X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמעתי כיצד ח"כ ציפי חוטובלי נלחמת בשצף קצף נגד העלאת גיל הפנסיה לנשים. כל אחד מהטיעונים שהעלתה נכון לא פחות לגבי גברים - אז מדוע אין אף ח"כ הנלחם את מלחמתם?
▪  ▪  ▪
מה עם הגבר? [צילום: הרצל הדר]
פנסיה עכשיו!
עמוס עמירן
אם מנהיגינו רוצים לשרת את האזרחים ולא שהאזרחים ישרתו אותם, ייטיבו לעשות אם יפעלו ליצירת תנאים מתאימים שיאפשרו לכולנו להגיע, כשכוחנו במותנינו, למצב של רוגע ושקט, ללא מתחי העבודה היומיים * חוזרים לשפיות!
לרשימה המלאה

ח"כ ציפי חוטובלי היא יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ומשכך כנראה רואה ב"קידום מעמד האישה" חזות הכל, ונלחמת את המאבק ממקום לא נכון ולא הוגן.
העלאת גיל הפנסיה פוגעת בכל שכיר, אישה או גבר. טיעוניה העיקריים של ח"כ חוטובלי היו שלאדם מגיעה מנוחה אחרי הרבה שנות עבודה, ושקשה למצוא עבודה בגיל מתקדם.
הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, מעצם הגדרתה, קיימת מהנחה כי קיים חוסר שוויון שיש לתקנו. חובה על ועדה זו, וכפל כפליים על יו"ר הוועדה, להיזהר ולקדם רק את אותם נושאים שבאופן מוכח וחד-משמעי מתקיימת בהם הפליית נשים, שאם לא כן, ועדה זו לא תקטין אפליה קיימת אלא תייצר ותגדיל הפליה הפוכה, הפליה לרעה של גברים.
ח"כ חוטובלי לא הביאה כל מחקר המוכיח כי לנשים קשה יותר למצוא עבודה מאשר לגברים בגילים מתקדמים, ולא הביאה כל מחקר המצדיק הוצאת נשים לפנסיה בגיל צעיר יותר מגברים. עיקר השיחה ברדיו, עם מגישת התוכנית קרן נויבך, היה העלאת טיעונים לא מבוססים כשאחת מתחרה בשנייה בהצדקת המאבק. במאמר מוסגר גם אציין כי דבריו של אותו פקיד ממשלתי שהועלה לשידור נקטעו ללא הרף, מבלי שניתן לו להציג את הנושא.
הדוגמאות ממדינות אחרות שהביאו הצמד חוטובלי-נויבך, הציגו גילי פרישה צעירים יותר מהמוצע בארץ, אך השתיים התעלמו מהעובדה שגיל פרישה לנשים ולגברים שווה באותן המדינות. נקודה זו נדחקה לקרן זוית, שהרי אינה משרתת את מטרתן של הצמד.
דיון כזה גם אינו רציני כשמתעלמים מההיבט הכלכלי, שהוא הסיבה להעלאת גיל הפנסיה. שכחו השתיים להציג את יציבות קרנות הפנסיה בכל אותן מדינות. בהרבה ממדינות אירופה, בהן הפרישה בגיל מוקדם מישראל, החסכונות הצבורים לפנסיה לוקים בגרעונות אדירים, וגיל הפרישה הוא רק אשליה שעומדת להתפוצץ בפניהם, או שיפרשו עם חלק קטן מאוד מהפנסיה שהם חושבים שיקבלו.
צעירה היא ח"כ חוטובלי, ולא חוותה את הדברים שבשמם היא טוענת בלהט. הייתי ממליץ לה שתיקח יועץ לוועדתה, יועץ גבר, מבוגר, כזה שיציג את הצד השני של המטבע.
נכון להיום, מי שמופלה לרעה בנושא הפנסיה אלו הגברים, שיציאתם לפנסיה היא מספר שנים אחרי גיל פרישת נשים. אז מדוע אין ועדה לקידום מעמד הגבר בכנסת? מדוע אין אף ח"כ הנלחם את מלחמתם?

תאריך:  04/07/2011   |   עודכן:  04/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוועדה לקידום מעמד הגבר בכנסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא כולם מגיעים לגיל 67
לל  |  4/07/11 22:27
2
אפלייה גברים מובנית בחוק
ח.  |  5/07/11 22:05
3
ספורט חקיקה נשית במיטבו
ירון זכאי 1  |  6/07/11 01:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף פנדריך
האם יש חובה חוקית להתייצב לחקירה על-פי הזמנת המשטרה?    בג"צ: אין למשטרה סמכות לחייב אזרח להתייצב לחקירה    מה הן המסקנות בהתייחס לחקירת הרב דוב ליאור?
ציפי לידר
מה המשותף לאהרן ולמרים, שנפטרו בפרשתינו? איך זה שהעם היה מתלונן סידרתי?    ומדוע נענש משה שהיכה על סלע?    ולקינוח: נחש הנחושת - שיעור באמונה
יוסף דוריאל
לאחר ההשתמטות המתמשכת של ישראל מלהחזיר מלחמה למסע ההסתה העולמי, הולך זה ומנצח, עד כדי סיכון לגיטימיות הקיום של המדינה    הצונאמי האמיתי הצובר כיום כוח נגדנו הוא של הצפה ימית ואווירית של פרובוקאטורים מקצועיים בחיפוי של אידיוטים שימושיים בשם "פעילי שלום" שיביאו את השנאה לישראל וליהודים לרמה ולהיקף עולמי מסוכנים
עו"ד נבון קצב
אין ראוי יותר מבחינה ערכית שמי שקורא למדינת ישראל להרים דגל לבן בפני הטרור ולשלם כל מחיר תוך כניעה לדרישות הטרוריסטים יהיה מוכן גם לשלם בעצמו מחיר אישי לשם שחרור שליט בהתאם לדרישתו הוא.
צ'לו רוזנברג
שלטון החוק הולך ונעלם וכל זב חוטם עושה לעצמו דין    קבוצות פוליטיות, מכאן ומכאן, מגוייסות כגיסות צבא למתקפה על שלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il