X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנת פעילי שמאל נגד חוק החרם בכיכר רבין בתל אביב [פלאש 90]
חוק של סתימת-פיות
בסך-הכל, חוק החרם הוא כסת"ח לייעודו הספציפי, שהוא, לכאורה, הגנה טוטאלית מפני כל קריאת-תיגר על ההתנחלויות. רק שזה, בדיוק, מה שהופך אותו לאנטי-דמוקרטי, בעל אופי פשיסטי, ושכדי להסתייג ממנו לא צריך להיות דווקא "סמולן"

לא בכדי ניטשת מחלוקת קשה סביב אופיו של חוק החרם, שהתקבל בכנסת ברוב לא גדול במיוחד. אף שהוא אמור להגן על המדינה מפני מתכחשיה, יש בו פגיעה גסה בליבת חופש הביטוי הפוליטי וסתימת-פיות ברורה לכל מי שסבור, עדיין, כי שחור איננו בהכרח דווקא לבן.
אין זאת כי אם אישורו של החוק הוא ניצחונו המובהק של הימין הקיצוני, שהגה אותו כדרכו בקודש. עדות לכך היא העובדה שרבים מאנשי הימין השפוי הסתייגו ממנו, בהם בכירי הליכוד כראש הממשלה, בנימין נתניהו, סגנו סילבן שלום ויו"ר הכנסת רובי ריבלין. אלה, כמו רבים אחרים מחברי הכנסת, מיאנו בתוקף להשתתף בהצבעה עליו. אפילו לא במתכונתו המרוככת, שגם בה הוא מצטייר כמדכא את החופש למחות.
כגנב במחשכים
בסופו של דבר עבר חוק החרם, כמו גנב במחשכים, גם בשעה שחברי-כנסת רבים נמלטו ממנו כמוקצה מחמת מיאוס. אין זה סוד כי הטלת עיצומים על המתכחשים לו נועדה, בסך-הכל, לשמש כסת"ח לייעודו הספציפי, שאינו אלא הגנה טוטאלית מפני כל קריאת-תיגר על ההתנחלויות. אלא שזה, בדיוק, מה שהופך אותו לחוק אנטי-דמוקרטי, בעל אופי פשיסטי מובהק. כדי להסתייג ממנו לא צריך להיות בהכרח סמולן. העובדה שאפילו נץ כמו שר הביטחון, אהוד ברק, לא היה שלם עימו, היא בוודאי זו הנותנת!
ברגל גסה
באורח פרדוקסלי, הרי מי שירכוש מעתה מוצר מהשטחים, יהיה דווקא זה שיפגע בייצוא הישראלי אל מעבר לים. במעשה שכזה רק יעמיק הרוכש את מגמת הכיבוש ויהיה גם זה שישא באחריות למימון הבנייה בהתנחלויות ובמאחזים.
מן השורה התחתונה עולה בעליל שחוק החרם רק מנפץ, ברגל גסה, את עקרונות היסוד של חירות הביטוי והמחאה הגלויה. כל זה למרות שהנוסח שלו איננו אלא סוג של קו אדום, שאותו ניתן לחצות בקלות. אין כל ספק שבחקיקת חוק החרם הצליח הימין הקיצוני לשבור שיא בחקיקה אנטי-דמוקרטית ולהוכיח, קבל עם ועדה, מאיפה בדיוק משתין הדג. נותר רק לקוות שבג"ץ יהיה זה שיעלה בידיו לשנות את התמונה המעוותת.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק של סתימת-פיות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רוב גדול במיוחד?
אתה כותב לא   |  13/07/11 13:45
2
החוק נגד העלבת עובד ציבור
סתם_1  |  13/07/11 14:09
3
אני אוהב את אלה שמחלקים ציונים
קולונל שארמונטייה  |  13/07/11 14:46
4
מזכיר לנו החרמת יהודים בגרמניה
נחום שחף  |  14/07/11 01:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
איך זיכה בית המשפט אישה שככל הנראה רצחה את בתה, ולמה נסגר השבועון הרווחי באנגליה    חדשות עולם בראי ישראלי
אלכס נחומסון
תהליך הדה-לגיטימציה של ישראל שהשמאל הרדיקאלי הניע וממשיך ללבותו במרץ, מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל    על כן יש לבלום אותו בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשות המדינה    לצורך כך יש פרלמנט שיושבים בו נציגים של כל גווני העם, ושעליו לחוקק חוקים שיביאו לידי ביטוי את רצון הרוב
חניאל פרבר
ימי הצום והאבל שנשמרו בדבקות במשך כל הדורות מתמקדים במאורע הטראגי ביותר שחווה עם ישראל בתולדותיו - חורבן בית המקדש, וקץ עצמאותו של העם על אדמתו. ארבעה ימי הצום מציינים את מהלך המאורעות הקשורים לחורבן בית המקדש
עזרא מורד
הרקע והנסיבות של פוגרוֹם ה"פַרְהוּד" בעירק    עדוּיות על אודותיו, תוך פירוּט ההשְׁלכות של אירוע מכונן זה על חיי הקהילה בעשור שלאחריו, בין מצדדי המְשׁךְ ההִישַּׂרְדּוּת, לבין הקומוניזם לבין הציונות שהביאה בסופו של תהליך לעלייה ההמונית לישראל ב-1951-1950
אביב איינהורן
הנקודה הרגישה ברשתות קמעונאיות היא נושא התקשורת בין הסניפים, ובמיוחד בין הקופות הרושמות. פתרונות התקשורת עולים לרוב ביוקר ונראה שרק עסקים גדולים ואיתנים יכולים להרשות לעצמם את ההוצאה. עם זאת, פתרונות מחשוב ענן, מאפשרים כיום לנהל קופה רושמת, מלאי, הנהלת חשבונות, וכל היבט אחר של עסק קמעונאי באופן משותף לסניפים. לכן זמינות נתונים מכל מקום בכל זמן ושיתוף הן יכולות הכרחיות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il