין). למה לא ? ...כן, יכול להיות שיהיו יהודים בפלשתין. אני לא רואה שום פסול בזה". הוא לא רואה מוצא אחר, אלא במימוש הפתרון של הקמת מדינת פלשתינית.
מוטקה ציפורי, שצמח בתוך תנועת החרות, אי-אפשר לזרוק לעברו מטבעות לשון שחוקות "עוכר ישראל" "משרתם של החמאס" או "נאצי". אני ממליץ בפני קוראי לרכוש את עיתון מעריב מערב חג השבועות ולקרוא את הראיון של מרדכי ציפורי לבן כספית. כשתקראו את המאמר תזכרו, שלפני מספר שבועות, ביום העצמאות השנה, כאשר חשף עזריאל נבו, מי שהיה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה מנחם בגין, את הכאוס השלטוני ששרר פה בזמן מלחמת לבנון, הוא ציין את מרדכי ציפורי כשר היחידי, שראוי לשבחים באותם ימי כאוס שלטוני.
ימים של התקפלות והתגמדות הנהגה מדינית בפני תפיסה מקובעת ושרירותית, שקצונה גבוהה הייתה אחראית לה והובילה באף אפילו את מנחם בגין עד שנשבר, לא יכול היה להמשיך, וכבה. כל השרים התקפלו ורק מוטקה ציפורי, שכבר היה שר התקשורת צעק וצעק , אך איש לא שעה לצעקותיו.
כדי לא לחזור לאותם ימי כאוס - כשבתוכנו נמצאים ממשיכי דרכם של ה"האחראים לאלף קברים של בחורים צעירים" - חובה עלינו למנוע קברים של אזרחים יהודים וערבים בניסיון למנוע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. כי אין כיום כוח שימנע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. עלינו לחתור רק לכך שלא ישתלט עלינו פעם נוספת הכאוס שייגבה אולי מחיר יקר יותר.

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן למדינה פלשתינית!!!
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
יש כבר מדינה פלסטינית - ירדן ל"ת
חוצפה של בולשביק  |  12/06/11 11:46
 
- מוטקה צפורי הוא חוצפן בולשבקי?
תגובה לחוצפה  |  12/06/11 13:01
2
אני שמאלן עוכר ישראל
מוטקה ציפורי  |  12/06/11 11:47
3
על כל ימני שהתחרפן
ליאורב  |  12/06/11 15:58
 
- מוטקה ציפורי התחרפן ?
ליאור ב  |  13/06/11 10:59
4
התגובות,זה מה שמצמרר!
שמעון,חבל שפויים  |  12/06/11 16:18
 
- לשמעון
שימון  |  12/06/11 16:47
 
- אתה אינך מגיב על המאמר
תגובה לשימון  |  12/06/11 20:29
5
אז מה היה לנו....
י.ש  |  12/06/11 19:48
 
- אתה אינך מגיב על המאמר
ל -י.ש  |  12/06/11 20:34
 
- אני מגיב לתפיסת עולמו.....
י.ש  |  12/06/11 21:51
6
מדינה פלסטינאית -רעיון מצוין
החלמאי  |  12/06/11 20:59
7
קלינסקי קטן אמונה
ע. הנביא  |  12/06/11 23:20
 
- תבוא בטענות למוטקה ציפורי ל"ת
ל-ע. הנביא  |  13/06/11 00:24
8
....ולשטיא בכורמיזא ל"ת
ליאורב  |  13/06/11 01:34
9
דמגוג.מה הקשר בין מחט לתחת?
אלישמע  |  13/06/11 09:15
 
- אלישמע כמה שאתה אדיוט!!!
לאלישמע   |  13/06/11 10:55
 
- תעלומה מדעית: אפס משמיע קול. ל"ת
אלישמע  |  13/06/11 14:09
10
חזק ואמץ ועוד הפעם חזק ואמץ ל"ת
לאיתן.  |  13/06/11 12:14
11
כן למדינה יהודית ודמוקרטית
צפורה בנאי  |  13/06/11 13:01
 
- לגופו של רעיון...לגופו של איש
שמעון,חבל שפויים  |  13/06/11 19:35
12
כן למדינה הפלשתינאית
אברהם בן דוד  |  13/06/11 15:59
13
מי שתומך בעוד מדינה פלשתינאצית
קורןנאוה טבריה  |  13/06/11 21:09
14
כן למדינה פלשתינאית
בן דוד אברהם  |  14/06/11 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריקה קוברי
תקציר פרשות השבוע: סימפטיה כימית; דפיקה מפצה; כששותים לא נוהגים; משחקי חברה; מכתם; מאובקים; אי-הבנה; חף משפע; מסדר זיהוי; שחרור מערכות; המירוץ לגלימה; בריאת העולם; לבטים; גינוי לי; נדיבות פרסית; טעות בזיהוי; מסיבת פרידה; הגודל קובע; הבריחה מהקישון; כי"ח; רע-לי באפריקה; אימא סדרתית; סערה בצ'ולנט; למהדרין; קול קורא
אברהם פכטר
פרשת "המרמרה" - שנה אחרי התגלו לפתע תמונות מרשיעות של פעילי המשט חמושים בנשק חם שהוכן מראש. תגובת צה"ל: טעינו, נפיק לקחים. זה יפה וחשוב, כי המשט השני לקראת ספטמבר בדרך. ההסברה שלנו, עם כל התחכום והראש היהודי, מפגרת, מגמגמת לעומת האויב שבשער. רק בישראל יכולה ח"כית אנטי-ציונית לצאת בשלום ממשט אחד ולהצטרף לשני
עמוס גורן
על מלחמת ששת הימים, המוצלחת והמושמצת שבמלחמות ישראל
אלכס לוין
דווקא בימים קשים אלו, כאשר אני מעריך שכלכלת ארצות הברית לאחר ינואר 2012 תתחיל בהידרדרות אדירה עד כדי ירידת ערך הדולר מתחת לשלושה שקלים ואף מתחת לשקל וחצי לדולר, יש היכן להשקיע את הכסף, קיימת עדיין אפשרות להפיק רווחים נאים דווקא במצב חירום כלכלי עולמי זה
משה חסדאי
אלו השורשים של כל אומה חפצת-חיים בעולם הזה. גיבוריה הלאומיים של מדינת ישראל הותירו אחריהם מורשת חשובה במאבק על קיומה של המדינה. החל באורי אילן שנפל בשבי הסורי, דרך רועי רוטנברג שנלחם בפדאיון, נעמי שמר, נתן אלתרמן ואבא קובנר. העם היהודי שרד והוא כאן לנצח נצחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il