X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור לחברה הישראלית שההתמודדות עם מעשי רצח מזעזעים תיעשה רק בבתי המשפט ולא במישור החינוכי חברתי
▪  ▪  ▪
מזעזע: רצח ילדים - דבר שבשגרה. הילדה רוז פיזם ז''ל [צילום: פלאש 90]
הורה כבר לא יכול לדעת בוודאות אם ובאיזה מצב יחזור בנו מבילוי בפאב או עם חבריו לכיתה במסיבה פרטית בבית אחד התלמידים

איתמר לוין
מאסר עולם לרוני רון ומרי פיזם על רצח רוז

פרשת הרצח של הילדה בת הארבע רוז פיזם באה לכאורה אל סיומה בעת שבית המשפט המחוזי גזר על מארי פיזם ורוני רון מאסרי עולם. אלא שנראה כי השתת העונשים הכבדים והמוצדקים על שני הנאשמים בפרשה, מאפשרת לנו כחברה להתעלם מהמציאות הקיימת בשנים האחרונות, בה עבירות נגד ילדים ואף מעשי רצח של ילדים קטנים הפכו לדבר שבשגרה ולא לאירוע נדיר וחד-פעמי.
ההתעלמות הזו וההסתמכות על מערכת המשפט כפתרון למעשי זוועה כאלו, מעידה על השבר הערכי הגדול שבו מצויה מדינת ישראל. מחברה מחנכת לערכים המקרינה עוצמה ולכידות פנימית, הפכנו לחברה הססנית שבורחת מעימותים ושמעדיפה לעצום עין אל מול הרוע כל עוד הדבר אפשרי. אלא שעצימת העיניים הזו מאפשרת לעשבים השוטים שבינינו לגדול ולהפוך למפלצות אדם רצחניות.
אין זה סוד שתופעות אלימות שלא נראו בעבר בישראל, החלו לחדור לא רק לפרהסיה הציבורית הכללית אלא גם לבתי הספר ולכל מערכת החינוך, כשמורים, עובדים סוציאליים ואף שוטרים מעדיפים פעמים רבות להתעלם מתופעות אלו שמא יבולע להם. הדוגמאות המוחשיות לכך הן תרבות השכרות הפראית שפשתה במדינה ישראל ושהפכה אותנו למקום השני בעולם לשתיינות בני נוער אחרי אוקראינה; חדירת הסמים לבתי הספר ולמקומות בילוי לגיטימיים אחרים, עד שהורה כבר לא יכול לדעת בוודאות אם ובאיזה מצב יחזור בנו מבילוי בפאב או עם חבריו לכיתה במסיבה פרטית בבית אחד התלמידים.
כך נוצרת הידרדרות חברתית כללית המרסקת את כל האווירה המוסרית והאידיאית במדינה, כשבתוכה מתגלות לעיתים תופעות של ניצול ואינוס קטינים וקטינות, וכן גם לא עלינו מעשי רצח של פעוטות, כשהמוטיבציה לפשעים נוראיים אלו היא בחלק לא מבוטל של המקרים נובעת מאגואיזם טהור. אז נכון, פשעים נעשו גם בחברות ערכיות וגם מערכת חינוך טובה וחברה מחנכת אינן תמיד ערובה לאי-צמיחתם של כל מיני פסיכופטים וסוציופתים. אולם כשהמערכת החברתית הכללית בריאה ביסודה, גם אנשים אלו ממעטים לבצע פשעים מזעזעים, עקב הלחץ החברתי והתרבותי הכללי.
הבנה פשוטה זו מחייבת את החברה הישראלית כולה ובעיקר את נותני הטון שבה באקדמיה ובפוליטיקה, לבצע עצירת חירום חברתית אמיתית שתוביל ליצירת אמנה חברתית מוסרית חדשה. נכון, הכוונה בדברים אלו היא לקבוע כללים ערכיים חברתיים שעולים בעוצמתם החוקית והמעשית על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וזכויות הפרט. חברה רשאית וחייבת לחנך את עצמה ולהציב מול פניה כל הזמן אידיאל מוסרי אליו היא שואפת ואותו היא רוצה לקיים. שהרי ללא אידיאל כזה, אפילו החברה האנושית הטובה בעולם תתדרדר במהירות לאנרכיה ולריקבון.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  16/06/2011   |   עודכן:  16/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצח הילדה רוז פיזם והחברה הישראלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין קל מזה, תנו חינוך יהודי!
חנה שרה-  |  16/06/11 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זו דמוקרטיה רק למראית עין    האמת: קבוצת פקידים שולטת בנו ועושה כרצונה    שלוש דוגמאות מן היממה האחרונה: מחירי הקוטג', נתוני שוק הדירות, המהפך בתחבורה הציבורית בתל אביב    עד מתי נשתוק?
יורם אטינגר
לנשיא ארה"ב אין את הגיבוי הדרוש למימוש האיום על ישראל לאמץ את יוזמתו המדינית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני    בעוד ברק אובמה חוזר לקרטע בסקרים, ישראל זוכה לאהדה גואה בארה"ב    סקר של ה-CNN: יחס אובמה לישראל מייצג מיעוט קטן של הבוחרים בארה"ב
יגאל לביב
השאלות שעליהן פישר מחליט נוגעות לחיי כל אזרחי המדינה. אם החליט החלטה חשובה ביותר על סמך מידע מוטעה או שקרי, היה ניתן לצפות שהתקשורת תתחיל לבדוק על סמך מה הוא מחליט בנושאים הכלכליים החשובים למדינה
איתן קלינסקי
ספרות חז"ל חשה מצוקה. היה לה קשה לקבל שבבית אברהם נמצאת אישה במעמד רכושני קנייני נחות, שחיה גם חיי אישות עם אברהם. המצוקה נפתרה במדרש היוצר אידיאליזציה של המעמד בו נתונה הגר. על-פי מדרש רבא [מ"ה, ג'] שרה מסבירה להגר על הזכות הגדולה שנפלה בחלקה להיסחף למיטתו של הצדיק אברהם. המדרש מדדה על קביים מאוד רעועים, כשניכר הניסיון לשלוף תשובות לשאלות ולתהיות מוסריות ערכיות
עו"ד יוסף פנדריך
ראוי לאמץ את שיטת המושבעים בישראל. לשיטה מספר יתרונות ובכללם העובדות נקבעות ע"י מס' רב של אנשים, תוך דיון ונסיונות שכנוע הדדים. המושבעים מנותקים מהעולם החיצון והם מרוכזים יחד עד לקבלת ההחלטה. הנימוק המרכזי נגד השיטה הוא היותו של השופט אדם מקצועי לעומת חבר המשובעים המורכב מהדיוטות, אך הסיכוי של אדם אחד לטעות הינו גדול היותר. לא ברור מדוע שיטה שהיא טובה למאות מליוני בני אדם בעולם הנאור, רעה למדינת ישראל
רשימות נוספות
האם סייעו האחים עופר לאירנים להעלות מחיר הנפט  /  פזית רבינא
"בציונות הדתית מכינים אפשרות של מחנות השמדה"  /  ישי פרידמן
הנהג שנסע הפוך באיילון - לא ממש אשם  /  אדוארד אטלר
רב המפריד  /  חגית ששר
הפיכה במשבר  /  אריה גלוזמן
שלום עכשיו של הימין  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il