X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם השימוש בביטוי "אחרי הספירה" הוא נכון? מדוע טועות האימהות שמחכות לצמיחת שיני הבשר? מה הכוונה בביטוי "מופרעי מוזיקה" והאם הבנק יכול להיות נפקד?. על ביטויים והסלנג של ימנו
▪  ▪  ▪
''מופרעי מוזיקה'' בבית קפה [צילום: rest.co.il]

בגילי, קצת קשה לי עם העברית החדשה של הפקאצ'ות עם היי וביי. אבל יש בכל זאת ביטויים שליקטתי פה ושם ברחוב. ברחוב שלי. לא שלהן. למשל, את מתרצי התירוצים מכנה שמואל ידידי בשם "חולים בתַרֶצֶת נפוצה". זה לא חדש והמגיפה מתפשטת בלי שהמחקר הרפואי עושה משהו לעצור אותה.
למדריכי טיולים - ואני אוהב להצטופף בחברתם - יש ביטוי קבוע: "אחרי הספירה". למה? כי הייתה תקופה של לפני הספירה. לפני שישו נולד. אבל אין אחרי הספירה, כי אנחנו בתוך הספירה. אינני מאמין שאני (ומדריכי הטיולים) נגיע לתקופת אחרי הספירה...
כסבא אני פוגש אימהות צעירות והן דנות בכובד ראש בשיני חלב ושיני בשר. יאללה טפשות. יש לתינוק שיני חלב ואחר כך גדלות (בכאבים קשים) שיניים קבועות. מה לעשות, מי שאינה שומרת כשרות נשאר לה רק הביטוי שיני בשר.
תמיד ידעתי שנפקד הוא החייל שלא התייצב למסדר או בכלל לא הגיע למחנה. הכרתי גם את הממונה על נכסי נפקדים, שעוסק בערבים שעזבו את הארץ ב-1948. עד שקראתי את ד"ר גדי טאוב בדה מרקר והוא כתב, שנפקד הוא מי שקיבל פקדון. הכרתי רק את הצד השני (אני מפקיד בבנק). עכשיו אני יודע, שהבנק נפקד.
חיפוש המלים הביא אותי לבלוג הנפלא של הסופר אמנון שמוש. הפוסט שעוסק במלים נפתח בפיסקה הבאה: "דור הקלנועית יודע היטב מה זה בוק. ספרים ליוו אותו כל חייו. יודע גם מה זה ילען אבוק. אבל מה זה, לעזאזל, פייסבוק?"
כשהעברתי את הקישור לחברים, קבלתי את ההגדרה הבאה: קלנועית - הרלי פרקינסון. כתבתי בעבר, שאני ישבן בתי קפה. כבר הרבה שנים. לפני שבוע ישבתי על שפת הים בהרצליה בבית קפה חדש, על החול, ולא יכולתי לשמוע מלה. המלצרים אוהבים את הקפה שלהם עם ליווי עתיר דציבלים. חברי, ישראל, טבע את הביטוי "מופרעי מוזיקה". ניסיתי לברר אם התכוון אלינו או אל המלצרים, אבל לא שמעתי את התשובה. אותו כנ"ל קבע שאני מחוייך המציאות.
אז אתם, יודעי העברית, יכולים להשיב על השאלה: מה הקשר בין פרע, פרוע ופירעון? ובהקשר זה אזכיר את ספר משלי: "באין חזון יפּרע עם, ושמר תורה אשרהו" (כ"ט י"ח)

תאריך:  29/06/2011   |   עודכן:  29/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רלי פנחס
תשמע ילד שלי, לא מזמן הייתה לך בר-מצווה. אם אתה מספיק גדול לעלות לתורה, אתה גם מספיק בוגר כדי ללמוד כמה עובדות על החיים. ואלו העובדות:
מירב ארד
כאשר מחירו של מעדן יופלה חוצה את מחיר ה-4.5 שקלים לגביע, ניתן לומר שהכתובת לצעד הבא עליו הכריזו ראשי המאבק הייתה על הקיר. כבר היום נאלצות משפחות רבות להדיר ידיהן מרכישת מעדנים אלה ולרכוש מעדנים פשוטים וזולים יותר. לאור זאת, המשך ההימנעות מרכישת מוצרי חברות תנובה ושטראוס - היא משימה קלה לביצוע
איתן קלינסקי
אני מעיד על עצמי, שהייתי מעט מאוד פעמים בהפגנות אל מול גדר ההפרדה בבלעין ובנעלין. אבל כל פעם שהשתתפתי בהפגנות ליד גדר ההפרדה או בירושלים מימנתי בכספי את הנסיעה. כמוני עשו כל המשתתפים שעלו לרכב. אך המח"ט יודע שאני ורעייתי עבור כל נסיעה קיבלנו, כדבריו, "סכומי כסף, והרבה כסף"
אלי אסף
מי שאמורים היו להיות תנועת גלגלי השינוי הישראלי, מתפקדים תחת קיבעון מחתרתי כמנציחים האמיתיים של המצב המדיני והפוליטי בישראל    יותר משהתנועות הימניות מכבידות על רצונו של אובמה לקדם את 'תיקון העולם', הרי גניבתו הבלעדית של אובמה ומיצובו כשייך למחנה שמבקש כל הזמן להטיל אשמה, לרגון ולקטר, מסרסים ומחבלים במאמצי התיקון והסיוע של אובמה יותר מכל דבר אחר
אהרון רול
ראוי כי "התותח המקולל" יועמס אחר כבוד על סיפון אונייה ויושלך לשכחת עולם בלב הים התיכון    מקומה של האלטלנה הוא באנדרטה על החוף, על כן יש לתור אחר שרידיה    פצעי אלטלנה מעולם לא אוחו, הם בוערים בלבבות רבים, מנציחים את האיבה בין מחנות השמאל לימין ובכך ממשיכים לפלג את העם גם 63 שנים אחרי ארועי הטבח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il