X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני עשר שנים הסתובב גזית עם סכין בין השיניים וייחס חשיבות עילאית לקיומנו "כמדינה יהודית ציונית" עד כדי שהטיף לדיקטטורה היום המדינה "היהודית ציונית" פינתה מקומה ל"יהודית דמוקרטית" והדיקטטורה שהטיף לה נכבשה על-ידי ארגון "יש דין"
▪  ▪  ▪
שלמה גזית. עובר מהפכים

במאמרו בהארץ ("אני טרוריסט גאה", 19.7.11) מתאר האלוף (בדימ.) שלמה גזית את פעילותו במסגרת ארגון "יש דין", אליו הצטרף לפני כמה שנים.
אומר שלמה גזית, בין היתר: "אם לא ניפרד, ובהקדם, מן האוכלוסיה הפלשתינית שבשטח, לא תוכל ישראל היהודית והדמוקרטית להתקיים... במציאות הקיימת היום...אין דין שווה ליהודי ולערבי בכל הנוגע לאכיפת החוק. מערכת משפט המיישמת את החוק באופן מפלה על בסיס זהות לאומית, מקיימת בעצם משטר של אפרטהייד. ואת זאת ביקשתי למנוע בפעילותי ובתרומתי כחבר המועצה של ארגון 'יש דין'... אני רואה בפעילותנו ניסיון חיוני להציל את מדינת ישראל ממשטר אפרטהייד".
קריאת דבריו של גזית לא מותירה מקום לספק: מדובר באדם רגיש המתחלחל מקיומה של מדינת אפרטהייד, הנושם דמוקרטיה, וזכויות אדם באשר הוא זורמות בעוז בעורקיו.
אבל הנה אך לפני עשר שנים, בכינוס של הסוכנות היהודית, הציע שלמה גזית להקים בישראל "משטר חירום לא דמוקרטי" וכינה את ישראל "אומה סופנית שזקוקה לדיקטטורה של כמה שנים".
וגזית לא הסתפק אז בהטפה לדיקטטורה: הוא גם הציע להגביל את הילודה במגזר הערבי והזהיר כי "אם לא נתעשת בנושא זה, בתוך דור, או לכל היותר שני דורות, מדינת ישראל תחדל להתקיים כמדינה יהודית ציונית". האם אביגדור ליברמן, שאותו תוקף גזית במאמרו מאתמול, היה מעז להשמיע אמירות שכאלה?
הנה כי כן, לפני עשר שנים, כשגזית היה בן 75, הוא הסתובב עדיין עם סכין בין השיניים וייחס חשיבות עילאית לקיומנו "כמדינה יהודית ציונית" - עד כדי שהטיף לדיקטטורה של כמה שנים, ואף להגבלת הילודה במגזר הערבי.
ואילו עתה, כשהוא בן 85, המדינה "היהודית ציונית" פינתה את מקומה ל"יהודית דמוקרטית", הדיקטטורה שהטיף לה נכבשה על-ידי ארגון "יש דין", והגבלת הילודה במגזר הערבי הוחלפה בחרדה מאפרטהייד.
נשמע קצת מוזר שאדם עובר מהפך שכזה בין העשור השמיני והתשיעי של חייו. אני מתקשה לחכות למוצא פיו של שלמה גזית לכשיהיה בן 95.

תאריך:  20/07/2011   |   עודכן:  20/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אתה, שלמה גזית?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד-השמאלני  ל"ת
מכר נפשו לפאלצנים  |  20/07/11 12:22
2
הוא דווקא עקבי בגישתו
ורציני מכולם  |  20/07/11 13:46
3
מותר לאדם לשנות את דעותיו
אורח  |  20/07/11 18:09
 
- מותר,בהחלט מותר,אבל שנוי
בני בנקר  |  20/07/11 19:56
4
גזית משווה בין כיפות לצלב קרס
נחום שחף  |  20/07/11 19:41
 
- חולה, האיש הזה חולה בנפשו. ל"ת
מומו  |  21/07/11 13:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
זיהוי בזמן של הטעות בסימון השנה העברית הנכונה לציון שנת 1914 בשלט לזכרו של השחקן ישראל בקר הייתה מונעת מבוכה וטרטור מיותר. מה קורה לכם שם בעיריית תל אביב? מדוע השלומיאליות הזו?
ראובן לייב
רק בישראל מרשה לעצמה המדינה להיכנס לקרביו של בעל המכונית הפרטית, לחייב אותו באגרות ובמיסים מוגזמים, וגם להכריח אותו לעבור מבחן-רישוי שנתי, באמתלה של תנאי בטיחות
מוני מרדכי
מדהים לשמוע את מובילי המחאה נזהרים שלא לפגוע בביבי, מצהירים כי מחאתם אותנטית וכי לא עומדת מאחוריהם שום מפלגה. מדהים איך הפכו את המפלגות למוקצות מחמת מיאוס. אלה המצביעים הנאנקים כמה שנים מסדר העדיפויות של הממשלה, ממדיניות הפרטה קפיטליסטית המעניקה את ההון לקבוצת אוליגרכים, ממדיניות כלכלית שהעמיקה פערי שכר והעלתה את יוקר המחיה לרמות הגבוהות בעולם
עו"ד אביגדור ליבוביץ, עו"ד שניר שער
נחלה אשר נרכשה לפני 22.8.63 ובעלי הזכויות או יורשיהם מבקשים כעת ליישם את החלטה 979 ולהסדיר את רישום הזכויות, הרי שבעלי זכויות אלה חשופים לחבות במס רכישה לפי שווי הזכויות היום, שמשמעותו מס רכישה של עשרות ומאות אלפי שקלים
עמוס דאי
מי שיסתובב במאהלים יראה בליל של שלטים מתנועות שונות ומשונות, בעיקר מהשמאל הפוליטי, שכל מטרתו הפלת הממשלה ואין שום קשר בינו לבין מאבק הסטודנטים הצודק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il