X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעבר, אם הפרסומות שלך בעיתונות המודפסת היו קשורות לקמפיין שלך בדיוור ישיר - היה לך "שיווק משולב". כיום זה קצת יותר מורכב. כיום נדרשת התייחסות לנקודות מכירה, פעולות יחסי ציבור, עמודי פייסבוק, תכנים של האתר, פעולות קידום אתרים, ובמקרים מסוימים גם ליוטיוב, לטוויטר, ולפרופיל בלינקד-אין. כל זה מגדיל את מספר הערוצים שצריך לטפל בהם ולעקוב אחריהם. מישהו צריך לנהל את כל הבלגן הזה, ומה לעשות... זה אתה!
▪  ▪  ▪
צריך ושווה להשקיע זמן להכנת תוכנית שיווק משולבת [צילום: AP]

עסקים רבים שרוצים תוכנית שיווק מתוחכמת נעזרים בשירותים של מספר ספקים, מחברות שונות, עבור הצרכים השיווקיים שלהם. מצב זה עלול לגרום לחוסר תיאום, ולפעולות שיווקיות שונות שיש ביניהן קשר קלוש בלבד.
בעבר, אם הפרסומות שלך בעיתונות המודפסת היו קשורות לקמפיין שלך בדיוור ישיר - היה לך "שיווק משולב". כיום זה קצת יותר מורכב. כיום נדרשת התייחסות לנקודות מכירה, פעולות יחסי ציבור, עמודי פייסבוק, תכנים של האתר, פעולות קידום אתרים, ובמקרים מסוימים גם ליוטיוב, טוויטר, ולפרופיל בלינקד-אין. שלא לדבר על תקשורות פנימיות בחברה, ושירות לקוחות. כל זה מגדיל את מספר הערוצים שצריך לטפל בהם ולעקוב אחריהם. מישהו צריך לנהל את כל הבלגן הזה, ומה לעשות... - זה אתה!
הנה 3 הצעות שיעזרו לך להשיג (ולשמור) על סדר בעניינים:
  • אסטרטגיה. אם אתה מעסיק מספר ספקים כדי ליישם מגוון טקטיקות שיווקיות, רצוי שכולם יישרו קו עם אסטרטגיה אחת, כדי שכל זה יהיה בסופו של דבר אפקטיבי. אם זה כבר נעשה, וודא שהספקים שלך מבינים אותה ואת תפקידם בביצוע שלה. אם אין לך אסטרטגיה ברורה, אתה צריך להתחיל בנקודה זו (ואם אתה מהסס - זה סימן ברור לכך שאתה צריך להשקיע עוד קצת מאמץ בצעד החשוב הזה). הגדר לאיזה כיוון העסק שלך צריך ללכת. איך תגיע לשם? שאלה זו יכולה לחכות. כעת אתה מחליט לאן אתה הולך - אסטרטגיה תמיד באה קודם.
  • טקטיקות. עבור חברות עם תקציבי שיווק צנועים, הזמינות של מדיה מקוונת (ובמיוחד מדיה חברתית) היא התפתחות מדהימה, אבל אל תתפתה להאמין שאין לזה עלות. אם תחשב את מספר שעות העבודה שהצוות שלך משקיע ברשתות החברתיות, תבין כמה מהמשאבים של העסק באמת מוקדשים להן. אין שום סיבה לרדוף אחרי כל ערוץ שיווקי חדש שמגיע, וזמינות היא לא סיבה מספקת כדי להצטרף לטרנד. לכל עסק יש כמות מוגבלת של כסף וזמן, שאותם צריך להשקיע בחוכמה. מצד שני, בעולם שמשתנה במהירות זה לא יהיה נכון להישאר עם הישן והמוכר. באופן כזה, לא רק שאתה לא מנצל את הפוטנציאל של הזדמנויות שיווקיות חדשות, אתה גם מתעלם מהעובדה שהכלים שבהם השתמשת בעבר אולי איבדו את הקהל שלהם, או את ההשפעה שלהם, או את שניהם. רוב החברות צריכות "מיקס" של טקטיקות, כאשר לכל אחת מהן יש יתרון משלה. אפילו החברות הגדולות ביותר אינן מפעילות את כל הערוצים והטקטיקות כל הזמן במקביל. כל חברה בוחרת את התמהיל שמתאים ליעדים שלה. הנקודה החשובה היא לייעד כל טקטיקה למשימה שעבורה היא מתאימה באופן טבעי: דיוור ישיר מייצר פניות, פרסום בונה מודעות, CRM (Customer Relations Management) הוא מנגנון קריטי לטיפוח ושימור קשרי לקוחות, ומדיה חברתית מעודדת מחויבות אישית. בתוכנית משולבת היטב אתה לא "מעמיס" את כל הציפיות ואת כל המטרות על מרכיב אחד.
  • מה הלאה?. עליך לשקול לא רק את ההנעה לפעולה בכל ערוץ שיווקי (להעלות מודעות, לבקר באתר, להירשם לניוזלטר, להקליק LIKE, להשתתף בתחרות וכו'), אלא גם את הצעד הבא עבור כל אלה שלא פעלו. נניח שהשגת 1% של הקלקות על באנר פרסומי. ללא ספק חלק מהאנשים שהקליקו פעלו כמצופה. אבל מה בקשר לכל אלו שאיבדו עניין ועזבו את העמוד שאליו הגיעו? ומה לגבי כל ה- 99% שנחשפו למודעה שלך אבל לא הקליקו? מדובר בשני קהלים שזקוקים לתמריץ נוסף או לגישה שונה, ויחד עם זאת רוב אנשי השיווק פשוט נותנים להם להעלם. עם הטכנולוגיה של היום זה לא צריך להיות הטיפול. על-ידי הערכות מראש, וניתוח נתונים פשוט, תוכל לפתח תוכנית שתטפל בכל אחד מהמקרים.
כיום כל חברה, ולא משנה מה גודלה, יכולה לפעול בגדול. אבל אם הגישה שלך אינה משולבת, אתה מסתכן בבזבוז משאבים על הטריקים והטקטיקות השיווקיים האחרונים, בלי שום ניתוח לגבי הכדאיות שלהם עבורך. שווה להשקיע זמן ומאמץ ולהכין תוכנית משולבת. כך תעלה את העסק על המסלול הנכון שמוביל למימוש היעדים שלך, עם הרבה פחות מהמורות בדרך.

הכותבת היא מנכ"ל פרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק.
תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר שילה
את מחאת הקוטג' לא ארגנה רוחמה מקרית שמונה, גם לא ז'קלין משדרות ותאמינו לי, הן סובלות מעליית המחירים יותר ממארגני העצומה. את מחאת הדלק מובילים מי שיש להם רכבים, הם מעולם לא יתלוננו על השמש הקופחת בתחנות האוטובוס במרכזי הערים, על התדירות הנמוכה של האוטובוסים ועל היחס המזלזל של פקחי הרכבת. שלא תבינו לא נכון, אני לא נגד אנשים שמוחים ומארגנים עצומות, אלא שנדמה שאיבדנו פרופורציות לחלוטין
עמוס שריג
מצנע ניהל מו"מ להצבתו בראש רשימת השמאל הלאומי. משהמו"מ לא צלח, שב למפלגת האם, תוך הצהרה ש"בית לא עוזבים", אבל גם מביע משאלה, שפרץ ותומכיו, כבל, בן-סימון ומג'אדלה יעזבו את המפלגה. מבחינתו, הארבעה, בניגוד לברוורמן, יחימוביץ' והרצוג, הם נטל על המפלגה. ופואד? הוא אולי נטל על המפלגה, אך נכס למצנע    אז מה יש לנו כאן, גזענות או צירוף מקרים?
עו"ד שבתאי אברהם
פתרון אפשרי: שניהם צריכים לזכור. כל זרם או פרט בעם יפרש את הזיכרון החרות על ליבו כרצונו    יש משמעות חזקה יותר לזיכרון של מי שנטע את העץ וברא את האדם
עפר דרורי
איני יודע מה עדיף ואין זה כלל חשוב. האם חשוב יותר שאנחנו, עם ישראל, נזכור את חללינו, או שהאלוקים יזכור אותם, ואולי עדיף שכולנו נזכור? מה שחשוב בעיני ומפריע, זו ההתלהמות שאחזה בחלק מן הציבור והשימוש שהוא עושה בעצומה זו, שמן הסתם ראשיתה אותנטית וסופה - זורעת מחלוקת מיותרת בעם
איתמר לוין
הכבוד בו אנו מחויבים כלפי משפחות שכולות, אינו צריך להוביל לכך שנסיבות מותו של חייל ייחקרו עד אין קץ. נפילתו של סמ"ר קובי סמילג נחקרה שלוש פעמים בידי צה"ל והגיעה עד לשולחנו של בג"ץ; זוהי דוגמה למקרה בו ריבוי החקירות מיותר ומזיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il