X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה לתאר את סבל המשפחה, הדאגה והציפייה. פעילות למען, היא תמיד מבורכת, במידה שלא מערבבים בה מהלכים ומסרים פוליטיים חבויים, במסווה של השתתפות תמימה כביכול במאבק למען השחרור. הפתרון - לא להיכנע, להמשיך בלחץ בינלאומי ולבצע חטיפת מנהיגי חמאס
▪  ▪  ▪
משפחת שליט. להמשיך בלחץ הבינלאומי [צילום: פלאש 90]

הסיסמה שאני מציע היא "לעשות כל מאמץ אך לא בכל מחיר", לא להיכנע לדרישות המופלגות של החמאס, שיהוו בסיס לעתיד. מצעד אנשי ביטחון לשעבר שמביעים דעתם בנחרצות ובידענות, שישראל יכולה להרשות לעצמה לשחרר את מחבלי החמאס והפת'ח לפי דרישת חמאס, לרבות כניסתם של מאות מרצחים ליהודה ושומרון, היא מחוצפת, בלתי מבוססת ובעיקר השערה שאין לה תימוכין, גיבוי ובסיס מודיעיני מבוסס ואמין.
כמובן שקל לשער שישראל חזקה, השב"כ יעשה את מלאכתו והמרצחים המשוחררים לא יפעלו או יתפסו בטרם ביצוע פיגועים נוספים. השחרורים הקודמים - הוכיחו שאחוז גבוה חזר לפעילות חבלנית. הביטחון המופרז הזה של הלשעברים נובע מכך, שהם לא יהיו אחראים לאירועים, להם אין אחריות אישית והם לא יצטרכו לבוא לנחם משפחות של נפגעים. בתנאים אלה, קל להבטיח ולהטיל ולדרוש אחריות ממשלת ישראל ובעיקר לנגח את ביבי נתניהו.
יש להזכיר לציבור ממשלת אולמרט, לא שחררה את שליט ולא הסכימה בצדק לדרישות החמאס. ממשלת נתניהו רוצה משתדלת אבל לא מוכנה להסכים לתנאים בלתי מתקבלים על דעת אנשי הביטחון שנמצאים כיום בתפקיד - ולא לשעברים. מפליא ביותר איך ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון מתבטא בביטחון ובחוצפה שביבי הסכים לשחרר את השיך יאסין, אך לא את גלעד. חבל מאד, שראש השב"כ לא מבדיל בין שני האירועים שבהם אנשי מוסד במדינה ערבית - ירדן, מדינה ידידותית בשלב זה, מנסים לבצע "חיסול ממוקד" - שיכול לגרום למשבר קשה בין שתי המדינות. לבין מקרה שליט שנחטף ע"י ארגון טרור, שלא כפוף לכללים בינלאומיים ומדינתיים.
ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון לא הצליח לשמור על רבין ז"ל, ולכן אין לו זכות מוסרית וביטחונית להטיף לממשלת ישראל ולביבי נתניהו. נשאלת השאלה האם כרמי גילון שלא הצליח להגן על ראש ממשלת ישראל יוכל לשמור על מאות מחבלים שישוחררו ליהודה ושומרון מפני ביצוע פיגועי רצח - ספק גדול? כך צריך להתייחס להצעתו.
השחקן משה איבגי שנכנס לצינוק, הצהיר שאם גלעד ימות (חס וחלילה), לא נסלח לביבי. משה איבגי, מייצג בנושא זה, את כלל האומנים והשחקנים וחלק מאזרחי ישראל. ברור שכוונתו ומטרתו טובה ורצונו בשחרור משפיע עליו. אבל מה יקרה אם כפי שאמרתי לעיל, יבוצעו פיגועים נוספים ואזרחים תמימים יפגעו וירצחו, האם נוכל לסלוח לאיבגי או לנתניהו שנכנע ללחץ הציבורי ולא להיגיון הביטחוני.
הממשלה מטפלת בנושא רגיש, אנושי, מוסרי עם השלכות על כולנו, לכן צריך לסמוך עליה. אבל צריך להבין - אי-אפשר להכניע מדינה ריבונית שלמה. אי-אפשר ואסור להוריד את ממשלת ישראל על הברכיים ולהיכנע לכל הדרישות של חמאס. תחשבו על המחר. מה יקרה בעתיד, מה יהיו תוצאות עם החטיפות ימשכו - ומה יהיו הדרישות החדשות. ומה נגיד אז למשפחות החטופים שגלעד שליט הוא מקרה מיוחד וחריג והם לא - או שפשוט גם אז ניכנע לחמאס.
אם חיות אדם, שלא כפופות לשום דין ולא נענות לנשיאים של מדינות זרות כמו צרפת, לא לצלב האדום הבינלאומי, יש לנהוג בהתאם. יש עדיין מה לעשות - וחבל שממשלת ישראל לא מספיק תוקפנית, יצירתית ועיקשת. במבצע "עופרת יצוקה" - הייתה הזדמנות בלתי חוזרת, לבצע מהלכים ופעולות שיבטיחו את שחרורו של שליט, אך הם לא נעשו והזמן חלף ללא תוצאות.
אחרי ששליט ישוחרר צריך לקבוע מסגרת וכללי פעולה למקרים של חטיפות נוספות - שלהערכתי, החמאס ימשיך בהם, לאור ההצלחה עם שליט - שהוא הקלף "החזק" ביותר שלהם כרגע נגד ישראל ומכאן התעקשותם המתמשכת.
הערות לסיום:
1. אם הייתי במקומם של משפחת שליט, הייתי נוהג כמותם.
2. אם הייתי במקומו של ביבי נתניהו - הייתי נוהג כמותו. הוא חייב בראייה ממלכתית עם מבט לעתיד ובהתחשב באזרחי ישראל כולם.
3. אין להשוות מקרה שליט - למקרים של שבויי המלחמה המצריים, כשהוחלפו 5000 חיילים תמורת טייס אחד. ואין להשוות לשחרור המחבלים האחרים, בעסקת ג'בריל שרובם חזרו לבצע פיגועים.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  28/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חטיפת שליט - אי-אפשר להכניע מדינה שלמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עצות לא חסר -גם מבעלי מוניטין
מוטי קופר  |  28/06/11 10:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אורית קוך, עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה העניקה המדינה הקלות נוספות הנוגעות לתמ"א 38. ננסה לבחון האם וכיצד משפיעות ההקלות הנוספות על החבות במס שבח (של מוכרי זכויות הבנייה) ובמע"מ (בגין שירותי הבנייה הניתנים ע"י היזמים)
איתן קלינסקי
הבוטות של שר החוץ שלנו יכולה להתקבל יפה בקבלת פנים שעורך המאפיונר העומד בראשות המערכת השלטונית באיטליה. הבוטות של הסנשו פנשו של שר החוץ, הנושא בתואר סגן שר החוץ, יכולה להתקבל במחיאות כפיים סוערות בסניפי ישראל ביתנו ובמפלגות הימין באותה משבצת, אך כואב שבבירות ארצות אירופה, אמריקה, אפריקה ואסיה אין מי שיקשיב לו. התבטאות פרחחית נגד מוסדות פיננסיים של הקהילה הבינ"ל מביישת את מדינת ישראל ומבודדת אותה
איציק שנן
ניתן לומר שההכללה לגבי האוהדים היא תגובה הולמת "במגרש שלהם": מי שנמנה על קבוצה שחלק (לא קטן ממנה) קורא להרג וגירוש ערבים, שלא יתפלא שהתגובה להסתה תהיה מכלילה. מצד שני, ייתכן שזהו התמריץ הגדול ביותר עבור אוהדים, שאינם מזדהים עם קריאות ההסתה, לברא מתוכם את העשבים השוטים, שצמחו בהם ולחנך את ילדיהם ברוח סובלנית יותר
ראובן לייב
הסכם השילומים בנה את מדינת ישראל והסכם הפיצויים העמיד על הרגליים את ניצוליה    אסור לשכוח שלעומת אוסטריה, בעלת-בריתה ברייך השלישי, הייתה זו גרמניה שלקחה אחריות מלאה על פשעיו של המשטר הנאצי    היא גם זו שהייתה היחידה שעמדה לצידה של ישראל בשעתה הקשה ביותר    הברית הנאמנה איתה מקונראד אדנאואר ועד לאנגלה מרקל
רועי אורן
אחד המתמודדים הבולטים על ראשות מפלגת העבודה הוא עמיר פרץ, אשר כשל כשר ביטחון מאחר שלא הבין כי גנרל חברתי לא יכול להיות שר ביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il