X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השיטות בהן נקט מרדוק כדי להפוך את ממשלת בריטניה לממשלת בובות - מעוררות חלחלה של ממש ועכשיו, לא נותר אלא לתהות שמא גם כאן אצלנו צומח לו בשקט איזה מרדוק קטן
▪  ▪  ▪
מרדוק. מאפיה [צילום: AP]

שערוריית התקשורת שפרצה לאחרונה באנגליה מוכיחה איך ניתן לקחת את חופש הביטוי המקודש ולהפוך אותו לחיה טורפת ולמכשיר דורסני במטרה להעשיר את קופתם של רודפי בצע ותאבי כוח.
איל ההון והתקשורת, רופרט מרדוק, הוא הנבל; האיש כבר עבר את גיל ה-80, אבל הוא עדיין עסוק בלהוכיח לאמא שלו (עדיין בחיים - בת 103), שהוא הילד הכי מוכשר שלה.
הפרשה הנחשפת בימים אלה באנגליה מביאה רבים מאד לטעון ברצינות, שראש ממשלת הוד מלכותה, דיוויד קאמרון, היה לא יותר מאשר פקיד בשרותו של מרדוק.
ואכן, כשאתה בעלים של השבועון והיומון הנפוצים ביותר, בתפוצה כפולה מהעיתון הבא אחריך, בכוחך להכריע מי הוא זה שיהיה ראש הממשלה (שגם יהיה חייב לך את כהונתו - על כל המשתמע מכך).
אבל מרדוק לא ידע שובע: הוא החליט לרכוש גם את רשת סקיי האוחזת בתחנת הטלוויזיה הגדולה ביותר בבריטניה. תהליך הרכישה היה בעיצומו כאשר הפרשה התפוצצה.
השיטות בהן נקט מרדוק כדי להפוך את ממשלת בריטניה לממשלת בובות - מעוררות חלחלה של ממש.
אילו היה מדובר במניפולציה של דעת הקהל באמצעות כלי התקשורת שברשותו, ואפילו בדרך של פרסומים כוזבים, ניחא.
אלא שהשבועון רב התפוצה של מרדוק לא הסתפק בכך. הוא הפעיל מערכת מסועפת של חוקרים פרטיים שתפקידם היה לצותת לטלפונים ולתיבות הקוליות של כל מה שזז. התגלו קרוב ל-4000 (ארבעת אלפים!) מקרים של ציתותים שכאלה. יעדי הציתות היו בעיקר פוליטיקאים וסלבריטאים.
וכרגיל במקרים מעין אלה - אנשיו של מרדוק לא ידעו גבול: התברר שהם צותתו גם לטלפונים של משפחות שכולות, ואת זאת הציבור כבר לא היה מוכן לבלוע.
אגב, תחילת הפרשה הייתה לפני כחמש שנים עקב שימוש לא זהיר של השבועון באחד התוצרים של הציתות: השבועון פרסם ידיעה על-כך שהנסיך ויליאם סובל ממתיחה בגיד הברך, וידיעה נוספת שהנסיך שאל מכשיר לעריכת סרטים מאחת מרשתות הטלוויזיה. הדבר עורר חשד בבית המלוכה ששתי הידיעות הללו הושגו בדרך לא כשרה. נפתחה חקירה שבמהלכה הודו העיתונאי המכסה את בית המלוכה וכן חוקר פרטי שהועסק על-ידו, בציתות לטלפון של אחד מעוזריו של הנסיך, והשניים נדונו למאסר.
אבל בכך לא היה די: התעוררו חשדות שהמשטרה שחקרה את המקרים הללו עשתה כן באופן שטחי ומיהרה לטעון שהמדובר במקרה בודד. לימים התברר שהשבועון של מרדוק שיחד כמה וכמה קציני משטרה בסכומי כסף גבוהים - מאפיה סיציליאנית במיטבה.
ואם יש מי שאינו מסתפק בכך, הנה התברר לפני יומיים שהמשטרה מעסיקה כיועץ אסטרטגי שלה לענייני תקשורת את סגן העורך לשעבר של השבועון של מרדוק (אגב, אותו סגן עורך הוא גם חבר בוועדת האתיקה של העיתונות, וכן חבר בוועדת התלונות).
הנה-כי-כן, מרדוק שלט בפוליטיקה באנגליה בתנועת מלקחיים: הזרוע האחת, הגלויה, הייתה באמצעות עיתוני הענק שבשליטתו; והזרוע השנייה, הסמויה, הייתה באמצעות הציתותים בכמות תעשייתית לסלבריטאים ולפוליטיקאים.
החשש מציתותים, שריחף באוויר בחמש השנים האחרונות מאז שהתגלו הציתותים לנסיך ויליאם, ממש שיתק את הפוליטיקאים. איש מהם לא העז להרים ראש נגד הכוח הבלתי מוגבל של מרדוק, וזאת עקב חששם של הפוליטיקאים שהם היו יעדים לציתותים. וכך - מרדוק אחז בהם במקום רגיש, והיה ביכולתו לשחרר לעיתונים שלו תוצרים של הציתותים לפי העניין. מאפיה סיציליאנית, כבר אמרנו?
ועכשיו, לא נותר אלא לתהות שמא גם כאן אצלנו צומח לו בשקט איזה מרדוק קטן.

תאריך:  16/07/2011   |   עודכן:  16/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהתקשורת הופכת למאפיה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מרדוק עדין ביחס לשיטות "מוזס"
ישע  |  16/07/11 14:44
2
מה עם מוזס הנכבד ???
נימרודי המופלה  |  16/07/11 15:50
3
שרון ואולמרט נכנעו לנוני מוזס.
דקל  |  16/07/11 18:40
4
חשש שלי שלא רק העיתונות אלא גם
ירדנה  |  16/07/11 20:12
5
המסקנה: להלאים את התקשורת
פועה  |  16/07/11 20:46
6
התקשורת בישראל היא מאפיה
שקוף  |  16/07/11 21:06
7
כפתורי האזנה לממשלה ולשרים...
לא אתפלא אם ימצאו  |  17/07/11 00:00
8
עיניים להם ולא יראו
סתם_1  |  17/07/11 00:04
9
אצלנו לא צומח בשקט אלא מזמן
זקן  |  17/07/11 16:26
10
כן "ישראל היום" -מניפולציה נטו ל"ת
מפוקח  |  17/07/11 23:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
קבוצת מגה פתחה בהוזלות לרוכשי חיתולים ומייד הותקפה    קבוצת אי.די.בי. נקלעה לסיכונים גדולים ובשמה התפרסמו איומים נגד הנהלת מגה    המהלך של מגה הוכיח שוב: התחרות היא שמביאה להפחתת מחירים, ביעילות ובמהירות
שולמית קיסרי
בספר "הכימיה של האהבה" מעלה פרופ' צבי נאור את הנושא שאנו מרבים להזכיר אותו בשיחות היומיומיות שלנו כאייטם מחבר בין בני אדם    המחבר מעניק לקורא תשובות להרבה שאלות הקשורות לאהבה, תשוקה ורגשות, ובד בבד מגביר את תסכולו באותם עניינים ממש
איתמר לוין
מלחמת העולם השנייה, בה נלחמו 1.5 מיליון יהודים ונפלו רבע מיליון מתוכם, הסתיימה ב-1945    בשנת 2002 החליטה ממשלת ישראל להקים אתר הנצחה מרכזי לחיילים אלו. כעת היא מבטיחה שהאתר יושלם ב-2014    מאז 2002 העבירה רק 8 מיליון שקל - מחצית מהסכום עליו התחייבה    ההרגשה שלנו: איש מוותיקי המלחמה לא יזכה לראות את חנוכת האתר
אלכס נחומסון
במקום למכור לנו סוכריות, ראוי היה שאלוף גדי אייזנקוט יישיר מבט ויאמר באופן מפורש ובלי תירוצים – כשלנו. אני לוקח אחריות, אנחנו משנים כיוון
נסים ישעיהו
כאשר פועלים תוך התעלמות מוחלטת מאינטרסים אישיים ורק מתוך מחשבה על טובת עם ישראל כפי שפעל פינחס, מתברר בדיעבד שהקב"ה מסכים עם זה וגם משלם טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il