X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זו דמוקרטיה רק למראית עין האמת: קבוצת פקידים שולטת בנו ועושה כרצונה שלוש דוגמאות מן היממה האחרונה: מחירי הקוטג', נתוני שוק הדירות, המהפך בתחבורה הציבורית בתל אביב עד מתי נשתוק?
▪  ▪  ▪
מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל. מה הוא רוצה? [צילום: מן הטלוויזיה]
יורם גביזון
מחיר החלב ירד ב-8% - מחיר הקוטג' עלה בכ-30%

ישי חושד: רשתות תיאמו את מחיר הקוטג' ביניהן
עידן יוסף
פנה ליועמ"ש לממשלה בבקשה כי יבדוק חשד לעבירה פלילית של תיאום מחירים של מוצרי החלב
לרשימה המלאה

ישראל היא דמוקרטיה רק למראית עין. למען האמת מדובר במדינת הישראבלוף והפקידוסטן. קבוצת פקידים, חלקם בכירים, היא השליט האמיתי, לא הממשלה או הכנסת. הפקידים עושים בנו כרצונם, גוזרים גזרות, מפריחים בלופים וחצאי-אמיתות. אנחנו, הציבור הרחב, בולעים הכל ושותקים.
הנה שלוש דוגמאות מן היממה האחרונה:
  • יבוא קוטג' מול המחירים המאמירים: שר האוצר יובל שטייניץ הודיע, שיתיר יבוא מוצרי חלב בכלל וקוטג' בפרט, כדי להילחם ביצרנים, שהעלו את המחירים וגרמו לסערה בציבור.
בלוף מספר 1: שרת החקלאות אורית נוקד מתנגדת ליבוא, וללא חתימתה לא ניתן לייבא.
בלוף מספר 2: גבינות מיובאות מיוצרות מחלב גוים, הקרוי בהלכה "חלב עכו"ם", ולפי רוב הפוסקים אסור באכילה. האם שר האוצר רוצה לדפוק את שומרי המצוות?
בלוף מספר 3: שטייניץ הוא אומנם דוקטור, אבל לפילוסופיה ולא לכלכלה. כשהוא וחבריו מוסיפים לשמו את התואר האקדמאי, הם יוצרים בלוף כאילו יש לו השכלה המכשירה אותו להיות שר אוצר.
  • שוק הדירות: הגוף המוסמך היחיד בישראל לאיסוף ופרסום נתונים בתחום זה, כמו בנושאים אחרים, הוא הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בקיצור למ"ס. זהו גוף מקצועי לעילא ולעילא, שמעולם לא דבק בו כתם פוליטי או לא-ענייני. זה עשרות שנים שהלמ"ס מפרסמת מדי חודש נתונים מפורטים ומדויקים, מבוססים על סקרים בין מאות קבלנים, על מכירת ומחירי דירות, התחלות בנייה, גמר בנייה, מלאי דירות. פתאום, לפני כשנה, החלו פקידי האוצר לפרסם סקירות משלהם, המבוססות על נתוני מס שבח, הנחותים בהרבה מהמקורות של הלמ"ס, ובדרך כלל סותרים אותם.
מה פתאום? מה זה עסקם? האם המטרה היא ליצור רושם שמחירי הדירות והביקוש להן בירידה, וכך להשפיע על השוק והתנהגות הציבור? ידוע לי, שעובדי ועובדות הלמ"ס, אנשי מקצוע מעולים, רותחים מכעס. הם דרשו שוב ושוב מהאוצר להפסיק את פרסום הנתונים. דבר אל הקיר.
  • תחבורה ציבורית בתל אביב: פקידי משרד התחבורה, שרובם מתגוררים בירושלים ואינם נוסעים באוטובוסים, הכינו בסודיות מהפכה בקוי "דן" באזור תל אביב וגוש דן, שתכנס לתוקף בעוד שבועיים. הכל נשמר בסוד. אין פירוט מלא ורשמי. פירסמו רק מפה משונה שאי-אפשר להבין ממנה דבר. מדוע? כי הפקידים יודעים יפה, שזו לא מהפכה ולא רפורמה, אלא הרעת תנאים: ביטול יותר מרבע מהקווים, הרצת הנוסעים מקו לקו, טרטור אחד גדול.
הסטודנטים באוניברסיטת ת"א זועמים. היום התפרצו תושבי הדר יוסף ונחלת יצחק, שנודע להם משהו על הגזירות, נגד הפקידים, ואיימו לחסום כבישים. עוד חידוש מוזר של מנכ"ל המשרד, דן הראל, הוא הוצאת כמעט כל קווי האוטובוסים מרחוב דיזנגוף, והעברתם לרחובות מרוחקים. למה? בשביל מה "להרוג" את הרחוב הפופולרי ולפגוע ברבבות? אם מטרתך היא לטרטר את הציבור ולהציק לו - הצלחת.
דרושה תנועה עממית של אזרחים
כמעט מדי יום אני מגלה תופעות מעין אלו, פקידוסטן בארץ הבלופים. אני שואל את עצמי: עד מתי? עד מתי נשלים אנחנו, האזרחים, עם הרודנות של הפקידים, החושבים רק על יוקרתם ותנאי עבודתם, והציבור הוא בידם כלי משחק.
מי יקום וינהיג תנועה עממית של אזרחים, נפגעי פקידוסטן, שיזכירו לאותם פקידים, את הכללים של מונטסקייה ולינקולן: השלטון הוא של העם ולטובת העם?

תאריך:  16/06/2011   |   עודכן:  16/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת הישראבלוף והפקידוסטן
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
כשאתה מעלה טעון בחר דוגמאות
מיכאל ב  |  16/06/11 17:04
2
בוקר טוב אליהו. הציבור מטומטם
פועה  |  16/06/11 17:27
3
אלה לא הפקידים- העם דפוק...
משה בן-מיכאל  |  16/06/11 18:52
4
ואתה חי בעננים
aviku  |  16/06/11 18:57
5
זה העם לא הפקידות...
תש.קר  |  16/06/11 18:57
6
סתימת פיות
מיכאל בן משה  |  16/06/11 19:07
7
כלכלה קפיטלסטית חזירית
דודי29  |  16/06/11 19:46
8
אתה טועה ,הפוליטקאים מתחבאים מ
יהודה,  |  16/06/11 20:27
9
דן הראל מומחה לשינוע -
חנה שרה-  |  17/06/11 08:19
10
המחלה "דיקטטורה תקשורתית"+
ישע  |  17/06/11 09:48
11
עיירה יהודית במסווה של מדינה
עידן סובול  |  17/06/11 13:17
12
טעית מר לוין:השליט העליון-הבגץ
מאן דאמר  |  17/06/11 17:14
13
UNDER THE TABLE FOR FUTURE ל"ת
SOMEBODY GOT SOME  |  17/06/11 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
לנשיא ארה"ב אין את הגיבוי הדרוש למימוש האיום על ישראל לאמץ את יוזמתו המדינית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני    בעוד ברק אובמה חוזר לקרטע בסקרים, ישראל זוכה לאהדה גואה בארה"ב    סקר של ה-CNN: יחס אובמה לישראל מייצג מיעוט קטן של הבוחרים בארה"ב
יגאל לביב
השאלות שעליהן פישר מחליט נוגעות לחיי כל אזרחי המדינה. אם החליט החלטה חשובה ביותר על סמך מידע מוטעה או שקרי, היה ניתן לצפות שהתקשורת תתחיל לבדוק על סמך מה הוא מחליט בנושאים הכלכליים החשובים למדינה
איתן קלינסקי
ספרות חז"ל חשה מצוקה. היה לה קשה לקבל שבבית אברהם נמצאת אישה במעמד רכושני קנייני נחות, שחיה גם חיי אישות עם אברהם. המצוקה נפתרה במדרש היוצר אידיאליזציה של המעמד בו נתונה הגר. על-פי מדרש רבא [מ"ה, ג'] שרה מסבירה להגר על הזכות הגדולה שנפלה בחלקה להיסחף למיטתו של הצדיק אברהם. המדרש מדדה על קביים מאוד רעועים, כשניכר הניסיון לשלוף תשובות לשאלות ולתהיות מוסריות ערכיות
עו"ד יוסף פנדריך
ראוי לאמץ את שיטת המושבעים בישראל. לשיטה מספר יתרונות ובכללם העובדות נקבעות ע"י מס' רב של אנשים, תוך דיון ונסיונות שכנוע הדדים. המושבעים מנותקים מהעולם החיצון והם מרוכזים יחד עד לקבלת ההחלטה. הנימוק המרכזי נגד השיטה הוא היותו של השופט אדם מקצועי לעומת חבר המשובעים המורכב מהדיוטות, אך הסיכוי של אדם אחד לטעות הינו גדול היותר. לא ברור מדוע שיטה שהיא טובה למאות מליוני בני אדם בעולם הנאור, רעה למדינת ישראל
ליאור רזניק
מדינת ישראל, מדינת היהודים והיהודים החיים בה נמצאים תחת מתקפה. מתקפה מתמדת אשר פוגעת בלגיטימיות של זכות היהודים על הארץ, מתקפה אשר מציגה את היהודים ככובשי שטחים בלתי חוקים, מתקפה חסרת ביסוס כלשהו .במאמר זה אדבר על האמת מאחורי "השטחים הכבושים" והאם הם באמת כבושים? כבושים ממי? האם מבחינת החוק הבינ"ל הם שייכים לנו או שלא? על כל זה ועוד בגוף המאמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il