X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מחירו של מעדן יופלה חוצה את מחיר ה-4.5 שקלים לגביע, ניתן לומר שהכתובת לצעד הבא עליו הכריזו ראשי המאבק הייתה על הקיר. כבר היום נאלצות משפחות רבות להדיר ידיהן מרכישת מעדנים אלה ולרכוש מעדנים פשוטים וזולים יותר. לאור זאת, המשך ההימנעות מרכישת מוצרי חברות תנובה ושטראוס - היא משימה קלה לביצוע
▪  ▪  ▪
יופלה. הפך למעדן גורמה

הצעד הבא עליו הכריזו ראשי מאבק חרם הקוטג', בו קראו להחרמת מעדני החלב של תנובה ושטראוס, הוא בבחינת צעד "ידוע מראש". כאשר מחירו של מעדן "יופלה" הופך למחיר של מעדן גורמה וחוצה את ה-4.5 שקלים לגביע, ניתן לומר כי נחצה עוד קו אדום.
בזמן שמשפחה ישראלית ממוצעת מתחילה לעשות חישובי כדאיות על המוצרים שהיא בוחרת להכניס לסל הקניות שלה, על כך ניתן לומר - "הכתובת הייתה על הקיר" או במקרה הזה - על גבי מדפי המקררים. החברות מודעות לעובדה שילדים מכורים למותגי המעדנים למיניהם, הן מפקיעות מחירים ומעמידות את ההורים מול שוקת שבורה.
הצעד של ראשי המאבק הוא יותר ממובן, אולם בפועל משפחות רבות נאלצות כבר היום לוותר על מעדנים רבים, מבלי שיהיה צורך להכריז על "חרם". החברות הן אלה שגרמו לרבים להדיר ידיהם מן המעדנים, כגון יופלה ודנונה, ולחזור למעדנים של פעם, כגון "פרילי" ו"באדי" - המעדנים הזולים יותר מבין מבחר המעדנים שעל המדפים.
הצעד המתבקש הבא עליו ראשי המאבק צריכים להכריז הוא: חרם על מחירי הנקניקים. שמתם לב כמה עולה חבילת נקניק פסטרמה או נקניק סלמי? (הנקניקים הפשוטים יותר מבין מבחר הנקניקים). גם ממוצר זה נאלצות משפחות רבות להימנע, כאשר חבילת נקניקים (דקיקים ביותר) חוצה את ה-20 שקלים לחבילה. אם פעם נהגנו לקחת כריכי פסטרמה להפסקת-10 בבית הספר, כדאי לבדוק שוב את הכריכים שלוקחים הילדים של היום. חלקם הגדול בוודאי אינו מכיל נקניקים.
מבעיה כלכלית לבעיה חברתית
הבעיה היא לא חוקי הכלכלה החופשית. מדיניות הכלכלה החופשית נחוצה והביאה להישגים רבים. אולם, כאשר מנכ"ל כזה או אחר של חברת מזון גדולה מתגאה בהישגים שממומנים על-ידי האזרח הקטן, כאן עברנו את גבול הטעם הטוב של חוקי הכלכלה החופשית, ועברנו לטעם המר של הקפיטליזם החזירי.
שרי הממשלה ופקידי האוצר צריכים להפנים שכאשר מתעוררים למציאות שבה לאכול פסטרמה נחשב למותרות, מעדן עם קצת פירות הופך למעדן יוקרה, וגביע של קוטג' הופך להיות קשה להשגה - ניתן לומר בוודאות שהבעיה שאנו עדים לה היא הרבה מעבר לבעיה כלכלית. היא הפכה לבעיה חברתית.
הפתרון שמסתמן הוא שוב בצורת הקמת ועדה נוספת שתגיש את מסקנותיה בעוד ארבעה חודשים, ובכך תאפשר לחברות לעבור בשקט את תקופת הקיץ והחגים. זהו הזמן לחרוק שיניים ולהימנע לפחות לזמן קצוב ממוצרי חברות אלו. מומלץ להתעדכן על אלו מוצרים חולשת כל חברה. משימה זאת קלה יחסית לביצוע, שכן כבר כיום, כאמור, משפחות רבות נאלצות לוותר על הבחירה במוצרים אלה.

תאריך:  29/06/2011   |   עודכן:  29/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרמת יופלה: הכתובת הייתה על הקיר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
עם ובלי מאבק
אבי גיא  |  29/06/11 14:54
2
מה רע באשל או לבן-1.9 שח ליחיד ל"ת
יהושע קוצינסקי  |  29/06/11 17:51
 
- ותוסיף חתיכות מפירות העונה וזה ל"ת
ניסימיקו  |  30/06/11 12:08
3
לבן עם כפית או 2 של ריבה
אבי געזונט  |  30/06/11 02:22
4
מחירי טבעול גבוהים להחריד.
ג.נ.  |  30/06/11 06:30
 
- ושוב הקיבוצים החזיריים
צדוק  |  30/06/11 12:19
 
- להימנע לחלוטין מאוכל מעובד זה
רחובותית  |  30/06/11 15:11
5
יופלה דנונה ומולר:כנסו ותבינו
בוץ'  |  30/06/11 08:05
6
מאמר נכון ומדוייק
אזרח-1  |  30/06/11 10:58
7
להחרים מייד את הנקניקים
סתם_1  |  30/06/11 11:04
 
- נקניקים מכילים ניטריטים
abi  |  30/06/11 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מעיד על עצמי, שהייתי מעט מאוד פעמים בהפגנות אל מול גדר ההפרדה בבלעין ובנעלין. אבל כל פעם שהשתתפתי בהפגנות ליד גדר ההפרדה או בירושלים מימנתי בכספי את הנסיעה. כמוני עשו כל המשתתפים שעלו לרכב. אך המח"ט יודע שאני ורעייתי עבור כל נסיעה קיבלנו, כדבריו, "סכומי כסף, והרבה כסף"
אלי אסף
מי שאמורים היו להיות תנועת גלגלי השינוי הישראלי, מתפקדים תחת קיבעון מחתרתי כמנציחים האמיתיים של המצב המדיני והפוליטי בישראל    יותר משהתנועות הימניות מכבידות על רצונו של אובמה לקדם את 'תיקון העולם', הרי גניבתו הבלעדית של אובמה ומיצובו כשייך למחנה שמבקש כל הזמן להטיל אשמה, לרגון ולקטר, מסרסים ומחבלים במאמצי התיקון והסיוע של אובמה יותר מכל דבר אחר
אהרון רול
ראוי כי "התותח המקולל" יועמס אחר כבוד על סיפון אונייה ויושלך לשכחת עולם בלב הים התיכון    מקומה של האלטלנה הוא באנדרטה על החוף, על כן יש לתור אחר שרידיה    פצעי אלטלנה מעולם לא אוחו, הם בוערים בלבבות רבים, מנציחים את האיבה בין מחנות השמאל לימין ובכך ממשיכים לפלג את העם גם 63 שנים אחרי ארועי הטבח
ראובן לייב
אף שלא מדובר במסעדה מהודרת ומרווחת, "דים סאם סטיישן", שבדרום תל אביב, עונה על כל הציפיות הקולינריות שאפשר להעלות על הדעת מבית-אוכל אסייאתי    המטבח המעולה, בניצוחה של השפית והמנהלת הפיליפינית שלו, מצליח להפיק תפריט בריא, עשיר ומגוון
ציפורה בראבי
הגיעה העת להוריד את הספרים משולחן המנתחים    ספרים הם דרך מצוינת לחנך, להרחיב את הידע ולהעמיקו. ובעיקר - להתרגש...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il