X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יעל לביא הייתה בהרבה זירות אירועים היסטוריים אותן היא מתארת בספרה "מפיקת מלחמות" על דבר אחד היא מצטערת: שלא הספיקה להיפרד לשלום מאביה - אריק לביא - לפני מותו
▪  ▪  ▪
יעל לביא. חיים בצל האקשן
[צילום: מן הטלוויזיה]

יעל לביא בת ה-39 היא מפיקה ועורכת חדשות בכירה ברשתות האמריקניות "סקיי ניוז" ו-"ABC". בשנים האחרונות הייתה כמעט בכל זירת קרב ואזור אסון, אותם היא מתארת בדייקנות בספרה "מפיקת מלחמות".
יעל לביא נולדה בניו-יורק בשנת 1972. הוריה הם הזמר והשחקן אריק לביא והשחקנית שושיק שני.
היא נזכרת מה עבר עליה ועל משפחתה עם פרוץ מלחמת יום-הכיפורים: האזעקה תפסה אותם בחוף הים, כאשר אריק נשא את יעל הקטנה בזרועותיו. אמה שושיק אחזה בידה של חגית האחות הבכורה וכולם רצו הביתה. בדרך נחתך אריק משברי זכוכית שהיו בחול. הוא שם פלסתר והלך לשיר בחזית הדרום. עשרה ימים לא יצר אריק קשר עם משפחתו ושושיק המודאגת התקשרה ללילי שרון וביקשה שבעלה אריאל שרון יעזור לה לאתר את בעלה האובד. למחרת אריק טלפן הביתה ושושיק נזפה בו קשות.
כשהייתה יעל בת חמש היא נגררה על-ידי אריק להפגנות השמאל שפרצו בעקבות המהפך הפוליטי ב-1977. בגיל עשר היא הצטרפה שוב לאביה כדי להיאבק בכיכר מלכי ישראל כנגד מבצע שלום הגליל.
יעל רצתה לשרת בחיל המודיעין, אך ב-1989 נתפסו קרובת משפחתה וכמה מחבריה הקרובים ליחידה כשהם מעשנים חשיש. הפרשה זכתה לכותרות עצומות ובעקבות כך צה"ל החליט שיעל לא תשרת בחיל המודיעין. יעל המתוסכלת החליטה לא לשרת בצבא וטסה לניו-יורק כדי ללמוד קולנוע ותקשורת. לאחר שלמדה במשך שלוש שנים, היא ניסתה להתקבל לעבודה ברשת טלוויזיה אמריקנית.
לצערה, היא זכתה לסירוב בכל תחנה עימה התקשרה, אך היא לא אמרה נואש וגייסה את הוריה למאבק למצוא עבודה. לבסוף, אותר בחור צעיר אשר עבד ברשת ABC, אשר סיפר ליעל שבמרתפי הרשת עובדים על סדרה תיעודית העוסקת באירועי המאה. בלילה היא הוגנבה על-ידי אותו בחור למשרדו של מפיק הסדרה, ליונל צ'פמן, והשאירה על שולחנו קורות חיים. צ'פמן, שהתרשם מהחוצפה הישראלית שהפגינה יעל, הציע לה לשמש תחקירנית בחצי משרה ולתרגם את נאומיו של היטלר אשר שימש כוכב הסדרה.
לאחר שנה בתפקיד מונתה יעל לעוזרת הפקה ברשת ABC. כעבור שנתיים הפכה למפיקה וכעבור שלוש שנים החלה לעבוד כעורכת ומפיקה בתוכנית הבוקר של הרשת "Good Morning America". היא עברה למשרדי הרשת בלונדון. העובדה שהיה לה דרכון אמריקני סייעה לה להיכנס למדינות ערב, שם אימצה זהות של גרמנייה בשם הלנה.
אירועי ה-11 בספטמבר תפסו אותה בניו-יורק כאשר הגיעה מלונדון לחתונה של חבר. כשראתה את התמונות הקשות הבחינה יעל שהיא חייבת לכסות את האירוע. על כיסוי פיגועי התאומים היא זכתה בפרס "אמי".

מות אביה אריק

מכאן חייה נעו על שני צירים: מחד-גיסא אביה אריק היה חולה מאוד בישראל, ומאידך-גיסא היא חוותה קריירה עשירה תוך כדי שהיא מתעדת אירועים בכל רחבי העולם. בשנת 2003 הורע מצבו של אריק לביא שחלה באי-ספיקת לב, ויעל בקשה לשרת ככתבת בבגדד כדי להיות קרובה למשפחתה בישראל. ואכן, בקשתה התמלאה והיא נסעה לעיירה דאניה כדי לסקר את לכידתו של שליט עירק, סדאם חוסיין.
היא שהתה בבגדד במשך שמונה שבועות וקפצה לארץ בכל פעם שמצבו של אביה הורע. בשלושת החודשים האחרונים לחייו, כאשר מצב בריאותו היה קשה במיוחד, לקחה יעל חופשה ושהתה לצידו. ב-29 ביוני 2004 נסעו שושיק שני, יעל וחגית לביתן על-מנת להתקלח ולהחליף בגדים. לפתע צלצל הטלפון והודיעו להן שמצבו של אריק הידרדר וכי הוא נפטר.
כשנה לאחר מות אביה הייתה יעל מועמדת שוב לפרס ה"אמי" בקטגוריית חדשות ותעודה. היא הייתה מועמדת על סיקור הצונאמי בתאילנד ובמיוחד אחרי מאבקה של הדוגמנית פטרה נמוקובה שנאחזה עירומה בעץ כדי לשרוד בעוד ארוסה מת. היא לא זכתה בפרס היוקרתי, ובראשה הידהדו מחשבות על פרישה מהמקצוע. לאחר ששהתה 15 שנה בארה"ב החליטה יעל לפרוש מהמקצוע ולחזור לישראל. באוקטובר 2005 היא נחתה בנתב"ג וחזרה לבית הוריה בתל אביב.
בשנת 2006 קיבלה יעל הצעת עבודה מרשת חדשות בריטית לשמש כמפיקת חדשות במזרח-התיכון למשך שנה בלבד. יעל לקחה את ההזדמנות בשתי ידיים ונשארה חמש שנים בתפקיד. היא סיקרה בין השאר את המהפכה במדינות ערב ובראשן מצרים. שבועיים לאחר סיום המהפכה פרשה יעל מתפקידה וכתבה את זכרונותיה בספר "מפיקת מלחמות".

תאריך:  13/06/2011   |   עודכן:  14/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפיקת מלחמות ואירועים היסטוריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גליה לינדנשטראוס
הבחירות בטורקיה התמקדו בעיקר בענייני פנים, אך נראה שהעת הנוכחית תציב בפני הממשלה החדשה אתגרים בתחום החוץ    המהפכות בעולם הערבי עומדות בניגוד גמור, לפחות בטווח הקצר, לחזון הטורקי של קידום יציבות במזרח התיכון לשם שגשוג כלכלי
מתי דוד
הלחץ המדיני גובר    האיום הביטחוני מתעצם    משט טורקי    מטס בינלאומי    מצעדים המוניים של פלשתינים מוסתים אל עבר גדרות בתינו וישובינו
יהודה דרורי
מדוע הסטודנטים הישראלים והיהודים, שהם רבים יותר וחכמים יותר, לא משכילים לפעול נגד הגל העכור והאלים של הסטודנטים הערבים נגדנו בקמפוסים באירופה ובארה"ב? ויותר מכל - מדוע הם לא מנטרלים שם את הפרופסורים היודנראטים הישראלים המוציאים את דיבתנו בחו"ל?
איתן קלינסקי
אבות ישורון חדור הזדהות מוחלטת עם שיבת העם היהודי לציון, אך הוא מתריס מתוך כאב על כך שהשיבה לא בחלה בפגיעה במי שחי כאן. שירתו מאתגרת את החברה הישראלית ומציבה לה תמרורי-דרך מוסריים. תמרורים התובעים ממנה לפסוע רק בנתיבים המחייבים לא ליצור מציאות, שלצד "שִׁיבַת צִיּוֹן" אנחנו נהיה אלו שמונעים ממי שחי כאן את "שִׁיבַת הַצּאן"
משה חסדאי
נראה כי עתידים כולנו להתעורר מהלם העתיד באמצעות הלם. כך כתב נביא מנביאי האמת הישראלים משה יראון, בספרו המופתי 'משוואת השלום'. ריפוי בהלם הוא מכשיר להקדים ולהעיר את עם ישראל מתרדמתו. האמריקנים כבר חוו הלם זה בפיגוע התאומים והכריזו מלחמת חורמה באימפריית הטרור. יש לקוות שמדינת ישראל לא תאבד את מקומה הבכיר כנכס אסטרטגי ולוחמת אמיצה בטרור וברשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il