X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שלא הבין - מצרים היא מדינת אויב [צילום: AP]
מדינת אויב
מצרים היא מדינת אויב, כך גם ירדן וכך גם ערי הטרור האופפות אותנו. כך גם לא מעט ערים ישראליות אשר אם מישהו שם חייב לך כסף והוא לא כל כך רוצה לשלם לך ולפרוע את חובו - אתה תימנע מפחד לגבות את הכסף. ואם מישהו שם ירצה להתחמק מחובה ציבורית כלשהי, כגון תשלומי מס הכנסה - הוא יוכל לעשות כן
אברהם בן-עזרא מהנדס בניין בן-עזרא מתכננים ויועצים בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

פרשת הצעיר הישראלי אילן גרפל בעל אזרחות אמריקנית שנכלא במצרים בחשד של ריגול - היא טעות טראגית של ...אותו בחור צעיר, אשר סבר, אולי, לתומו כי יש בין ישראל לבין מצרים יחסים תקינים או אף יחסי ידידות, לאור הסכם השלום שבין שתי המדינות, ותוך ניצול הקלות שמקנה לו דרכונו האמריקני - ערך שם טיול.
לא היו דברים מעולם. מצרים מאז שהגיע לשם יוסף בן יעקב הנחטף, ועד כה ברציפות, היא מדינת אויב. ללא כל קשר כיצד תיגמר פרשת גרפל, וללא כל קשר לחלקה ההזוי ולחלקה המבוסס על משהו, אפשר ללמוד משהו מהפרשה, ואולי להבין את העובדה ולהפנים אותה - כי מצרים היא מדינת אויב, למרות מסירת חצי האי סיני לידיהם ללא שום תמורה - שטח שנכבש כדין, לפי חוקי מלחמה בינלאומיים, קביעת גבולות בין מדינות תבל - והיגיון אוניברסאלי בין מדינות.
חשוב ללמוד מכך כדי להסיק לגבי מדינות שכנות אחרות כגון ירדן בהווה. חשוב ללמוד מכך כדי להסיק מסקנות אופרטיביות מתבקשות במצב בו הגבול עם מצרים הוא גבול עם האויב - והמסקנות המתבקשות הן לבטל את השגרירות במצרים ואת הנורמליזציה המדומה שהביאו רק תועלת לאויב ונזק לישראל [בעיקר נזק כלכלי, אך לא רק כלכלי], ולמנוע מעברי גבול לשם ומשם. כל מי שמחליט לעבור את הגבול בין עם ויזה ובין בלעדיה, בין במסגרת טיול מאורגן ובין בהסתננות יחידים - עושה זאת על אחריותו ודמו בראשו.
כך גם לגבי ירדן. זה נכון שיש דוגמאות לרוב של מי שטייל שם וחזר בשלום, אך יש גם דוגמאות אחרות. כך גם לגבי ערי הטרור האופפות אותנו, ולמרבה הצער כך גם לגבי לא מעט ערים ישראליות אשר אם מישהו שם חייב לך כסף והוא לא כל כך רוצה לשלם לך ולפרוע את חובו - אתה תימנע מפחד ללכת לגבות את הכסף. ואם מישהו שם ירצה להתחמק מחובה ציבורית כלשהי, כגון תשלומי מס הכנסה - הוא יוכל לעשות כן. אל תלך לשם כל עוד כזה הוא המצב, ופעל לשנותו.

תאריך:  15/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת אויב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון קטן גדול
מחמוד  |  15/06/11 16:19
 
- למחמוד
מומו  |  15/06/11 16:50
 
- יוסף כן נחטף
אב"ע  |  16/06/11 07:14
2
צודק מאד
יואל קורנבלום  |  15/06/11 21:55
3
לא ירחק היום וכל המסכות יקרעו
הרב כהנא  |  15/06/11 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
פרשת המרגלים שאותה נקרא בשבת, אינה רק סיפור היסטורי    המרגלים לא פסו מאז    גם היום שלומי אמוני ישראל, ראשי ישיבות ליטאיות ואדמו"רי חסידויות שונות ממשיכים, למרות חטא המרגלים, למאוס בארץ חמדה
ראובן לייב
ארצות-הברית קורצת לתייר הישראלי, יותר מאי פעם, בשל חולשתו הגדולה של הדולר    אבל גם באחדים מהיעדים האירופיים, שהיו עד לאחרונה יקרים מדי, צנחו המחירים לבלי הכר    ובמדינות שמחוץ לגוש האירו צוחקים כל הדרך אל הבנק ואל מול תעריפי השיא שגובים מלונותיה של אילת
יובל לובנשטיין
מה מקורו של האבטיח? מתי הוא הגיע לאזורנו? ומדוע טעות לחשוב שמולדתו היא יוון או בולגריה? מדוע מחכות הרשתות בכיליון עיניים להגעתו למחלקה? האם יש לו ערך תזונתי רב? ומהי השיטה האהובה עליכם לבחירת אבטיח?
יעקב אסתרליס
כולם מכירים את סיפור ה"נסיעות" של נתניהו. הסיפור המעניין באמת היה בוועדה לענייני ביקורת המדינה. יואל חסון, שחזר קודם לכן מארה"ב מנסיעה שהייתה במימון מלא של ארגון ג'יי-סטריט, ניצל את הסיפור כדי לתקוף את רה"מ. בטרם החלה הישיבה קרא חסון לחברו לנסיעה שלמה מולה, וביחד עם מרינה סולודקין קיבלו החלטה על חקירת נסיעות נתניהו ע"י מבקר המדינה. מבחינת הג'יי-סטריט אירוח הח"כים כבר השתלם!
דודו אלהרר
הדרישה של 'הארץ' לסגור את התביעה נגד אורי בלאו ולהימנע מגלישה לתקדים מסוכן, לכאורה נראית כמו הבעת דעה לגיטימית. אבל הדרישה של עיתון 'הארץ' אינה מסתפקת בזה והעיתון מוסיף תביעה חד-משמעית לגבי עתידן של תביעות מסוג זה של עיתונאים שעברו עבירה על החוק. זה כבר משנה את כל התמונה והופך את כל העניין לקרב בין העיתון לבין השלטון - מי פה בעל הבית!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il