X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משפחה אכפתית ובריאה מגדלת אזרחים תורמים ופעילים. היא הבסיס החברתי-ערכי-כלכלי של כל אזרח, של כל אדם
▪  ▪  ▪
הבונים החדשים [צילום: יח"צ]

יום העצמאות, שאנו חוגגים מדי שנה, מסמל יותר מכל את הקמת מדינת ישראל וביסוסה כמדינה יהודית ודמוקרטית, ומהווה יום חג לכל ישראלי באשר הוא. זהו יום בו אנו חוגגים את הזכות "להיות עם חופשי בארצנו". דווקא ביום זה חשוב להדגיש ולהבליט את הערכים החשובים לבניית חברה חפצת-חיים ובת-קיימא.
במרוצת שנותיה של המדינה אמר מי שאמר ש"עם בונה צבא בונה עם". הצבא שהיה ועודנו אחד מכורי ההיתוך הישראלים נחשב במשך שנים רבות למי שמגדיר את הישראליות. הרשו לי לעדכן את האמירה ההיא, או לפחות להציע אופציה נוספת על בסיס אותה אמירה בעיצומו של העשור השביעי לכינונה של מדינת ישראל. "משפחה בונה עם בונה משפחה".
כמעט סמלי שיום העצמאות הוא יום בו אנו חוגגים בחיק המשפחה את עצמאותנו, בדומה לחגים לאומיים ודתיים נוספים. מה שנתפס כערך אינדיבידואלי, עצמאות, הופך להיות ערך רחב יותר, שמאגד בתוכו אינדיבידואלים רבים החוגגים יחדיו את עצמאותם. נראה שיום העצמאות הוא הזמן המתאים ביותר לבחון את ערכי המדינה, החברה והקהילה שלנו.
המשפחה, שלא זוכה ליום חג לאומי בישראל, היא הבסיס של שלושת המרכיבים הללו. הזכות למשפחה, והחופש להקים משפחה עצמאית שאינה תלויה בחסדי המדינה, כמו גם הזכות לבנות תאים משפחתיים מבלי לקבל אישור של מוסדות המדינה צריכים להיחגג גם הם יחד עם עצמאות המדינה.
כאשר אנו מבקשים להבין את הלך רוחו, ערכי ודרכי התנהגותו של אדם, כל אדם, אנו חוזרים לשורשי משפחתו. אם אנו רוצים לקיים מדינה בריאה וחברה בריאה עלינו לטפח את המשפחות, כל המשפחות, ליצור אקלים שפוי ונעים על-מנת שהן יצעידו את המדינה לעתיד טוב, חופשי ובטוח יותר. הבסיס לחברה מתחיל במשפחה. זכויות האדם והאזרח כרוכות בזכות למשפחה, זכות אדם בסיסית, שמאפשרת לפרטים להקים תא משותף, משפחה.
הזכות למשפחה, זכות שעדיין אינה מוכרת בחוקי היסוד של מדינת ישראל, היא זכות טריוויאלית לעם חופשי החורת על דגלו ערכים יהודיים ודמוקרטיים. המשפחה הישראלית מלווה אותנו לאורך כל ההיסטוריה של העם והמדינה. המשפחה היא המקום בו ילדינו מתחנכים, מקבלים את ערכיהם הראשונים ומתחילים לבנות את חייהם בדרך למשפחה משל עצמם. משפחה אכפתית תומכת ובריאה מגדלת אזרחים תורמים, פעילים ואכפתיים. היא הבסיס החברתי-ערכי-כלכלי של כל אדם, אזרח, עם כניסתו למעגל החיים. אך בדיוק כפי שה"משפחה בונה עם" כך על העם לבנות את המשפחה. האינטרס הישראלי הוא להשקיע במשפחה הישראלית ולהצמיח מקרבה דור חדש של בני אדם ואזרחים תורמים, פעילים ומאושרים.
בשורה התחתונה חשוב לזכור ולהפנים שהמשפחה היא בסיסה של החברה הישראלית בפרט ושל החברה האנושית בכלל. השקעה בנכס המשפחתי הזה, טיפוחו, שימת דגש עליו ושדרוג מעמדו לראש סדר היום והעדיפות הלאומי והחברתי היא אינטרס לאומי ראשון במעלה. לכבוד יום העצמאות הבא של מדינת ישראל הקריאה שלנו צריכה להיות עשירה יותר: להיות עם חופשי בארצנו – להיות משפחה חופשית בארצנו!

משפחה חדשה
תאריך:  26/06/2011   |   עודכן:  26/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול דישי
אל ובשמם של 22 חברי האקדמיה המוֹחים החוֹתמים לקראת המפגש עם הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה בראשיתו של השבוע הבא
חן בן אליהו
סיפורו של ג'ונתן פולארד הוא תמצית סיפורה של האנטישמיות האמריקנית המזוקקת היטב ואשר מזוקקת ממנה אין. ארה"ב של אמריקה מדמה להיות 'ידידת' ישראל ואולם ידידות היא ערך נשגב השמור ליחסים בין אדם לאדם בעוד שבין מדינות אין דבר שכזה הנקרא 'ידידות', אלא לכל היותר ישנם אינטרסים משותפים ולעיתים גם ערכים קרובים במהותם
שמחה לוין
עוד שנת לימודים מסתיימת. כאימא, וכמי שעוסקת שנים רבות בייעוץ ארגוני ואסטרטגי, אני בוחנת את האירועים שעברה בתי במהלך השנה. את התנהלות המורים, המנהלת, המערכת כולה. והציון לצערי גם השנה הוא "בלתי מספיק"
עמוס גורן
יובל לוויכוח הרצוג – טוינבי    כמו סייף המוסיף עוד ועוד אבחות חרב ואינו מרפה, אילץ הרצוג את טוינבי לסייג יותר ויותר את שימושו במונח "מאובן"
איתמר לוין
הבואינג 787 לא הצליח להגיע בזמן אפילו לסלון האווירי - וגם איירבס אינה עומדת בלוחות הזמנים של פרויקטים מרכזיים. את האשמה אוהבים להטיל על ספקי התוכנות, אך ייתכן שגם לחברות עצמן - או ליתר דיוק למחלקות השיווק שלהן - יש חלק בפארסות המתמשכות    וגם: טיי הייני מארח ב-C17 של הצבא האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il