הצעד הבא עליו הכריזו ראשי מאבק חרם הקוטג', בו קראו להחרמת מעדני החלב של תנובה ושטראוס, הוא בבחינת צעד "ידוע מראש". כאשר מחירו של מעדן "יופלה" הופך למחיר של מעדן גורמה וחוצה את ה-4.5 שקלים לגביע, ניתן לומר כי נחצה עוד קו אדום.
בזמן שמשפחה ישראלית ממוצעת מתחילה לעשות חישובי כדאיות על המוצרים שהיא בוחרת להכניס לסל הקניות שלה, על כך ניתן לומר - "הכתובת הייתה על הקיר" או במקרה הזה - על גבי מדפי המקררים. החברות מודעות לעובדה שילדים מכורים למותגי המעדנים למיניהם, הן מפקיעות מחירים ומעמידות את ההורים מול שוקת שבורה.
הצעד של ראשי המאבק הוא יותר ממובן, אולם בפועל משפחות רבות נאלצות כבר היום לוותר על מעדנים רבים, מבלי שיהיה צורך להכריז על "חרם". החברות הן אלה שגרמו לרבים להדיר ידיהם מן המעדנים, כגון יופלה ודנונה, ולחזור למעדנים של פעם, כגון "פרילי" ו"באדי" - המעדנים הזולים יותר מבין מבחר המעדנים שעל המדפים.
הצעד המתבקש הבא עליו ראשי המאבק צריכים להכריז הוא: חרם על מחירי הנקניקים. שמתם לב כמה עולה חבילת נקניק פסטרמה או נקניק סלמי? (הנקניקים הפשוטים יותר מבין מבחר הנקניקים). גם ממוצר זה נאלצות משפחות רבות להימנע, כאשר חבילת נקניקים (דקיקים ביותר) חוצה את ה-20 שקלים לחבילה. אם פעם נהגנו לקחת כריכי פסטרמה להפסקת-10 בבית הספר, כדאי לבדוק שוב את הכריכים שלוקחים הילדים של היום. חלקם הגדול בוודאי אינו מכיל נקניקים.
מבעיה כלכלית לבעיה חברתית הבעיה היא לא חוקי הכלכלה החופשית. מדיניות הכלכלה החופשית נחוצה והביאה להישגים רבים. אולם, כאשר מנכ"ל כזה או אחר של חברת מזון גדולה מתגאה בהישגים שממומנים על-ידי האזרח הקטן, כאן עברנו את גבול הטעם הטוב של חוקי הכלכלה החופשית, ועברנו לטעם המר של הקפיטליזם החזירי.
שרי הממשלה ופקידי האוצר צריכים להפנים שכאשר מתעוררים למציאות שבה לאכול פסטרמה נחשב למותרות, מעדן עם קצת פירות הופך למעדן יוקרה, וגביע של קוטג' הופך להיות קשה להשגה - ניתן לומר בוודאות שהבעיה שאנו עדים לה היא הרבה מעבר לבעיה כלכלית. היא הפכה לבעיה חברתית.
הפתרון שמסתמן הוא שוב בצורת הקמת ועדה נוספת שתגיש את מסקנותיה בעוד ארבעה חודשים, ובכך תאפשר לחברות לעבור בשקט את תקופת הקיץ והחגים. זהו הזמן לחרוק שיניים ולהימנע לפחות לזמן קצוב ממוצרי חברות אלו. מומלץ להתעדכן על אלו מוצרים חולשת כל חברה. משימה זאת קלה יחסית לביצוע, שכן כבר כיום, כאמור, משפחות רבות נאלצות לוותר על הבחירה במוצרים אלה.