X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לנו דור שגדל על טהרת "זכויות הילד" ואין לו מושג לגבי חובות. דור שההורים נישקו את רגליו כשנולדו, ועכשיו הוא בועט בהם בוולה ישר לפנים. נותר רק חוסר האונים והוצאת התסכול על המורים שגם ככה איבדו כל סמכות
▪  ▪  ▪
בני נוער. חוסר אונים והוצאת תסכול [צילום: פלאש 90]

לילה לא קל עבר עלינו בבית. נערים בגיל העשרה החליטו להפוך את השכונה שלי לפאב שכונתי. לא צריך הרבה בשביל זה. לתפריט דרוש מיץ אשכוליות, וודקה והמון אקסלים. להוסיף לזה מוזיקה מטלפון נייד של מישהו, נערות, והורים שמרוויחים שקט בבית, עושים את שלהם. אחת או שתיים בלילה זה בדיוק הזמן להתחיל את החלק של הטראנס במסיבה. למרות הרעש הנורא אף שכן לא יוצא להעיר. בבאר שבע הערה כזו נגמרה בדקירה. לאף אחד אין חשק להידקר. הבוקר בא ולעבודה. עבר עוד לילה.
אני חוזר מהעבודה ומנסה למצוא כמה רגעים של שקט. בחוץ מחליטים ילדים להפוך את השער של הבית שלי לשער הכדורגל שלהם. הם ילדים בני חמש עד עשר ששמים פס על כולם. אני יוצא ומבקש מהם להפסיק והם מתעלמים. בפעם המי יודע כמה מחליט אחד מהם להגיב אליי ומפטיר "לא רוצה. מה תעשה?" והאמת, אין לי מה לעשות. בילדותי תשובה כזאת לאדם מבוגר לא הייתה באה בחשבון, ואם הייתה כזו אז סטירה מההורים בהחלט הייתה באה בחשבון. אבל בטרם יגיעו אליי אנשי המועצה לשלום הילד, אני מבהיר שזה כבר לא בא בחשבון. אני מבליג ונכנס הביתה.
אין לי כוח להסביר להורה צדקן שהבן שלו לא מלאך, בעוד שעיניו מלמדות שהוא מסנגר על בנו רק מתוך פחד. הפחד להיות הורה שלא עוזר, שלא מגבה, שהוא לא חבר אמיתי גובר על ההיגיון הפשוט. גובר על האמת הפשוטה - אין להורים כבר כוח להתעסק עם הילדים שלהם. יש לנו דור שגדל על טהרת "זכויות הילד" ואין לו מושג לגבי חובות. דור שההורים נישקו את רגליו כשנולדו, ועכשיו הוא בועט בהם בוולה ישר לפנים. נותר רק חוסר האונים והוצאת התסכול על המורים שגם ככה איבדו כל סמכות.
אני מטייל לי להנאתי ברחוב העיר כדי להתרחק מהרעש באזור מגוריי. לפניי צועד צעיר כבן שבע עשרה ובידו בקבוק בירה. הוא שותה אותו תוך כדי צעידה כשידו הפנויה מתנופפת במרחק מגופו כדי שנחשוב שהוא לא יכול לקרבה לגופו בשל שריריו החסונים. אני כבר מזהה את השלב הבא אבל רוצה להאמין שלא. אבל אני מתבדה. הצעיר מסיים את הבקבוק ומנפץ אותו על המדרכה בקול. עתה ששני ידיו פנויות הוא יכול ללכת כששניהם יחד מתנופפים במרחק מגופו כאמור- בשל גופו החסון ושריריו המשתרגים (רק נציין שאם הוא היה נשען על עמוד חשמל לא היו מרגישים בהבדל ביניהם).
אני מחליט לבקר את קרובי משפחתי הגרים בצפון העיר. באזור של בתי קרקע יקרים מאוכלס בזוגות צעירים אני מניח שיהיה הרבה יותר פשוט. אני רואה שלושה ילדים כבני חמש הרוגמים מכוניות החולפות ליד ביתם. כל מכונית שמאיטה גורמת להם לרוץ ולהסתתר מתחת לסינור של אמא שלהם. היא מאושרת עד לעמקי נשמתה. היא רק לא יודעת שהילדים האלו יתחבאו עוד הרבה פעמים מתחת לסינר שלה. יתחבאו מתחת לשם היפה הזה שנתנו לילדים האלו "בני טובים". עם שם כזה ההורים יכולים לפתור את עצמם מאחריות. הרי "הורי טובים" הם כבר לא. אז לפחות ילדי טובים (למי טובים?).
אני יושב לי בביתי וקורא עיתון. בעיתון מספרים לי שעם פתיחת שנת הלימודים הבאה מציבה המשטרה, בתיאום בתי הספר, מצלמות אבטחה בבתי ספר בערים שונות . זה חלק מהניסיון להפחית את האלימות בבתי הספר. יש הטוענים לפגיעה בחופש הפרט, ויש המצביעים על ירידה ברמת הפשיעה.
לצערנו, את חשיבותן של המצלמות אנו רואים בעיקר בבתי המשפט לאחר מעשה. ובכלל, האם לעבריינים זה באמת אכפת? למצלמה המצלמת קבוע מתרגלים מתי שהוא, גם לומדים שלא צריך לעמוד מולה אם לא רוצים להיתפס. ואז מה?

תאריך:  15/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחודשי הקיץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה רוצה מאנארכיה ליברלית? ל"ת
זקן  |  15/06/11 14:03
2
האשמה בשיטה. לא בנוער.
מאיר 2  |  15/06/11 16:19
3
ועוד עצה טובה-
מאיר 2  |  15/06/11 16:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורי מונטיפיורי
הרקפות באלגוריה הן חיילי צה"ל. את כל השאר, הורוביץ המיליטריסט (במסווה של פטריוט) לא רואה ממטר. בעיניו, כלל לא נחשבים מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה, ומי שנותנים צדקה בסתר; המתנדבים בבתי התמחוי; בני גרעינים וקיבוצים המתנדבים בעיירות פיתוח; בוגרים שערים בלילה לטובת נוער בסיכון. גאוותו היחידה היא על אלה שיוצאים למערכה כשנשקם טהור, ושבים כשכבר אינם יודעים עוד לומר על טהור טהור ועל טמא טמא
דוד יהונתן גרינברג
למרות התהום ששררה ביניהם, ביקש דרוויש לכתוב מחדש את שירת אצ"ג בשפתו
טליה פישמן
מסתמן כי המרוץ לבחירות בארה"ב ב-2012 כבר החל. אובמה, שהכריז על מועמדותו, החל כבר לדבר על המצב הכלכלי והצורך בהבראה. מול אובמה עומדים מספר מתמודדים רפובליקנים. אחת המועמדות המוכרות היא שרה פיילין שפתחה כפי הנראה במרוץ הבחירות שלה, אבל מסרבת בינתיים להכריז שזה מה שהיא אכן עושה
יצחק מאיר
איפה זה העולם? אם מה שאסור ובלתי נסבל בפינה אחת של הגלובוס נסבל ומותר, גם מותר בפינה אחרת? איפה זה העולם אם מה שמכריע את כף ההתערבות של הנאורים כדי למגר את החשוכים הוא לא עוצמת הפשע המשתולל בלי עכבות לעיני כל, אלא הסבך האריתמטי של אינטרסים המגונן על הזירה כפי שהיא?
עו"ד סיגל סודאי
לקראת צאתם של תלמידי התיכונים בישראל לחופשת הקיץ השנתית: מהו שכר המינימום לבני נוער? האם ניתן להעסיק בן נוער בעבודת לילה? מהו גיל עבודה על-פי החוק? מהו מספר שעות העבודה המותר? מה הם העונשים למעסיקים שעוברים על החוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il