מפתיע יותר היה לשמוע עברית בקבלת הפנים של בכירי בואינג, לרגל הגעתו לתצוגה של ה-787 החדש. רועי גנצרסקי הוא הסמנכ"ל המסחרי של שירותי הטיסה בחטיבת המטוסים האזרחיים. זה אומר, שתפקידו לשווק ולמכור את שירותי הכשרת הטייסים ושירותי תפעול חברות התעופה של בואינג, המוצעים ב-18 מרכזים ברחבי העולם, באמצעות 100 סימולטורים ו-600 מדריכים. גנצרסקי נסע לארה"ב לפני 14 שנים ללמוד לתואר השני, תוך שאשתו מבהירה לו שהם חוזרים ארצה "שבוע אחרי שאסיים את התואר". הוא לא עמד במילה: את התואר סיים אבל הוא עדיין שם, ובינתיים הפך לישראלי הבכיר ביותר בבואינג.
אם לדייק, גנצרסקי הוא הישראלי הבכיר ביותר בבואינג מחוץ לישראל.
דוד עברי, מפקד חיל האוויר לשעבר, בכיר מגנצרסקי בדרגה אחת. מכל מקום, גנצרסקי מנהל 350 איש, המשווקים את השירותים בהיקף של מיליארד דולר בשנה. יש תחרות, הוא מבהיר, כי קיימות חברות פרטיות המעניקות את אותם שירותים, ויש חברות תעופה גדולות המחזיקות מרכזי הדרכה וסימולציה משלהן.
ההכשרה היא ממש לא עניין חד-פעמי. קודם כל, וזה מובן מאליו, צריך להכשיר כל טייס לקבלת רשיונות בסיסיים. הכשרה כזאת אורכת כשנה ועולה 120,000 דולר. שנית, הרגולטורים בכל העולם דורשים הכשרה נוספת במעבר מדגם אחד של בואינג לאחר, בשל ההבדלים שיש בין הדגמים. כאן מדובר על שבועיים עד ארבעה שבועות בעלות של 60,000 דולר.
גנצרסקי מספר פרט שאינו ידוע לרבים: טייס יכול להחזיק ברישיון לדגם אחד של מטוס, או לכל היותר לשני דגמים דומים מאוד. הסיבה: "כאשר מתרחשת תקלה, האינסטינקט הוא לחזור למה שיודעים הכי טוב, כלומר להרגלים מהדגם הקודם - וזה יכול לא להתאים לדגם הזה. ההנחה היא שההכשרה וההתמקדות בדגם אחד, מבטלים את כוחו של ההרגל".