X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה לנו חודש רב-תהפוכות שהחל בהכרזות מתלהמות של ה-IHH על נחישותו הרבה לפרוץ את הסגר לעזה, הכרזות שעומדות כנראה להסתיים בקול ענות חלושה, בתירוצים ובהסברים סותרים נמצאו הסולמות לרדת מהעץ הגבוה...
▪  ▪  ▪

בימים אלו אנו עדים לחיזיון של ירידה הדרגתית מהעץ הגבוה עליו טיפסה ההנהגה הטורקית. מי שעוד האמין לממשל זה שמארגני "משט הסיוע ההומניטרי לעזה" לא נתונים למרותם, כפי שהצהיר משרד החוץ הטורקי במענה לפנייתו של גבי לוי, שגרירנו בטורקיה, לעצירת המשט, מוזמן להתפקח.
"האזנו למסר הישראלי ואמרנו להם כי מדובר ביוזמה של חברה אזרחית", נאמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" ב-15 באפריל 2011, וטורקיה לא מתכוונת לעצור את המשט המתוכנן לחודש יוני זה.
ב-29 במאי חזר שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו והזהיר את ישראל, בראיון לעיתון "סידני מורנינג הארלד", שלא תנסה להשתלט בכוח על המשט המתוכנן ביוני ו"שלא תעשה את אותה הטעות שנעשתה בשנה שעברה", והוסיף כי הוא מקווה שישראל למדה את הלקח ב"תוקפנותה הקודמת" במהלך ההשתלטות על המשט ב-2010. דאווטאולו איים באותה הזדמנות כי אם ישראל תנקוט שוב ב"צעד שיביא לשפיכות דמים במים הבינלאומיים", טורקיה תגיב "בתגובה ראויה".
אפריל 2011 מוצא את מארגני משט הפרובוקציה הטורקית השנייה בעיצומן של הכנות ל"מסע הומניטרי" נוסף לעבר חופי עזה. שייטת השאהידים תכלול כ-20 ספינות ובראשן ה"מאווי מרמרה", ובהן "פעילי שלום עולמיים", עיתונאים, צדיקים מארגון הטרור IHH (שהוצא מחוץ לחוק ב-2008), וכמובן מיודעינו מוועדת המעקב של ערביי ישראל, שעל-פי ח"כ יריב לוין החלו לחלק כרטיסים למשט הטורקי לאנשי שלומם. כך יצטרפו אזרחינו הנאמנים לאותה הספינה, שבמענה לקריאת חיל הים בהשתלטות הקודמת לשנות כיוון, השיב הקברניט ההומאני של המרמרה "שיתקו, תחזרו לאושוויץ" והוסיף: "אל תשכחו את ה-11 בספטמבר". זה המקום שנציגי ועדת המעקב וח"כ חנין זועבי בחרו להימצא בו.
ב-14 במאי נשלחה דרישה מהתובע הכללי בטורקיה לקבל את שמותיהם של "האחראים על הפשיטה הישראלית הקטלנית" על המרמרה בשנה שעברה, וכן את כל המסמכים הקשורים ל"תקרית". בנוסף תובע אותו משפטן מישראל "התנצלות רשמית ופיצוי למשפחות הנספים". לא פחות.
ב-6 ביוני בקעו לפתע זמירות חדשות מחלון משרד החוץ הטורקי. אחמט דאווטאולו קורא למארגני המשט הצפוי "להמתין ולראות איך ישתנו התנאים ברצועה בעקבות פתיחת המעברים על-ידי המצרים וכינון ממשלת אחדות פלשתינית".
ב-15 ביוני הודיע דובר ה-IHH, חוסיין אורוץ', לעיתון הטורקי "הורייט", כי "עקב המצב המחמיר בסוריה וזרם הפליטים ממנה עשוי סדר היום של הארגון להשתנות". רעבי עזה יכולים לחכות.
למחרת, ב-16 ביוני, התבשרנו כי ספינת הדגל של משט הפרובוקציה, ה"מאווי מרמרה" הזכורה לרע, "אינה מוכנה לשוט לעזה". כך מבשר אותו אורוץ' מה-IHH. ולמה לא? כי הספינה לא סיימה את הכנותיה לקראת המשט וזאת "לאור הנזקים שנגרמו לה ועדיין חסרים מסמכים ואישורים על תיקונים שבוצעו בה". איך ההסבר הזה מסתדר עם "המצב המחמיר בסוריה"? זהו, שלא כל כך, אבל מה זה ולמי זה משנה.
אז מה היה לנו כאן?
חודש רב-תהפוכות, שהחל בהכרזות ג'יהאד של ה-IHH על מוכנותם לקרב, על רצונם העז להפוך לשאהידים ונחישותם הרבה לפרוץ את הסגר לעזה, המשיך בתביעות מחוצפות של הממשל הטורקי ופקידיו למסירת חיילינו לחסדי מערכת המשפט הידועה שלהם ודרישות חוזרות ונשנות להתנצלות - ונראה שהולך להסתיים בקול ענות חלושה מלווה בהסברים סותרים על הנסיבות לדעיכת ההתלהבות הקדושה.
את הגורמים לפליק-פלאק הטורקי לא קשה לאתר. החל בהפגנת נחישות של ממשלת ישראל (לא לפני סדרת גמגומים והפרחה מבוהלת של בלוני ניסוי וריצוי) לעצור את המשט, נחישותו של צה"ל לעמוד במשימה הזאת כשלפתע נמצאו כל מיני אמצעים מפתיעים בארסנל. לזה יש להוסיף את הלחץ האמריקני ובמיוחד את פעילותו של ארגון "שורת הדין", אותו ארגון זכויות אדם שעדיין מכבד את ההגדרה הזאת ותומך בכל מרצו וכישרונו בנפגעי הטרור העולמי.
"שורת הדין" הזהירו את חברת הביטוח "לוידס" שמבטחת את מרבית כלי השיט בעולם, שאם תבטח את ספינות המשט תגיש נגדה תביעה משפטית על הסכמתה לבטח ספינות שמצהירות על כוונה לבצע פעילות הנוגדת את החוק הבינלאומי. כן הזהירה "שורת הדין" את חברת תקשורת הלוויינים INMARSAT, חברה בבעלות אמריקנית ואנגלית שמספקת רשתות תקשורת לספינות בים התיכון, שהיא מסתכנת באחריות פלילית ובתביעות ענק כספיות, אם תספק שירותי תקשורת לספינות המשט לעזה. "שורת הדין" מבססת את אזהרותיה על החוק שאוסר סיוע לאויבים של מדינה ידידותית ועל החוק למניעת סיוע לטרור, שבפרשנותו העדכנית מכליל את החמאס ואת ה-IHH תחת ההגדרה הלא מחמיאה ארגון טרור.
כתוצאה הודיעה "לוידס" כי לא תבטח את ספינות המשט וההערכה היא שגם INMARSAT תצא בהודעה דומה. ראוי לציין כי ללא תקשורת וללא ביטוח, אין אפשרות מעשית לקיים משט של כל כלי שיט מרמת סירה ומעלה.
ככה זה כשעובדים עם הראש ולא רק עם הגפיים. לא מן הנמנע שהמשט המתוכנן יתקיים גם ללא ספינות הדגל וללא הכיסוי התקשורתי, אבל זה כבר יהיה קוריוז סמלי שחיל הים אמור ללעוס ולבלוע בארוחת בוקר. קרב חיטין זה לא יהיה.
המסקנה שנגזרת מכל הסיפור הזה, היא שהסיסמאות הבנאליות לכאורה שלאורן התנהלנו בהצלחה כשאימצנו אותן - "בתחבולות תעשה לך מלחמה" ו"המעז מנצח" - עוד תקפות מאז שטבע אותן מי שטבע.

תאריך:  18/06/2011   |   עודכן:  19/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישוט המשט? כנראה שלא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יפה דרשת, כל מילה בסלע! ל"ת
נ.אילנה  |  19/06/11 16:22
2
עד עכשיו צדקת
בן טיבוגה  |  19/06/11 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליוט ג'גר
מדוע יהודים מתעבים את הקפיטליזם שבזכותו שרדו והגיעו עד לעת החדשה?
גבריאל בן-עמי
על-פי חסידי פאנון וסעיד, המערב הוא רע וקולוניאליסטי ובעולם השלישי יש רק ילידים טובים
מנשה שאול
בדמשק אין כיכר אלתחריר    יחסי טורקיה-סוריה שהתאוששו בארבע השנים האחרונות סובלים ממשבר מאז פרוץ המהומות
אברהם בן-עזרא
יש לי חבר שהוא כדורגלן צעיר בן 17 ומחצה במכבי חיפה, ועומד להתגייס לצה"ל, דבר שיפגע קשות בקריירה שלו - אלא אם כן תהיה התחשבות במצבו, במסגרת הצבאית, ביעדיו ובמצבו כספורטאי, דבר שכלל לא בטוח ובשלב זה מעורפל
יהונתן דחוח-הלוי
הנהגת חמאס התייצבה כאיש אחד מאחורי חאלד משעל    ואולם הביקורת שהשמיע מחמוד אל-זהאר נגד משעל חושפת טפח במאבק של חמאס-עזה ליטול תפקיד מוביל בקבלת ההחלטות    גלעד שליט עלול ליפול קורבן למאבקי הכוח בחמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il