X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמרת שתשתדל לא להשתמש בכלי-נשק ממיתים, ושאתה מאמן את חייליך לא להגיב באלימות ליריקות. אף אחד לא יירק - יריקה היא מעשה של השפלה, בגידה במילותיו של פעיל השלום שנרצח בעזה ויטוריו אריגוני - "להישאר אנושיים" - שבשמם תפליג הספינה
▪  ▪  ▪
אליעזר מרום. עשר ספינות-מטען מאתגרות את הצבא? [צילום: פלאש 90]

במשט הקרוב לעזה ישתתף הקריקטוריסט והסטיריקן האיטלקי השמאלני המפורסם, האהוב על-ידי מיליונים של איטלקים, ואורו סנסי. סנסי פרסם שלשום (שבת, 25.6.11) מכתב גלוי למפקד חיל הים הישראלי, במטרה להבהיר מטרות, לפרט בקשות ולהבהיר עמדות. תרגמתי את המכתב לפרסום ראשון ב"על צד שמאל". איני מסכים עם כל הכתוב במכתב, אך מצאתי לנכון לפרסמו (בקיצורים קלים) - בתקווה שיסייע בפתרון הבעיה.
האלוף אליעזר מרום היקר,
סליחה אם מכתבי גונב מזמנך. אתה עסוק בלאמן את הקומנדו שלך כדי שיוכלו להשתלט על הספינות של "משט החירות 2", הספינות המיועדות להוביל סיוע הומניטארי לעזה. אני אהיה על אחת מהספינות. בטרם איעצר על-ידי חייליך, אומר לך דברים פשוטים על כוונותינו.
אתה אומר שאיננו מונעים מסיבות הומניטאריות, אלא מ"שנאה כלפי ישראל". אתה צריך לראות את פניהם של הנערים והנערות שעומדים לעלות על הספינה. תוכל למצוא חיוכים, מבטי תקווה, ותום לב של צעירים שמאמינים עדיין בהשקעה מעצמם למען האחרים. תמצא הכל - אך לא שנאה. בנוסף לסולידאריות האקטיבית המופנית לאוכלוסיה בעזה הנמצאת במצור אכזרי כבר שנים, תוכל למצוא סולידאריות לישראל, השבויה בלוגיקה של "חוק החזק יותר". חשיבה כזו מסכנת את כל הטוב שהחברה הישראלית ביטאה.
אתה, כאיש צבא, יודע טוב ממני שהמטיל מצור הוא לעיתים קורבן של המצור. אתה, כאיש צבא, מצהיר שהאוניות האזרחיות העמוסות אך ורק בצעירים ובסיוע, הן "בעלות מטרה לאתגר את החיילים הישראלים". בחייך, אדמירל! הממשלה שלך מתגאה באחד הצבאות החזקים בעולם. האם עשר ספינות-מטען מאתגרות את הצבא?
אני רוצה לומר לך דבר שיגדיל את הגאווה הצבאית שלך: על פני הנערים והנערות שיעלו איתי לספינה - ועל פני, שמזמן אינני נער - תוכל להבחין בפחד. מפחידים אותנו חיילי הקומנדו החמושים ואוניות המלחמה, מפחיד אותנו הרגע שבו נפגוש בכם. הפחד הזה נותן לנו מניע נוסף להרים עוגן, כי הוא מקרב אותנו לפלסטינים שנדונו לחוות הפצצות מן השמיים.
אתה באמת בטוח, אדמירל מרום, שהביטחון של ישראל יובטח רק על-ידי הפחד שאתם מטילים? אמרת שאתה רק משרת את הצבא הישראלי, רק ממלא פקודות. "רק מילאתי פקודות" הוא משפט שמחזיר אותי להצטדקויות בזמנים איומים בהיסטוריה של אירופה.
אמרת גם שתשתדל לא להשתמש בכלי-נשק ממיתים - אני מודה לך על הדאגה - ושאתה מאמן את חייליך לא להגיב באלימות ליריקות ולהשלכת בדלי סיגריות. אני מבטיח לך שאף אחד לא יירק על חיילי הקומנדו - יריקה היא מעשה של השפלה, המנוגד לעקרונות הפציפיזם שעבורם אנו נאבקים, בגידה במילותיו של פעיל השלום שנרצח בעזה ויטוריו אריגוני - "להישאר אנושיים" - שבשמם תפליג הספינה.
יהיה יפה אם ניפגש על שפת הים של עזה, ונאמר שלום בצפירת הסירנה - אנחנו מספינות המטען, ואתה מספינות הקרב שלך. נוכל להגיע לנמל עזה, ולפרוק יחד עם מטען הסיוע גם את פניהם המחייכות של הצעירים שעליהם סיפרתי לך, כדי שנאמר לאוכלוסיית עזה שלא נשכחה, ועדיין יש סיבה לא להפוך את הייאוש הפלסטיני - לשנאה. אני יודע שזהו חלום תמים, אך חלום עוזר לדמיין עולם שמכיר לא רק מתים וסכסוכים - אלא גם עוזר בבנייתו. אני מקווה שגם אתה, אדמירל, מסוגל לחלום, ואני מאחל זאת לך מכל הלב.
להתראות בקרוב.
ואורו סנסי.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום תשובה מרב-סטיריקן איטלקי - לרב-חובל ישראלי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  28/06/11 11:45
2
מצוין
כתומית  |  28/06/11 13:18
 
- וחסלו את תמימי המבט המחוייכים
חנה שרה-  |  29/06/11 14:15
3
אני מציעה לכל הנערים והנערות
חנה שרה-  |  29/06/11 14:01
4
נא לרשום כאן את המקור,
חנה שרה-  |  29/06/11 14:06
5
רק קטע קטן
חנה שרה-  |  29/06/11 15:01
6
עוד קטע קטן של אוריאנה זצ"ל
חנה שרה-  |  29/06/11 15:07
7
פלאצ'י על הטיפוס הנאלח הזה
חנה שרה-  |  29/06/11 15:13
8
יפה וקולע
בטטה  |  1/07/11 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
אנשי ה"ניאונים", אותם אלה שאוהבים לעשות "לייק" בפייסבוק, הם חוד החנית של ישראל. בחורים ובחורות משכילים שנושאים בנטל הכבד של מדינת ישראל. מחאתם על הקוטג' לא יצאה מפרופורציות. היא ההוכחה לכך שטרם איבדנו כאן את הפרופורציות הנכונות
יוסי דר
אני מנחש שהגימיק הבא כבר בדרך. יש לי תחושה עמומה שתוך זמן קצר נמצא סלבריטאים כאלה ואחרים - והפעם כאות הזדהות עם חללי צה"ל - שוכבים רבע שעה בתוך קבר
משה חסדאי
במלחמה כמו במלחמה - לא עורכים משא-ומתן, אלא תוקפים. ככה צריך לנהוג. חייל צריך לדעת שלא נפקיר אותו, אבל לא נחליף שבויים. כאשר יראו אויבינו שאנו לא נותנים כלום בשביל חטופים, יפסיקו לחטוף
מיקי גולדווסר
ממשלת ישראל מגלה חולשה מוחלטת בכל: כניעה לפחד, חולשת הסברה. אבל למה אנחנו בכלל מבלבלים לממשלה את הראש בזוטות כמו שחרור חייל משבי החמאס כאשר מלחמת הכיסאות היא קריטית הרבה יותר?
הרב רון יוסף
"דבריך אינם במקומם, בייחוד כי המדובר בדיני נפשות ועל זה נאמר 'חכמים היזהרו בדבריכם'"    מכתב למנחם בן ממנהל ארגון הו"ד (הומוסקסואלים דתיים)    הרב רון יוסף: אין זה מופרך לחשוב שהומוסקסואלים שומרי תורה ומצוות יכולים להיות בין מובילי הדרך של החברה הדתית הכללית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il