X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה העניקה המדינה הקלות נוספות הנוגעות לתמ"א 38. ננסה לבחון האם וכיצד משפיעות ההקלות הנוספות על החבות במס שבח (של מוכרי זכויות הבנייה) ובמע"מ (בגין שירותי הבנייה הניתנים ע"י היזמים)
▪  ▪  ▪
ניתן יהיה להוסיף בנייה של 2.5 קומות מעל הבניין הקיים למעט באזורי הביקוש במרכז הארץ [צילום: פלאש 90]

הקלה "ותיקה" נוגעת לאפשרות לקבל את כל זכויות הבניה המוגדלות גם במקרה של הריסת הבניין הקיים ובניית בניין חדש (תמ"א 38/2).)אשר לגביה בחרה רשות המיסים שלא ליתן הקלות. לאחרונה פנתה עיריית ר"ג למנהל רשות המיסים בדרישה לשנות את ההחלטה האמורה ובתגובה הודיעה רשות המיסים כי העניין מצוי בבחינה מחודשת.
הקלה נוספת נוגעת לפטור מתשלום היטלי השבחה. חוק התכנון והבניה (תיקון מס' 96), התשע"א - 2011 מעניק, החל מנובמבר 2010, פטור מלא מהיטל השבחה בגין זכויות הבניה שלפי תמ"א 38. בנוסף, החל מ 28/4/2011 הוענק פטור מלא מהיטל השבחה גם לזכויות בניה לבניית חדרי יציאה לגג ובתנאי שמדובר בחדר הצמוד לדירה שתבנה מכח תמ"א 38. החוק מעניק לשר הפנים סמכות לקבוע רשימת יישובים בהם לא יחול הפטור האמור בגין חדרי היציאה לגג. ככל הידוע רשימה כזו טרם פורסמה.
הקלה אחרונה נוגעת לתוספות הבניה מכוח תמ"א 38. המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה להגדיל את זכויות הבניה מכוח תמ"א 38 כך שניתן יהיה להוסיף בניה של 2.5 קומות מעל הבניין הקיים למעט באיזורי הביקוש במרכז הארץ (ת"א, ר"ג, גבעתים, רעננה, הרצליה, רמת השרון ועוד) בהן תוספת הבניה המותרת תהיה 1.5 קומות בלבד.
כיצד ישפיעו שינויים אלה על חבות מס השבח של המוכרים?
מילולית, הפטור ממס שבח למוכרי זכויות הבניה (ובעקבותיו הפטור ממע"מ לשירותי הבניה שניתנים לדיירים) מוענק לזכויות בניה שמכח תמ"א 38 בלבד. לשון החוק מביאה לכך שכמעט כל עסקת תמ"א 38 חייבת בתשלומי מס שבח בגלל שהזכויות הנמכרות כוללות בד"כ גם זכויות לבניית חדרי יציאה לגג. לאור לשון החוק, העובדה שניתן פטור מהיטל השבחה גם לזכויות הבניה אלו אינה מבטיחה פטור גם ממס שבח בגין אותן הזכויות. לטעמנו, על המחוקק להתאים את הפטור ממס שבח וממע"מ לפטור שהוענק מהיטל השבחה. הרציונל המונח בבסיס שני הפטורים זהה: חיזוק יותר ויותר בניינים כנגד רעידות אדמה ע"י מתן תמריצים שיקלו על ביצוע עסקות תמ"א 38 ויהפכו אותן לכלכליות יותר.
לעומת זאת, בתוספת הזכויות שאושרה ע"י המועצה הארצית לתכנון והבניה יש פוטנציאל להפחתת חבויות מס השבח והמע"מ. במקרים בהם בשל מגבלות תכנוניות לא ניתן לנצל את מלוא זכויות הבניה האפשריות לפי כל התוכניות שבתוקף, רצוי שהבקשה להיתר בניה תתבסס עד כמה שניתן על זכויות בניה מכח תמ"א 38 ולא מכח תב"עות אחרות. היתר הבניה מהווה אינדיקציה לרשויות מס שבח כדי לקבוע את גובה הפטור ממס שבח. ככל שיותר מזכויות הבניה ייחשבו לזכויות מכח תמ"א 38 כי אז יגדל גובה הפטור במס שבח.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין ואלתר עורכי דין
תאריך:  28/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השינויים בתמ"א 38 וההשפעה על חבות מס השבח והמע"מ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הבוטות של שר החוץ שלנו יכולה להתקבל יפה בקבלת פנים שעורך המאפיונר העומד בראשות המערכת השלטונית באיטליה. הבוטות של הסנשו פנשו של שר החוץ, הנושא בתואר סגן שר החוץ, יכולה להתקבל במחיאות כפיים סוערות בסניפי ישראל ביתנו ובמפלגות הימין באותה משבצת, אך כואב שבבירות ארצות אירופה, אמריקה, אפריקה ואסיה אין מי שיקשיב לו. התבטאות פרחחית נגד מוסדות פיננסיים של הקהילה הבינ"ל מביישת את מדינת ישראל ומבודדת אותה
איציק שנן
ניתן לומר שההכללה לגבי האוהדים היא תגובה הולמת "במגרש שלהם": מי שנמנה על קבוצה שחלק (לא קטן ממנה) קורא להרג וגירוש ערבים, שלא יתפלא שהתגובה להסתה תהיה מכלילה. מצד שני, ייתכן שזהו התמריץ הגדול ביותר עבור אוהדים, שאינם מזדהים עם קריאות ההסתה, לברא מתוכם את העשבים השוטים, שצמחו בהם ולחנך את ילדיהם ברוח סובלנית יותר
ראובן לייב
הסכם השילומים בנה את מדינת ישראל והסכם הפיצויים העמיד על הרגליים את ניצוליה    אסור לשכוח שלעומת אוסטריה, בעלת-בריתה ברייך השלישי, הייתה זו גרמניה שלקחה אחריות מלאה על פשעיו של המשטר הנאצי    היא גם זו שהייתה היחידה שעמדה לצידה של ישראל בשעתה הקשה ביותר    הברית הנאמנה איתה מקונראד אדנאואר ועד לאנגלה מרקל
רועי אורן
אחד המתמודדים הבולטים על ראשות מפלגת העבודה הוא עמיר פרץ, אשר כשל כשר ביטחון מאחר שלא הבין כי גנרל חברתי לא יכול להיות שר ביטחון
איציק וולף
אי-אפשר לשתוק לנוכח האיוולת שבמחאת תלמידיו של הרב דוב ליאור על עיכובו לחקירה    אילו לא היה משחק עם המשטרה במשחקי כבוד שנובעים מהתפישה השגויה שרבנים הם מעל לחוק - לא היו נאלצים לעכבו באמצע הכביש    לו רק היו שמים ליבם על המשנה במסכת אבות שקובעת ש"כל שאין רוח הבריות נוחה הימנו - אין רוח המקום נוחה הימנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il