X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עד שצוקרברג לא יוכיח לי, כמו חבר טוב, חבר של אמת, שהפרטיות שלי יקרה לו, שיחפש את החברים שלו במקום אחר, ואני אסתפק בכאלה שפעם היו מוכנים להרים טלפון
▪  ▪  ▪
מחכה לחברים שמוכנים להרים טלפון ולשלוח גלויה [צילום: AP]

חשבתי שאחוש במסך של בדידות יורד עלי, אבל חלפו כבר מספר שעות, ואין שום שינוי. החברים לא התקשרו להודיע כי הם חשים בחסרוני - רק המחשב של "פייסבוק" הודיע לי כי הוא נפרד ממני כשצער עמוק מקרקש בנפתולי נפשו המכנית, ושום דבר לא גורם לו יותר נחת מהתקווה שאולי אשוב.
אינספור שירים נכתבו לאורך הדורות על הצער שבפרידה; כולם עסקו בניתוק הכואב של קשרים בין בני תמותה, באבל על לכתו של חבר קרוב, על מחיקתם של חוויות משותפות. זה לא מה שקורה ביני לבין אותו מחשב-על מאז שעברתי את התהליך המייגע משהו, אך לבטח לא כואב, של ההינתקות ממרק צוקרברג.
בשבוע שעבר הצוקרברג הזה לקח את החברות שלנו לרמה שאני, שיודע עד כמה רגיש העניין הזה של בניית חברות-אמת, מתקשה לקבל. הם הודיעו כי יאפשרו לכל מי שקורא לעצמו "חבר שלי" את האפשרות לפרסם את תמונותיי מבלי לשאול אותי. זה שירות חדש, העושה שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים, המפציר במשתמשים "לתייג" אותי בכל תמונה בה המחשב מזהה אותי.
אז נכון שלאחר שזקנים רבים כמוני התעצבנו, הודיעו הצוקרברגים שיש לי אפשרות להפקיע את האופציה הזו - בהנחה שזקנים יודעים איך לנתב את עצמותיהם היגעות במבוך הגדרות החשבון שלהם. אבל עצם החוצפה הבהירה לי את מה שידעתי כבר מזמן: פייסבוק לעולם לא יהיה חבר אמיתי, כזה שהייתי רוצה לצאת אתו לטיול תרמילאים.
על מה שחסר לפייסבוקים האלה ברגש, הם מפצים בשפע של ביטחון עצמי. נו, מה הפלא, ככה זה כשיש לך חצי מיליארד חברים. בהודעה שלהם נמסר לי כי תמיד אתקבל בברכה ובחמלה אם אשוב לזרועותיהם. הם כל כך בטוחים בעוצמת הקשר בינינו, עד שאפילו את שם המשתמש והסיסמא הישנה שלי הם ישמרו לנצח במיוחד בשבילי. "אנו מקווים שתשוב בקרוב" - כך הם כתבו לי.
אין טעם לכעוס עליהם, בדיוק כפי שלפני שנים, הרבה לפני שצוקרברג נולד, לא היה טעם לכעוס על מלכיי הכיתה, אלה שתמיד היו להם יותר חברים מאשר לך.
יתכן שצוקרברג ינצח. יכול להיות שבתוך כמה שנים הוא יוכיח לי ולשכמותי שאם אני לא שם, אני לא קיים; שבלעדיו, אין לי חיי חברה, אפילו אין לי חיים. אבל עד שהוא לא יוכיח לי, כמו חבר טוב, חבר של אמת, שהפרטיות שלי יקרה לו, אז שהוא יחפש את החברים שלו במקום אחר, ואני אסתפק בכאלה שפעם היו מוכנים להרים טלפון ואפילו, ירחם השם, לשלוח גלויה.

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתראות חברים - אתם כבר תדעו למצוא אותי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אריק, קבל מאיתנו לייק גדול!!!
מכור לפייסבוק  |  13/06/11 01:57
2
הפרדות
jחוסיין אובמה  |  13/06/11 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה בן-שבת
הגיע הזמן לשנות את החוק ולקבוע בו סעיף לאמור: אם נעשתה עבירה פלילית בהיות מבצע המעשה שתוי, יוכפל עונשו של העבריין. כן. אם אדם עולה על ההגה כשהוא ביודעין שתוי, כמוהו כאדם שמתחיל לנהוג כשעיניו מכוסות. זו לא סיבה להקל בעונשו אלא דווקא להחמיר בעונש
מתי דוד
לתקשורת יש אחריות מעבר לרייטינג, לסקופ ולחופש הביטוי. מידע זה כוח. אינפורמציה זו עוצמה. מי שמפקיר אותה בסיסמה "זכות הציבור לדעת" - ללא מגבלות ושמירת סודות - עלול להוביל את המדינה לאיבוד לדעת    יוזמה להקמת איגוד צרכני תקשורת
פרופ' אשר בלס
מדוע מתדפקים על דלתות בתי הספר לרפואה כל-כך הרבה מועמדים איכותיים?    האם מדינת ישראל מוציאה סכום נמוך מדי על הוצאות רפואה, והאם היא מפגרת אחר ההוצאה הציבורית בארצות המתקדמות?
יאיר דקל
מנדלי מוכר ספרים: "היהודי, אצל קהל עדתו עפר ואפר הוא בחייו, ובמיתתו ישתבח ויתפאר במצבה יפה - וכל המתים תמימים וישרים"    האומנם?    יאיר דקל על פטירת סמי עופר
אירית רוזנבלום
סיפורה של מהפכת זכויות קורבנות העבירה המינית עוד לא תם. הנשים נותרו לצד בני זוגן וסירבו להוקיע את התנהגותם, לפעמים גם אחרי הרשעה. האם גם אצלן ייצא המרצע מן השק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il