X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
השעה וחצי האחרונות בישיבה השביעית בחקירתו הנגדית של אהוד אולמרט, העניקו חיזוק לעמדת התביעה בפרשת ראשונטורס. התובע הצליח ליצור מבנה עובדתי המעמיד בסימן שאלה את גירסתו של אולמרט, לפיה לא ידע דבר על העודפים העצומים שנוצרו לזכותו ועל השימוש שנעשה בהם
▪  ▪  ▪
אורי קורב. בנה קונסטרוקציה עובדתית [צילום: פלאש 90]

בסוף הישיבה השביעית בחקירתו הנגדית של אהוד אולמרט, ניתן היה להרגיש שמתחוללת דרמה. השעה וחצי האחרונות של החקירה (ב', 18.7.11) חיזקו לכאורה את עמדת התביעה בפרשת ראשונטורס.
על העובדות המרכזיות בפרשה זו אין מחלוקת בין התביעה להגנה, משום שהן מגובות במסמכים רבים. ב-15 מנסיעותיו של אולמרט לחו"ל בהזמנתם של ארגונים שונים בשנים 2005-2002 נוצרו עודפים כתוצאה מתשלומים כפולים, בסך 93,000 דולר. באותן שנים עצמם נסעו אולמרט, רעייתו וילדיהם לחו"ל עשרות פעמים, אך לא שילמו 103,000 דולר תמורת כרטיסים אלו.
המחלוקת היא בשאלה האם אולמרט היה מודע לעובדות אלו, ויותר מכך - האם הוא יזם את העודפים כדי לנצל אותם לצרכיו הפרטיים. התביעה טוענת בתוקף: כן. אולמרט טוען בתוקף: לא. התביעה אומרת: מדובר בתוכנית מכוונת של אולמרט, שולה זקן ורייצ'ל רז-ריסבי. אולמרט אומר: מדובר בכשלים בתום לב של רז-ריסבי.
הטענות הללו אינן חדשות. הן עלו כבר בחקירה הראשית, כאשר אולמרט ניסה להשיג לכל הפחות זיכוי מחמת הספק בפרשה זו. אך מה שקרה בחקירה הנגדית עשוי להוליך את השופטים בנתיב שיהיה הרבה פחות רצוי מבחינתו.
התובע, עו"ד אורי קורב, הצליח לבנות את הקונסטרוקציה העובדתית הבאה: נוצרו עודפים. במקביל נרכשו כרטיסי טיסה בסכום כמעט זהה. משפחת אולמרט לא שילמה מעולם תמורת הכרטיסים. אולמרט לא שאל כיצד עליו לשלם. ראשונטורס לא דרשה את הכסף. המסקנה, לדעת קורב: אולמרט ידע היטב שיש עודפים והוא השתמש בהם; ואם ידע עליהם - אזי לכל הפחות השתתף בדיעבד בתרמית כלפי הארגונים, אם לא יזם אותה מלכתחילה. אולמרט אומר: הכל טעויות ובלבול בתום לב.
אולמרט טען, שהיה בטוח שכל הכרטיסים הללו ממומנים בנקודות שצבר לאורך השנים. הוא הביא לדוגמה את שנת 2005, בה נסע לחו"ל 17 פעמים, כמעט כולן - במחלקה הראשונה. די היה בנקודות שהצטברו בנסיעות אלו, המשיך, כדי להעניק לו מספר מקביל של כרטיסים במחלקת עסקים.
קורב עמד מיד על החולשה שבטיעון זה, אם כי לא במלואה. הוא הזכיר לאולמרט, כי כאשר מדובר היה בנסיעות ששילם משרד התמ"ת, הנקודות לא נזקפו לזכותו אלא לזכות המדינה. מה שלא אמר קורב הוא, שאולמרט עצמו העיד שהשתמש בנקודות קודמות כדי לשדרג את עצמו מעסקים לראשונה; והרי כאשר משתמשים בנקודות, לא מקבלים נקודות חדשות. המסקנה המתבקשת היא, שבכל הטיסות שהיו על חשבון המדינה ובשדרוג של אולמרט - הוא לא צבר אפילו נקודה אחת.
אולמרט אמר, כי ציפה שרז-ריסבי וזקן יפנו את תשומת ליבו כאשר לא יהיו לו מספיק נקודות, כפי שאכן עשו. קורב ירה מיד: כן, ואז שילמת 200 דולר. כך נותרה בעינה התמיהה, כיצד דווקא נוסע כה ותיק כמו אולמרט, לא הרגיש שמשהו פה לא מסתדר - הוא גם משדרג את עצמו בנקודות הקיימות, גם צובר הרבה פחות נקודות חדשות, וגם לא נדרש לשלם תמורת עשרות כרטיסי טיסה נוספים. לשיטתו של קורב, התשובה ברורה: היה כאן מהלך ענק של תרמית.
ההכרעה כאן תהיה בין שתי גרסאות במחלוקת צרה: האם אולמרט ידע על כל העסק, או שמא מדובר בשורה של טעויות וכשלים להם לא היה שותף - אך מהם נהנה בלא יודעין. אחרי החקירה הנגדית היום, דומה שהכף נוטה יותר לעבר האפשרות הראשונה, ולו רק משיקולים של היגיון וסבירות.

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נוסעת פרשת ראשונטורס?
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
כל הזמן כשל ,בכל הפעמים,
כל היעדים,הסכומים  |  18/07/11 21:44
 
- שילמו לו על שכירת בית,טס חינם
ומשחק אותה..   |  18/07/11 22:34
 
- סביבו עבד מנגנון שסידר מעטפות,
טיסות,מגורים.....  |  20/07/11 07:31
2
ביריחו ובסדום אין דברים כאלה! ל"ת
רחב הזונה מיריחו  |  18/07/11 22:25
3
משהו תמוה.
מ.משה  |  18/07/11 23:14
 
- האתרים החשובים מזוהים עם השמאל
ואולמרט " שבר"  |  19/07/11 00:26
4
אולמרט
אהרונוביץ  |  19/07/11 02:11
5
רק ענישה חמורה וחלוט רכוש
דואג למדינה הזו  |  19/07/11 06:50
6
לבוזגלו או ליברמן היו מאמינים?
ישמעאל   |  19/07/11 07:11
7
ימני שהופך שמצאלני מעיד...
רוניתשוורץ  |  19/07/11 09:02
8
צריך להביא בחשבון מי הנפשות
חלקלקי  |  19/07/11 09:13
9
כל כך מוזר שאולמרט לא זוכר ,
ורדינה   |  19/07/11 10:22
10
מה העבירה בדיוק.
רגע חושבים  |  19/07/11 16:55
 
- מי שחושב מגלה שיש כאן תרמית ל"ת
מומו  |  20/07/11 07:54
11
העונש הראוי לאולמרט ומשפחתו
קסטל יעקב  |  21/07/11 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן מלמד
הגיע הזמן להגיד לא. זה הזמן שהתאחדויות הסטודנטים יודיעו להנהלות האוניברסיטאות והמכללות, שבגלל בעיית שכר הדירה - חלקם לא יוכלו למצוא מקום מגורים, ולכן הסטודנטים לא יתנו לפתוח את שנת הלימודים עד שיירדו מחירי שכר הדירה
טל הריס
גם אם יאמר העולם "לא" למדינה פלסטינית, אלה ודאי ימשיכו לדבוק בתביעתם לחירות    נתניהו עלול להיתקל בשני תרחישים: אינתיפאדה שלישית, בעלת אופי בלתי-אלים כנראה, או פירוק הרשות הפלסטינית ודרישה גורפת לזכויות אזרח בישראל
זכריה פלווין
קריאה לישראלים שהחירות ועתידנו כאן יקרים להם, להראות סימן חיים - לשלוח את ה"אני תומך/ת במאבק על חירותנו, נגד הכיבוש, בעד האדם בישראל" לכתובת: zechariatanya@gmail.com, כדי ליצור מעגל של שותפות שיילך ויתרחב
משה חסדאי
אימת המלחמה החיצונית והפנימית ואימת הדמוגרפיה הן שם המשחק של השמאל הרדיקלי, וכך הם מהלכים אימים על הציבור בישראל, בכל עת שהם מזהים שעת כושר לעיצוב דמותה החילונית האוניברסלית של ישראל, כשאת הקמתה של מדינה פלשתינית נוספת ביהודה ושומרון הם מזהים כמנוף הכביר ביותר לחיסולן של החילוניות היהודית ושל היהדות והזהות היהודית של מדינת ישראל
מוני מרדכי
האוליגרכים עשו את הונם בשלהי ברית המועצות עם התמוטטות המשטר הסובייטי והצליחו להשתלט בדרך זו או אחרת על משאבי המדינה בכסף זול. ובארץ? אין הבדל. הטייקונים עשו ועושים את הונם ממשאבי המדינה שחולקו להם כמעט בחינם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il